آموزش بيش از2.5ميليون سربازتوسط نيروي زميني ارتش/دفاع مقدس گنجيه اي كه باید به نسلهای بعدی منتقل شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

  پایگاه مردمی ارتش:: فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: از افتخارات اين نيرو در دوران دفاع مقدس آموزش و اعزام بيش از ۲ و نيم ميليون سرباز براي دفاع از كيان نظام و مرزهاي مقدس كشور به جبهه هاي حق عليه باطل بود.

به گزارش   پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار سياسي ايرنا، امير سرتيپ «احمد رضا پوردستان» عصر دوشنبه در آيين رونمايي از كتاب هاي حوزه دفاع مقدس افزود: آن زماني كه شيپور جنگ توسط دشمنان اسلام نواخته شد و رژ‍يم بعث عراق با ۱۲ لشكر و ۳۶۶هواپيما به كشور ما حمله كرد، ملت بزرگ ايران اسلامي اعتقاد راسخ خود را به اسلام بخوبي نشان دادند.
پوردستان ادامه داد: ملت ايران به نداي حسين زمانشان لبيك گفتند و در جبهه ها حضور يافتند تا دشمن نتواند به حريم كشورمان تجاوز كند.
فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اين كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال ۵۷ استكبار جهاني به دنبال خشكاندن نهال انقلاب بود، اظهارداشت: با وجود ساختار شكني دشمنان نظام، ارتش جمهوري اسلامي ايران تمام توان خود را بكار گرفت كه چيزي غير از اسلام حاكم نشود.
پوردستان با يادآوري رشادت هاي شهيدان و مردان هميشه در صحنه افزود: بر اين اساس دشمنان از آغاز شكل گيري انقلاب در گام نخست محاصره اقتصادي و سپس منزوي كردن و بمب گذاري و ترورهاي كور عليه كشورمان را در دستور كار قراردادند.
وي گفت: اولين نيرويي كه لباس رزم را برتن كرد و براي دفاع از نظام نوپاي انقلاب ايران اسلحه به دست گرفت، نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي بود.
وي خاطرنشان كرد: بعد از انقلاب بود كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تشكيل شد اما با ماموريتي هاي اطلاعاتي امنيتي و حفاظت از شخصيت ها فعاليت خود را آغاز كرد و در آن مقاطع ماموريت نظامي نداشت.
پوردستان گفت: ارتش در برابر ۱۲ لشكر تا بن دندان مسلح ايستاد و جلوي شوك اوليه را گرفت چرا كه رژ‍يم بعثي به دنبال آن بود كه ظرف سه روز تهران را اشغال كند.
فرمانده نيروي زميني ارتش در ادامه با اشاره به اين كه برخي ها بيان كردند، در آن مقطع ارتش آمادگي لازم را براي دفاع از كشور نداشت تصريح كرد: اگر ارتش آمادگي نداشت در روز دوم جنگ چگونه توانست ۱۴۰فروند هواپيماي به مناطق جنگي اعزام كند.
پوردستان اضافه كرد: ارتش حقيقتا به اعتمادي كه امام ‌(ره) به آنها كرد به شايستگي جواب داد و تمام قد از كشور و انقلاب اسلامي دفاع كرد.
وي در عين حال عنوان كرد كه هيچ عملياتي در طول ۸سال دفاع مقدس بدون حضور نيروي زميني ارتش انجام نشد.
پوردستان ۸سال جنگ تحميلي را مرهون رشادت ها ، فداكاري هاي اين ملت و فرزندان اين مرز و بوم دانست و گفت: دفاع مقدس گنجينه اي است كه بايد به نسل هاي بعدي منتقل شود و آنها هم درس فداكاري را ياد بگيرند.
وي تصريح كرد: آنچه كه دفاع ما را از ساير نبردها متفاوت كرد در اين است كه تنها مدافع خاكمان نبوديم بلكه مدافع باورها و اعتقاداتمان بوده ايم.
پوردستان ادامه داد: ويژگي ديگر رزمندگان ما در آن بود كه آنها همانند گلادياتور وارد نبرد نمي شدند بلكه با بصيرتي كه حاكم بر آنها و سلاح شان بود، نبرد مي كردند.
فرمانده نيروي زميني ارتش ادامه داد: ما در اين جنگ قصد كشورگشايي نداشتيم و اگر در سال سوم بعد از جنگ وارد عراق شديم به علت تنبيه كشور متجاوز بود.
پوردستان گفت: ما در اين جنگ براي رسيدن به اهداف از هر سلاح و وسيله اي استفاده نكرديم و هميشه اصول انساني را مد نظر داشتيم.
وي ادامه داد: در اين جنگ به تنهايي مقابل استكبار ايستاديم و نسل آينده بايد بداند كه با دست خالي چه رشادت ها و كارهاي بزرگي انجام گرفته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا