اسکورت 1500 کشتی توسط نداجا در عدن
تاريخ : 2 / 7 / 1392برچسب:ارتش,خلیج,عدن,نیروی دریایی,پایگاه,مردمی, | 13:9 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش:: فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه‌های اعزامی ارتش به خلیج عدن از ابتدای حضور تاکنون یک هزار و 500 فروند کشتی را اسکورت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از مشرق ،  امیردریادار حسین آزاد  در حاشیه نشست مرتبط با دفاع مقدس با بیان اینکه نقش نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس و به ویژه حفظ چرخه صادرات نفت در آن زمان مهم و برجسته است، افزود: نیروی دریایی بارها در زمان جنگ محموله‌هایی را در پوشش سایر کالاها که مشتمل بر تجهیزات و ادوات نظامی و تسلیحاتی بود در آب‌های خلیج فارس متوقف و مانع از رسیدن آن به دست عراق شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حال حاضر و در پی حضور ناوگان‌های نیروی دریایی ارتش امنیت برای تردد ناوگان تجاری ایران در خلیج عدن و محیط پیرامونی تنگه باب المندب به طور کامل برقرار است.

آزاد در ادامه سخنان خود افزود:‌ از ابتدای حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در منطقه مذکور تاکنون یک هزار و 500 کشتی توسط ناوگروه‌های ایرانی اعم از خارجی و داخلی اسکورت شده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه طی ماه‌های اخیر اخبار مربوط به دزدی‌های دریایی در خلیج عدن و آب‌های سومالی کمتر شده است، گفت: باید به این نکته توجه داشت که در بعد کلی با حضور نیروهای ارتش کشورهای مختلف، ریسک حمله به کشتی‌های تجاری در آن منطقه در کل بالا رفته است.

آزاد یادآور شد: البته در مقطع کنونی با توجه به وزش بادهای موسمی دزدان دریایی که از شناورهای کوچک بهره می‌گیرند، توان دور شدن از ساحل و دسترسی به کشتی‌های بزرگ را ندارند که این امر نیز می‌تواند دلیلی برای کاهش حمله‌ها در این فصل باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا