بهره برداري از رادار كيهاني سپهر تا پايان امسال انجام مي شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش:: فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران از بهره برداري و نصب رادار كيهاني «سپهر» تا پايان امسال در نقاط مختلف كشور خبر داد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار سياسي ايرنا، امير سرتيپ ستاد « فرزاد اسماعيلي » روز دوشنبه در دومين روز از هفته دفاع مقدس در برنامه گفت و گوي صبحگاهي شبكه خبر، افزود: اين رادار پيشرفته كيهاني داراي برد ۲ هزار و ۵۰۰ كيلومتر است كه با دانش، دانش پژوهان و متخصصان داخلي طراحي و ساخته شده است.
اسماعيلي با بيان اين كه رادار «ثامن» هم با طراحي داخلي ساخته شده است، ادامه داد: علتي كه اين دستاوردها تا كامل نشدن آن ها خبري نمي شود، محفوظ ماندن اين دستاوردها از نظر امنيتي و اطلاعاتي است وگرنه تلاش ها و دستاوردها فايده اي نخواهد داشت.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش، اظهارداشت: روز دهم شهريور ماه سال جاري كه روز پدافند هوايي نيز نامگذاري شده است، ۹۰ درصد پروژه رادار « پسيو» كه توانايي بالايي در كشف اهداف ريز پرنده و پنهان كار دارد، تكميل شده بود اما در مدت ۲۰ روز به قطعيت رسيد و روز گذشته به نمايش درآمد.
اسماعيلي به رادار «خاتم» كه با سامانه توپخانه اي كم ارتفاع عجين مي شود تا هدف را بدون خطا رهگيري و منهدم كند، اشاره كرد و گفت: پروژه لانچر (سكوي پرتاب) موشك با ارتفاع متوسط نيز هم اينك ساخته شده است تا مشكلات قبلي نصب موشك بر روي لانچر وجود نداشته باشد و لانچر و موشك با هم حركت كنند تا اتفاقي براي موشك نيفتد.
وي در ادامه از پروژه «هواشناسي عملياتي تاكتيكي» پدافند هوايي هم ياد كرد و افزود: در اين پروژه كه با هواشناسي معمولي متفاوت است، از ۴۰۰ ايستگاه به صورت موازي اطلاعات دريافت مي شود تا چگونگي پرتاب موشك، چگونگي هدايت و سقف پروازي هواپيماها مشخص و در اختيار قرار گيرد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش با بيان اين كه از سه موتور جهشي براي طراحي و ساخت اين تجهيزات استفاده شده است، توضيح داد: اولين موتور نيازهاي عملياتي و دانش فني جوانان و متخصصان عملياتي و اطلاعاتي پدافند هوايي است.
اسماعيلي، صنايع دفاعي را دومين موتور حركت اين پدافند توصيف كرد و افزود: صنايع دفاعي كه وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است، در صنايع موشكي و راداري كمك شايسته اي داشته و دارند.
وي دانشجويان نخبه اي كه در دانشگاه هاي برتر كشور حضور دارند را موتور سوم حركت اين قرارگاه ناميد و توضيح داد: دانشجويان نخبه اي كه از دانشگاه هاي مختلف جهان پذيرش داشته اند اما در ايران اسلامي مانده اند و براي وطنشان تلاش مي كنند، تعامل خوب و سازنده اي با اين قرارگاه داشته اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا