طرح‌ریزی نظام نوآوری در وزارت دفاع دستاوردهای بسیاری داشت

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

معاون آموزشی تحقیقاتی وزارت دفاع با بیان اینکه از سال 90 نظام نوآوری در مجموعه وزارت دفاع طرح‌ریزی شد، گفت: در زمان کم و با اعتبارات معدود و محدود باید طرح‌ریزی انجام می‌شد، بنابراین بسترسازی برای توسعه نوسازی تجهیزات نیروهای مسلح در وزارت دفاع شکل گرفت.

 

به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری فارس  ، محمد همایون‌نژاد ظهر امروز در همایش روز مهندس با بیان اینکه در موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی و وزارت دفاع تلاش می‌کنیم که مدیریت و راهبری طرح‌های تحقیقاتی توسعه صنعتی نیروهای مسلح را انجام دهیم، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های علمی و نیازمند همکاری با دانشگاه است.

 

وی گفت: از ابتدای انقلاب وقتی مستشارهای خارجی، کشور را ترک کردند تا سال 75 کپی‌سازی انجام می‌شد و نیازها از طریق کپی‌سازی رفع می‌شد.

 

معاون آموزشی تحقیقاتی وزارت دفاع با بیان اینکه از سال 75 تا سال 90 تلاش‌ها معطوف به مهندسی معکوس شد، افزود: در این 15 سال متوجه شدیم که تجهیزات به خاطر گذشت عمر و تغییر شرایط جنگ نیاز به تغییر دارد.

 

وی با بیان اینکه از سال 90 نظام نوآوری در مجموعه وزارت دفاع طرح‌ریزی شد، گفت: در زمان کم و با اعتبارات معدود و محدود باید طرح‌ریزی انجام می‌شد بنابراین بسترسازی برای توسعه نوسازی تجهیزات نیروهای مسلح در وزارت دفاع شکل گرفت.

 

همایون‌نژاد با بیان اینکه نیاز به طراحی و خلق محصول جدید وجود داشت، افزود: دفاتر طراحی در وزارت دفاع شکل گرفت و تحریم‌ها هم یک گرفتاری بود که باید به شکلی حل می‌شد.

 

وی با بیان اینکه یکی از نقایص توسعه تکنولوژی نبود زیرساخت‌های تکنولوژی است، تاکید کرد: باید برای این مسئله فکری شود که دانشگاه‌ها می‌توانند در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

 

معاون آموزشی تحقیقاتی وزارت دفاع یادآور شد: هر سال 20 هزار میلیارد تومان در کشور صرف آموزش می‌شود و ایران جزو 10 کشور قرار دارد که بیشترین هزینه را برای آموزش انجام می‌دهد اما بهره‌برداری زیاد نیست.

 

وی با اشاره به اینکه صنعت دفاعی باید بر روی هزینه‌های آموزشی سوار شده و بهره‌برداری کافی را داشته باشد، بیان کرد: در جاسوسی صنعتی یکی از ابزارها تمرکز بر استانداردهاست.

 

همایون‌نژاد با اشاره به اینکه تمرکز بر استانداردها به عنوان عصاره دانش چگونگی و طراحی است، تاکید کرد: توسعه همکاری‌های حرفه‌ای با دانشگاه باید در دستور کار باشد؛ ضمن اینکه 2 هزار فناوری گلوگاهی شناسایی شده که 60 درصد در حوزه مهندسی مواد است.

 

وی با بیان اینکه بنده آرزوی صنعتی شدن شهر همدان را دارم چراکه نمی‌توان از کنار این ضعف گذشت، گفت: آرزو می‌کنم سال آینده که چهارمین همایش روز مهندس برگزار می‌شود، شاهد موفقیت‌های بیشتری در این حوزه در استان همدان باشیم.

 

انتهای پیام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا