فرودگاه گچساران به نام سرلشکر شهید «ابراهیم امیدبخش» نامگذاری شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

فرودگاه گچساران به نام سرلشکر شهید «ابراهیم امیدبخش» نامگذاری شد

 
 طی آیینی فرودگاه گچساران به نام شهید جاویدالاثر سرلشکر خلبان «ابراهیم امیدبخش» نامگذاری شد.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین، فرماندهان و خانواده شهدا برگزار شد، امیر سرتیپ دوم خلبان «نیک بخش حبیبی» رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی گفت: خلبان امیدبخش اولین خلبان هواپیمای شکاری و اولین استاد خلبان استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

امیر حبیبی اظهار داشت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن نام شهدا نامگذاری اماکن به نام شهدا است.

وی همچنین گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی 218 شهید و 50 مفقودالاثر در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

در این آیین امرای بازنشسته خلبان موسوی، توانگریان، مسبوق، انصاری، رمضانی و مشیری با بیان خاطراتی از دلاوری‌ها، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس یاد و خاطره شهید جاویدالاثر «ابراهیم امیدبخش» را زنده نگه داشتند.

در پایان این مراسم از خانواده شهید امیدبخش، تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گچساران، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران و مدیر فرودگاه با اهداء لوح زرین تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است شهید سرلشکر ابراهیم امیدبخش یازدهم مردادماه سال1332 در روستای آب شیرین شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد.وی دوره تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در گچساران گذراند و در سال 1351 در آزمون دانشکده افسری خلبانی در تهران پذیرفته شد.

ابراهیم امیدبخش پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در سال 1352 به آمریکا اعزام شد و در سال 1354 با دست پر و گرفتن ساعت طلای خلبانان در آمریکا (این ساعت به خلبان برتر در هر دوره اهداء می‌شد) به میهن بازگشت و به پادگان بوشهر اعزام شد.

در اواخر سال 1358 برای تدریس به تهران اعزام شد و در دوران دفاع مقدس بار دیگر برای انجام وظیفه به پادگان بوشهر منتقل شد و در عملیات آزادسازی سوسنگرد شرکت کرد. سرلشکر خلبان شهید جاویدالاثر ابراهیم امیدبخش در عملیات شکست حصر سوسنگرد در روز 27 آبان سال 1359 به شهادت رسید.

انتهای پیام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا