فرمانده نیروی دریایی ارتش: توجه به توان داخل و ولایتمداری رمز موفقیت نیروی دریایی ارتش است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیاز باعث شد که خلاقیت، ابتکار، اتکا و اعتماد به توان داخل در نیروی دریایی ارتش شکل بگیرد و توجه به توان داخل و ولایتمداری رمز موفقیت نیروی دریایی است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جلسه پرسش و پاسخ با استادان و دانشگاهیان استان گلستان که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، در پاسخ به این سوال که رمز موفقیت نیروی دریایی در خودکفایی تامین تجهیزات در داخل کشور، چیست؟ اظهار کرد: بودجه نیروی دریایی هیچ تفاوتی با پول و سرمایه و بودجه دیگر دستگاه‌های داخل کشور ندارد. حتی نیروی دریایی در پول و سرمایه در یک محدودیتی نیز قرار دارد که شاید دیگر دستگاه‌ها در این محدودیت نباشند زیرا تجهیرات نیروی دریایی بسیار گران است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیاز باعث شد که خلاقیت، ابتکار، اتکا و اعتماد به توان داخل در نیروی دریایی شکل بگیرد و سال 1372 اولین ناو موشک‌انداز توسط مقام معظم رهبری به نیروی دریایی الحاق شود.
وی اضافه کرد: بکارگیری تدبیر و غیرت جوانان کشور باعث شد تا ساخت این موشک‌انداز توسط جوانان کشور شکل بگیرد و در سال 1388 نخستین ناوشکن جماران به نیروی دریایی الحاق شد که بسیاری از کشورهای دنیا تصور این را نداشتند ایران توان ساخت ناوشکن را داشته باشد که پس از حضور ناوشکن جماران در آب‌های بین‌المللی دستان تسلیم و باور خود را بالا بردند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این موفقیت نیروی دریایی و ارتش جمهوری اسلامی ایران نتیجه توجه به توان داخلی است.
همچنین امیردریادار حبیب الله سیاری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: با صنایع مرتبط و دانشگاههای کشور در حال انعقاد توافقنامه های همکاری هستیم تا از ظرفیت دانشجو، دانشگاه و مراکز علمی آموزشی با تکیه بر توان و دانش بومی بهره بگیریم.
وی با اشاره به پیشرفته بودن تجهیزات نیروی دریایی ایران اظهار داشت: این تجهیزات میتواند در کشور تولید شود و این درحالی است که تعداد محدودی از کشورها میتوانند ناوشکن بسازند و ما امروز به همت دانشجویان و فرهیختگان علمی ناوشکن میسازیم که برای دشمنان باور این مساله سخت است.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب و پس از دوران دفاع مقدس، زیردریایی نداشتیم، ادامه داد: اما امروز در حال ساخت زیردریایی هستیم و در زیر دریا نیز حضور داریم.
دریادار سیاری همچنین گفت: امروز در ماموریت های خود از سواحل و دریای کشورعبور کرده ایم و در مناطق آزاد دنیا از شبه قاره هند تا سومالی را تحت ماموریت قرار داده ایم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز در اقیانوس هند نیروی دریایی ما حضور دارد، زیرا اگر آنجا نباشیم امنیت در منطقه وجود نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه بیشترین صادرات و واردات از طریق دریا انجام می شود، افزود: امروز خلیج عدن مهم‌ترین مکان برای صادرات و واردات است و اگر ما نتوانیم از منافع خود در آن منطقه دفاع کنیم نمیتوانیم امنیت اقتصادی کشور را تأمین نماییم.
دریادار سیاری تصریح کرد: اگر در فاصله 2500 کیلومتری از کشور و در مقابل دزدان دریایی، ایستادگی و مقاومت نکنیم، مشکل امنیت اقتصادی برای کشور به وجود میآید.
وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب همه تحصیلکردههای نیروی دریایی خارجی بودند، تاکید کرد: اما امروز به همت دانشگاههای کشور، همه نیروها در داخل کشور آموزش میبینند و تجهیزات در کشور ساخته میشود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دنیا ما را بعنوان یک کشور قدرتمند در منطقه قبول دارد، گفت: اعتماد به جوانان سبب این افتخارشده و اگر حمایت از جوانان انجام شود، هر چیزی در داخل کشور تولید خواهد شد.
دریادار سیاری با یادآوری اینکه پیشرفتهترین تجهیزات در نیروهای مسلح دنیا، متعلق به نیروی دریایی است،افزود: ما به نیروی داخلی اتکا کردیم و توانستیم تجهیزات مورد نیاز را بسازیم و این مسیر را باید در حوزههای دیگر نیز در پیش گیریم.
وی افزود: قطعات مورد نیاز را با وجود تحریم ها سعی کردیم که در داخل کشور تولید کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: رزمایشی که طی چند روز گذشته در دریای جنوب به نمایش گذاشتیم بیانگر این بود که توان بازدارندگی در نیروی دریایی وجود دارد تا هیچ کشوری تفکر حمله نداشته باشد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا