کسانیکه در دوم خرداد راهبردشان پیروی از مدل‌های ترجمه‌ای غرب بود امروز به اشتباه خود معترفند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌ کسانیکه در دوران دوم خرداد مدل‌های ترجمه‌ای غرب را راهبرد اصلی خود قرار دادند امروز با پشیمانی به اشتباه خود معترفند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور سردار سرلشکر سید حسن فیرزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر فرماندهان عالیرتبه نظامی ظهر امروز در محل این دانشگاه برگزار شد.

سرلشکر فیروزآبادی در این مراسم با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز به کار سال تحصیلی جدید دانشگاه عالی دفاع ملی گفت:‌ اولین درس هفته دفاع مقدس این است که همیشه نسبت به دشمن هوشیار بوده و از آن غفلت نکنیم چون هرگاه از دشمن غفلت داشته باشیم با حمله او دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به لزوم تهیه و تجهیز قوای نظامی و توصیه این موضوع از سوی قرآن کریم، اظهار داشت: در زمان آغاز دفاع مقدس همه ملت ما بسیج شده و وارد جنگ با دشمنی شدند که مورد حمایت تمام جهان بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه‌های اخلاقی، انسان‌ساز و همچنین ایثار و برادری دانست و تصریح کرد:‌در این هفته باید از امام(ره)، شهیدان، ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های آنان تجلیل شود و در واقع این هفته،‌ هفته شکر و سپاس برای نجات از تجاوزی است که دشمنان بر ما تحمیل کردند.

سرلشکر فیروزآبادی با یادآوری برکات فراوان دفاع مقدس و تاثیر آن در جامعه و فضای علمی کشور، اضافه کرد: تاثیر دفاع مقدس بر حوزه‌های مختلف جامعه و سبک زندگی، کار و مجاهدت در راه تولید علم و فناوری جای شکرگذاری داشته و در کنار آن باید از غفلت‌ها در مسیر شکرگذاری این نعمت‌‌ها است استغفار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس جمهوری اسلامی را بیمه و تضمین کرد، گفت:‌ ایران اسلامی هم‌اکنون الگوی کشورهای آزاده جهان است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه وقتی تهاجم عملی در جریان است اقتدار یک کشور به نیرو، امکانات، مهمات و تجهیزات نظامی است، تصریح کرد: ولی در زمان صلح و آرامش به گفته قرآن و دین بالا بردن سطح علمی و فناوری باعث اقتدار است.

سرلشکر فیروزآبادی تولید علم را جهاد با استکبار خواند و اظهار داشت: همان صحنه‌هایی که در دفاع مقدس شاهد آن بودیم به پژوهشگاه‌های علمی حوزه و دانشگاه منتقل شده است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به  توصیه‌های گذشته خود به دانشجویان این دانشگاه، گفت:‌ اولین توصیه به کارکنان و اساتید این است که باید خود را مطیع ولایت دانسته و تدابیر ایشان را رصد کرده و نحوه تاثیرگذاری آن را در رهنمودهای علمی خود مشخص کنند.

وی اضافه کرد:‌ نباید اینگونه باشد که رهبر انقلاب فرمایشی کنند ولی برخی دنباله‌رو آموزه‌های شرق و غرب باشند.

فیروزآبادی توصیه دوم خود به دانشجویان را تلاش برای سهم پژوهش‌های راهبردی عنوان کرد و افزود:‌ حضور در این دانشگاه تمرکز فکر و قلب و دریافت راهبردهای مختلف نیاز دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: شما دانشجویان این دانشگاه باید بدانید صلاحیت‌های علمی و فهم راهبردی برای خدمت به این کشور و ملت است.

سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ‌التحصیل شدن باید یک مدیر خوداتکای راهبردی باشند، اظهار داشت: مدیر راهبردی منفصل از بدنه کشور نیست اما امکان دارد سلیقه‌هایی را برای بالا بردن کیفیت کار ایجاد کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دانشگاه کارآفرین و تمدن‌ساز را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و افزود: کارآفرین بودن دانشگاه به این دلیل است که امروز نیاز اول کشور ما کارآفرینی است و اگر کار ایجاد شود مسائلی نظیر ازدواج و خرید مسکن نیز صورت می‌گیرد و در واقع محوری‌ترین نیاز کشور موضوع کارآفرینی است.

وی با تاکید بر تمدن‌سازی دانشگاه اضافه کرد: دلیل لزوم این مسئله این است که انقلاب اسلامی خود تمدن‌ساز است و هدف آرمان‌های انقلاب ایجاد تمدن اسلامی بر مبنای تفکر علوی در مکتب ناب محمدی بوده است.

سرلشکر فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدهای داخلی و خارجی اطراف کشور، تصریح کرد: ما با تهدیدهای پیرامونی خارجی همچنین با فتنه‌های داخلی روبرو بودیم که با بصیرت راه برون‌رفت آن را پیدا کردیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد:‌ از طرفی با بحران‌سازی در پیرامون کشور و تشدید تحریم و از طرف دیگر با تلاش فرماندهان مجاهد در سنگرهای ضدتحریم روبرو هستیم.

وی مدیریت در عرصه‌های مختلف اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی را بینش راهبردی تهدیدشناس عنوان کرد و افزود: کسانیکه مدل‌های ترجمه‌ای همراهی با غرب را راهبرد اصلی خود در دوران دوم خرداد قرار دادند با سرافکندگی به اشتباه خود اعتراف کردند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه عالی دفاع ملی، با تاکید بر لزوم درک بینش راهبردی در اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی، افزود: این دانشگاه نقش مهمی در تربیت متخصصین دفاعی و امنیتی دارد و به مدیرانی که تربیت می‌کند شناخت تهدیدات را آموزش خواهد داد.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه باید مطابق با تهدیدها راهبردها را تعیین کنیم، تصریح کرد: دستگاه‌های نظام اصولا از یکدیگر جدا نیستند و بین آنها دیوار کشیده نشده و همه دستگاه‌ها باید نگاه فرابخشی داشته باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لزوم تربیت جامعه با تفکر دشمن‌شناس و دفاع‌محور را در همه سطوح مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: همانطور که یک جامعه باید روحیه دفاع و جهاد با دشمن را داشته باشد باید روحیه خدمت را نیز کسب کند.

وی با بیان اینکه امنیت یک کشور وظیفه همه ملت و به ویژه دولت است، اظهار داشت: جلوگیری از جنگ اول وظیفه دولت است؛ یعنی اگر وزارت خارجه و دیگر دستگاه‌های مسئول در دولت بتوانند مانع جنگ شوند بسیار بهتر است و نیروهای مسلح برای روزی هستند که راهبردهای دولت نتواند جنگ را متوقف کند و بازدارنده باشد.

وی ادامه داد: دولتی که راهبردی عمل کند می‌تواند مانع ورود جنگ در یک کشور شود.

سرلشکر فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود، علم درون‌زا را یکی از شاخصه‌های اقتدار دانست و تصریح کرد: البته استفاده از منابع مختلف علمی اشکالی ندارد و سفارش شده است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه عالی دفاع ملی، با تاکید بر اینکه نتایج تحقیقات علمی در دیگر کشورها باید در محیط بومی داخل کشور تایید شود، اظهار داشت: بر این اساس علم درون‌زا یعنی علمی که توسط متخصصان داخلی و در فضای کشور پاسخ مثبت دهد و این به معنی عدم استفاده از علوم دیگر نیست.

سرلشکر فیروزآبادی خطاب به دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی به آنان توصیه کرد: مراکز راهبردی در سطح جهان و شیوه‌های عمل آنها را رصد و پیاده‌سازی کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: با این روش می‌توانیم جهشی در فعالیت سازمان‌ها ایجاد کنیم.

رئیس هیئت امنای دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه هم‌اکنون بیداری اسلامی تشنه نتیجه تلاش‌های راهبردی مدیران انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: کار دیگری که می‌توانید انجام دهید مستندسازی تجربیات کلان و راهبردی کشور است.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به موضوع سوریه و جوسازی‌ها برای حمله به این کشور گفت: یک اندیشمند راهبردی وقتی موضوع سوریه را بررسی می‌کند آن را یک پروژه دنباله‌دار و گسترده برای منطقه می‌یابد و اگر با این نگاه به مسئله وارد نشویم جور دیگری آن را می‌بینیم.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه سوریه مفتخر به حضور در جبهه مقاومت است، اظهار داشت: نگاه راهبردی می‌گوید آمریکا در حمله احتمالی به سوریه تام‌الاختیار نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اثر بازدارندگی حمایت‌‌های ملت سوریه، روسیه، ایران و همچنین پیوند جبهه مقاومت با دولت سوریه تصریح کرد: بنابراین حرکت حمله نظامی آمریکا به سوریه که تحلیل‌گران سیاسی که اطلاعات خود را از منابع غرب می‌گیرند و اعلام می‌کردند که مطمئنا انجام می‌شود صورت نمی‌پذیرد.

سرلشکر فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: در نگاه راهبردی باید همه جهات را دید و مورد بررسی قرار داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا