سیاری: الحاق ناو سهند به ارتش تا پایان امسال

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:‌ 19 فروردین ماه 67 سالروز افتخار آفرینی نیروی دریایی ارتش است چرا که در این روز اقدامی بزرگ و موثر صورت گرفته است.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش  به نقل از مشرق، امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم گرامیداشت سالروز ناوشکن‌های سهند، سبلان و ناوچه موشک انداز جوشن که پیش از ظهر امروز 29 فروردین ماه در ستاد فرماندهی نداجا برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در تاریخ 22 بهمن57 در برابر شرق و غرب قد علم کرد و شعار استقلال و آزادی سر داد که کابوسی برای دشمنان بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: قدرت‌های غرب که نمی‌توانستند انقلاب اسلامی را تحمل کنند در صدد جلوگیری از توسعه آن و به زانو درآوردنش عمل کردند و برای همین موضوع قصد داشتند تا یکی از بازوهای اصلی نظام یعنی نیروهای مسلح را از  کار بیندازند.
وی با بیان این‌که عوامل خود فروخته در ‌آن دوران با همین هدف اقدام به سر دادن شعار انحلال ارتش کرده‌اند، گفت: با همه اقداماتی که دشمنان داخلی و خارجی بر علیه ارتش انجام دادند اما پس از گذشت بیش از دو ماه از پیروزی انقلاب و در روز 29 فروردین امام(ره) این روز را به نام روز ارتش نامیدند.
امیرسیاری تصریح کرد: امام به دلیل نگاه عمیقی که به ارتش به عنوان بازوی پر توان انقلاب داشتند از نیروهای ارتشی خواستند تا در این روز به خیابان‌ها بیایند و توان و تجهیزات خود را به مردم نشان دهند و از سوی دیگر از مردم درخواست کردند که از ارتش استقبال کنند چرا که این ارتش، ارتش اسلامی ایران است و می‌تواند آینده انقلاب را تضمین کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر این‌که بدنه ارتش که جزئی از مردم بود یکی از فاکتورهای پیروزی انقلاب در سال57 بود، بیان داشت:‌ امیدوارم ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه موفق باشد و در برابر همه هجمه‌های دیگران بتواند همیشه باعث سرفرازی ملت ایران شود.
وی درباره حماسه 29 فروردین نیروی دریایی اظهار داشت: 29 فروردین 67 سالروز افتخارآفرینی نیروی دریایی ارتش است چرا که امروز اقدامی موثر انجام شد. در این روز زمانی که استکبار جهانی می‌توانست از خلیج همیشه فارس هرکاری که دلش  می‌خواهد را در آن تسلط داشته باشد ناوهای نزاجا در برابر آن‌ها ایستادند و در جنگی نابرابر با وجود صدماتی که دیدند ضربات زیادی را به دشمن وارد کردند.
امیردریادار سیاری ادامه داد: اینکه ما امروزه می‌گوییم آب‌های نیلگون خلیج فارس به این خاطر است هنوز شهدایی چون شهدای ناوهای سهند، سبلان و جوشن در آن‌جا هستند و این‌که می‌گوییم راه امروز ما راه حسین است یعنی می‌خواهیم ادامه دهنده راه آن شهدا باشیم چرا که این شعار را از آن‌ها آموختیم.
فرمانده نزاجا با بیان این‌که در نبرد 29 فروردین مانند حماسه عاشورا جوانان برومند ایران روزه‌دار بودند اما مقابل دشمن ایستادند، تصریح کرد: بزرگ‌ترین افتخار امروز ما این است که ادامه دهنده راه آن‌ها هستیم. اگر امروز ناوگروه‌های ما در کشورهای مختلف حضور دارند و یا در نقاط مختلف جهان  مأموریتهای کلان انجام می‌دهند به خاطر رشادت‌هایی است که از این شهداست که به ارث مانده و یاد گرفته‌اند.
وی افزود:‌ امروزه جوانان برومند این سرزمین در نیروی دریایی می‌گویند که از منافع سرزمینی خود در دریا حسادت می‌کنند و از هیچ تهدیدی نمی‌ترسند که این به خاطر درسی است  که ازشهدا گرفتند.
امیردریادار سیاری در بخش پایانی سخنانش با دعوت از خانواده‌های شهدا و پیشکوستان ناوهای جوشن و سبلان برای بازدید از این دو ناوشکن خاطرنشان کرد: به لطف خدا امثال ناو سهند نیز به یگان رزمی نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود وخانواده‌های شهدا و پیکسوتان این ناو نیز می‌توانند از آن بازدید کنند.
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا