امیر پوردستان عنوان کرد؛ تلاش دشمن برای درگیر کردن ایران با داعش در مرزهای شرقی کشور

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تلاش دشمن برای درگیر کردن ایران با داعش در مرزهای شرقی کشور

 
 جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه با چهره جدیدی از تهدیدات مواجه هستیم، گفت: دشمن به دنبال آن است که داعش را به افغانستان بکشاند و ما در مرزهای شرقی کشور با داعش درگیر کند.
به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که صبح امروز در مسجد امام خمینی(ره) ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی را در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشت.
 
امیر پوردستان در ادامه بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357 برای آمریکایی‌ها یک شوک سیاسی بود و تمامی معادلات آن‌ها را در منطقه به هم ریخت. آمریکایی‌ها خیلی تلاش کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد، لذا در سال 57 یکی از نظامیان کارکشته خود به نام هایزر را به ایران فرستادند تا بتوانند جلوی حرکت انقلاب را بگیرند اما انقلاب به مسیر خود ادامه داد.
 
وی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دنیا به صورت هسته پیرامون اداره می‌شد که آمریکا و شوروی دو قطب و کشورهای دیگر پیرامون آن‌ها بودند. ایران نیز یکی از اقمار آمریکا به شمار می‌رفت و مزیت‌های بسیاری برای آنان ایجاد می‌کرد.
 
جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه نخستین مزیت ایران پیش از انقلاب برای آمریکا را این دانست که کشور ما در شمال آبراه خلیج فارس و تنگه هرمز قرار دارد و این مسیر، مسیر انرژی است، از این رو مورد توجه آمریکا بود.
 
وی خاطرنشان کرد: دومین مزیت این بود که کشور ما مرز بسیاری با کشور شوروی داشت، آمریکایی‌ها با استفاده از سرزمین ایران می‌توانستند تمامی حرکات، پروازها و مکالمات شوروی را کنترل کنند. سومین مزیت بازار فروش محصولات آمریکایی در ایران بود و آنان به ازای محصولاتی که به ایران می‌فروختند، نفت می‌بردند.
 
امیر پوردستان چهارمین مزیت را ژاندارمی ارتش ایران در منطقه دانست و گفت: ایران در این راستا با هر حرکتی که خلاف منافع آمریکا در منطقه بود، مقابله می‌کرد. پنجمین مزیت نیز این بود که ایران جبهه جلویی ناتو در برابر ورشو به حساب می‌آمد و به عبارت دیگر کشور ما صحنه درگیری آمریکا و شوروی بود. با وقوع انقلاب اسلامی این مزیت‌ها از آمریکا گرفته شد و نگرانی‌ها آن‌ها نیز این بود که این انقلاب یک انقلاب دینی و اسلامی است و آنان از قدرت دین با نگاه به تاریخ آگاه و واهمه داشتند.
 
جانشین فرمانده کل ارتش که در جمع کارکنان پایور و وظیفه آجا سخنرانی می‌کرد در ادامه به بررسی علل پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: عوامل بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند اما مهمترین و اصلی‌ترین آن، نقش روحانیت و رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) بود و اگر هدایت‌های امام و حضور روحانیت نبود، حرکت انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت.
 
وی دومین دلیل را حضور گسترده و میلیونی مردم در صحنه مبارزه با رژیم پهلوی برشمرد و عنوان کرد: این حضور تمامی فعالیت‌های رژیم را تحت تاثیر خود قرار داد. سومین دلیل نیز پیوستن بدنه ارتش به انقلاب بود که کمتر به آن پرداخته شده است. پیش از انقلاب، ارتش دو قسمت شده بود، بخشی ژنرال‌های خودفروخته بودند و بخش دیگر بدنه انقلابی ارتش بود که با مردم ارتباط داشتند و گوش به فرمان امام خمینی(ره) بودند. شهیدان صیادشیرازی، نامجو، فلاحی، فکوری و کلاهدوز از جمله افرادی بودند که در این بدنه‌ی مردمی ارتش حضور داشتند.
 
امیر پوردستان تصریح کرد: شهید کلاهدوز یک سروان ارتشی بود که پس از انقلاب اسلامی و با تشکیل سپاه پاسداران، ابتدا معاون آموزش سپاه و سپس قائم مقام سپاه شد. شهید نامجو که در ارتش حضور داشت، هر نیروی مستعد و توانایی را می‌دید به شهید کلاهدوز معرفی می‌کرد. همچنین شهید کلاهدوز نیز هر فرد توانایی در مجموعه سپاه می‌دید را به شهید نامجو برای گذراندن دوره دافوس معرفی می‌کرد. لذا مشاهده می‌شود که وحدت بین سپاه و ارتش از همان روزهای نخستین وجود داشته است و ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ماموریت‌های مختلف توانسته به عنوان بازوی انقلاب اسلامی پاسخ اعتماد امام را به خوبی بدهد.
 
وی با بیان اینکه دشمنی‌های آمریکا و اقدامات براندازانه‌اش از روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با ایران آغاز شد، گفت: آمریکایی‌ها چشم طمع به ما داشتند از این رو تحریم اقتصادی، منزوی سازی، موج وسیع ترور، ناامنی‌های مرزی و در نهایت جنگ تحمیلی را به وجود آوردند و کشورهای منطقه را تطمیع کردند تا از صدام حمایت کنند.
 
امیر پوردستان بیان داشت: ارتش در دوران دفاع مقدس 48 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که از این تعداد 40 هزار شهید از سربازان وظیفه بودند. ارتش برای دفاع از انقلاب با قدرت در تمام صحنه‌ها حضور داشته است.
 
جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه گفت: آمریکایی‌ها دست از دشمنی برنداشته‌اند و ما وظیفه داریم که ظرفیت‌های خود را برای مقابله با تهدیدات ارتقا دهیم. در سال 2001 و 2003 میلادی که آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد، او به دنبال حمله به ایران بود چرا که انواع تجهیزات مردن و نیروهای آموزش دیده خود را به منطقه آورده بود. مقابله با افغانستان و عراق نیازمند این حجم تجهیزات و نیرو نبود اما متوجه شدند که با کشور قدرتمند ایران با رهبری هوشمندانه و ملت آماده و مطیع رهبری و نیروهای مسلح نمی‌توانند وارد درگیری شوند. از سال 2001 تا سال 2014 که آنان در منطقه حضور داشتند، طرح‌های بسیاری همچون خاورمیانه جدید با هدف تجزیه کشورهای منطقه مطرح شد و متاسفانه کشورهای مرتجع منطقه همچون عربستان به حمایت مالی و سیاسی این طرح پرداختند. آنان بنا داشتند ایران، سوریه و دیگر کشورهای منطقه را قطعه قطعه کنند اما موفق نشدند.
 
امیر پوردستان بیان کرد: ما امروز با چهره جدیدی از تهدید مواجه هستیم. نوع تهدید ترکیبی از تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم است.
 
وی افزود: نتانیاهو راهبردی تعریف  کرده که کنار ایران باید همواره شعله آتشی روشن باشد. پس از هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، شاهد جنگ در افغانستان و عراق بودیم و امروز آتش داعش را روشن کردند. داعش چند سال پیش خود را به مرزهای ما رساند که ارتش وارد شد و آنان را به عقب راند. اکنون نیز می‌خواهند داعش را به افغانستان بکشانند و ما را در مرزهای شرق کشور با داعش درگیر کنند.
 
جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه جنگ نرم از جنگ سخت، مهلک‌تر است، گفت: دشمن در نظر دارد با تغییر سبک زندگی آینده جهان را طبق نظر خود بسازد. جنگ نیمه سخت نیز با تحریم اقتصادی اعمال می‌شود و دشمنان به دنبال ناراضی کردن مردم از نظام هستند. همچنین آنان در حوزه بیوتروریسم وارد شده و به دنبال کنترل جمعیت مسلمانان هستند. دشمن را باید شناخت و نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کرد.
 
وی عنوان کرد: یکی از صحنه‌هایی که می‌توانیم انزجار خود را از دشمن نشان بدهیم، راهپیمایی روز 22 بهمن است. همچنین راهپیمایی روز 22 بهمن، صحنه نمایش بیعت مجدد ملت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است. همه با هم در راهپیمایی فردا شرکت می‌کنیم و عزت کشورمان را به دنیا نشان خواهیم داد.
 
امیر پوردستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع میعشت کارکنان ارتش پرداخت و گفت: این مساله مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا است و تدابیر خوبی در این زمینه صورت گرفته است. حقوق بسیاری از کارکنان پایور طی دو ماه اخیر ارتقا یافته است که در پایان سال نیز تلاش داریم مجدد ارتقا یابد. حقوق سربازان وظیفه نیز در صورت تامین اعتبار توسط دولت افزایش می‌یابد. در حوزه مسکن و سایر خدمات نیز اقداماتی در حال شکل گرفتن است.
 
انتهای پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا