۴ سند منتشرنشده از رهگیری و انهدام جنگنده‌های متجاوز توسط پدافند هوایی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::پدافند هوایی کشور نقش بسزایی در حراست از آسمان کشور دارد که با هوشیاری و تیزبینی اجازه ورود هیچ پرنده متجاوزی را نمی‌دهد و این امر نیز بارها در مقابله با جنگنده‌های متخاصم ثابت شده است.

 

 

به منظور فرارسیدن ایام دفاع مقدس و سی‌وسومین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و با توجه به نقش بی‌بدیل پدافند هوایی کشور در مقابله با جنگنده‌های متخاصم بعثی و ساقط کردن آنها، گروه امنیت دفاعی خبرگزاری فارس، اقدام به انتشار چهار برگ سند منتشر نشده از اسناد پدافند هوایی کشور در دوران دفاع مقدس کرده است.

در این اسناد موضوعاتی چون رهگیری و فراری دادن و حتی ساقط کردن جنگنده عراقی و همچنین تدبیر فرماندهان این سازمان در استقرار سامانه‌های موشکی اعلام شده است.

***

فراری دادن هواپیماهای دشمن با هدایت مناسب شکاری خودی توسط رادار سوباشی

 

  از معاون عملیاتی فرماندهی پدافند هوایی (دفتر ویژه)

به فرماندهی گروه پدافند هوایی همدان (عملیات دفتر ویژه)

درباره - پرواز هواپیمای رخش

گزارش پرواز گشت‌زنی رخش ساعت 1015 مورخه 12/6/62 طی شماره 19-01-1600-12/6/62 از پایگاه سوم به شرح زیر به عملیات نهاجا ارسال گردیده است.

1- در ساعت 1100 چهار فروند هواپیمای میگ دشمن صهیونیستی قصد حمله به شهر مقاوم مریوان را می‌نمایند که با هوشیاری و هدایت به سمت آنان هواپیماهای دشمن مبادرت به فرار می‌نمایند.

2- در ساعت 1230 پس از سوخت‌گیری دو فروند میگ 23 قصد حمله به هواپیمای شکاری خودی را داشته که شکاری مزبور توسط کنترلر شکاری جهت انهدام هواپیماهای دشمن هدایت و تعقیب آنان تا 5 الی 10 مایلی داخل خاک دشمن ادامه می‌یابد و با تغییر سمت 150 درجه توسط کنترلر شکاری حمله فوق قطع می‌گردد.

3- با توجه به موارد 1 و 2 خواهشمند است دستور فرمایید مراتب دقیقا بررسی و گزارش کامل رویداد به انضمام کروکی‌های مزبور (هواپیماهای دشمن و خودی) را در دو نسخه ارسال تا اقدام لازم به عمل آید.

معاون عملیاتی فرماندهی پدافند هوایی سرهنگ نوروزی

****

  نمونه‌ای از  تدابیر پدافندی ستاد منطقه غرب

 

  از ستاد ویژه عملیات هوایی منطقه غرب

به معاونت عملیاتی فرماندهی نهاجا (مدیریت عملیات)

بازگشت به شماره 171- 26- 1101 و هـ 2 -12/5/62

1- به منظور بهره‌گیری از حداکثر امکانات و تأمین هر چه بیشتر حفاظت هوایی مناطق عملیاتی نیروهای سطحی به هنگام درگیری با دشمن و با توجه به مقدورات فعلی نهاجا علاوه بر مفاد مندرج در شماره بازگشتی پیشنهاداتی به شرح زیر به عرض می‌رسد:

الف- در صورت عدم امکان استقرار سایت هاگ حداقل یک آتشبار موشکی راپیر در مناسب‌ترین ارتفاع مجاور منطقه عملیات مستقر گردد.

ب- با توجه به تجارب دو ساله اخیر و پایین بودن احتمال تک هوایی دشمن به پایگاه‌های هوایی خودی خصوصا یگان‌های عمقی و افزایش فشار حملات هوایی آنان بر روی نیروهای سطحی مستقر در جبهه‌ها ضمن بررسی مجدد، در صورت امکان مقداری از جنگ‌افزارها و امکانات پدافندی موجود در پایگاه‌های پروازی برداشت و جهت تقویت پدافند زمین به هوای خودی در جبهه‌ها تخصیص یابد.

پ- موضوع استفاده از دیده‌بان و ردیابی بصری هواپیماهای دشمن در محدوده مناطق عملیاتی و اعلام موقعیت دقیقه به دقیقه مسیر پروازهای نفوذی ارتفاع پست آنان به هواپیماهای خودی به وسیله رادیو به طور جدی وارد بررسی و اقدام قرار گیرد.

رئیس ستاد ویژه عملیات منطقه هوایی منطقه غرب سرهنگ 2 دانش‌پور

****

  ساقط شدن یک فروند هواپیمای دشمن توسط سایت هاگ مقداد ، تحت کنترل رادار سوباشی

 

تلفنگرام صادره از سایت مقداد

 

 

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا