نفوذ گاهی در چارچوب قانون انجام می‌شود/ آمریکایی‌ها به دنبال تغییر تعریف «نفوذ» هستند/ مقالات ISI بس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

نفوذ گاهی در چارچوب قانون انجام می‌شود

 
 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نفوذ گاهی در چارچوب قانون انجام می‌شود، یعنی آن جاهایی که قوانین ما بازدارندگی را از دست دادند، نفوذی‌ها تلاش می‌کنند تا با دستکاری قوانین، تسهیل کننده نفوذ خود باشند.
 
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش ملی «نظام سلطه و جریان نفوذ» اظهار داشت: مفهوم نفوذ زیر مجموعه بکارگیری قدرت نرم محسوب می‌شود، به عبارت دیگر وقتی صحبت از قدرت سخت و نرم می‌کنیم، نفوذ ذیل قدرت نرم و جنگ نرم قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: گاهی نفوذ در چارچوب قانون انجام می‌شود، یعنی آن جاهایی که قوانین ما بازدارندگی را از دست دادند، نفوذی‌ها تلاش می‌کنند تا با دستکاری قوانین، تسهیل کننده نفوذ خود باشند. البته برخی مواقع هم نفوذ در مرز قانون شکل می‌گیرد که جنگ نیمه سخت در این فضا قرار می‌گیرد و در برخی جاها نفوذ فراتر از قانون و پنهان از قانون صورت می‌گیرد مانند نفوذ امنیتی.
 
جلالی گفت:‌ بنابراین نفوذی‌ها هر کجا قرار می‌گیرند قوانین بازدارنده را سعی می‌کنند روان سازی کنند و در فضای اطلاعات، قوانین و مقررات را به نفع جریان نفوذ تغییر دهند.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور عنوان کرد: نفوذ در سطح راهبردی رهبران و سطوح عالی نیز بعضا صورت می‌گیرد و گاها در سطوح اجرایی و در بخش کارآفرینی هم شاهد نفوذ هستیم. بعضی‌ها نفوذ را نفوذ امنیتی تعریف می‌کنند. نفوذ امنیتی نیز نفوذی است که مثلا توسط منافقین انجام می‌شود؛ نفوذی که منجر به شهادت اعضای هیات دولت و حزب جمهوری شد، نفوذی امنیتی و با ماهیت پیچیده بود. وظیفه مقابله با نفوذ امنیتی بر عهده دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی است.
 
وی گفت: اما در اینجا باید متذکر شد که مفهوم تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از نفوذ، مفهوم امنیتی آن نبود چرا که اگر منظور ایشان این مفهوم بود نیازی به بیان آن در میان مردم نبود. برخی‌ها به دنبال آن هستند تا در شناسایی نفوذ، اطلاعات غلط ارائه کنند تا ذهنیت را به سمت مسائل امنیتی سوق دهند؛ این افراد یا پروژه‌ای از نفوذ و یا بازیگر نقش نفوذ هستند و یا اینکه مفهوم سخن مقام معظم رهبری را متوجه نشده‌اند.
 
سردار جلالی گفت: آن چیزی که از نفوذ تعریف می‌شود در واقع آن مفهومی است که آمریکایی‌ها در قالب دیپلماسی نوین آن را ارایه می‌کنند و این هدف غایی از نفوذ است. پس تلاش می‌شود به نوعی درک مطلب نخبگان سیاسی تغییر یابد و به دنبال آن منفعت را تهدید و تهدید را منفعت تشخیص دهند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: وقتی کسی در رابطه با آمریکا به گونه‌ای صحبت می‌کند که آمریکا راه حل را می‌داند در واقع نفوذ در او شکل گرفته است و به بدین شکل به نوعی نظام درک سیاست راهبردی را تغییر دادند.
 
سردار جلالی بیان کرد: جریان نفوذ به دنبال آن است تا ذهنیت را در سطح راهبردی رهبران شکل دهد تا منفعت را متوجه نشوند و از طریق شبکه‌های مجازی و جوانان به مطالبه عمومی تبدیل شود تا بدین شکل منفعت به تهدید تغییر یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف نفوذ، تغییر اولویت‌های مهم با غیر مهم است؛ در مواقعی که اولویت اقتصادی مطرح است اولویت دیگری که فرعی است مطرح شود پس اگر این اولویت را تغییر دهند نفوذ انجام شده است. تغییر مفهوم ارزش به ضد ارزش نیز شیوه دیگری از نفوذ است، یعنی آنجایی که نفوذ صورت می‌گیرد نخبگان و رهبران سیاسی تحت تاثیر قرار می‌گیرند، البته ممکن است نفوذ در قالب احزاب و تشکل‌های مردمی مانند حزب توده صورت گیرد که این گونه نفوذ بسیار خطرناک است. ممکن است نفوذ در فضای امنیتی هم مانند آنچه در ارتش عراق و سوریه صورت گرفت، روی دهد. در حوزه نفوذ از لحاظ شخصیتی نیز نخبگان علمی هدف هستند چون در جوامع مختلف این افراد به عنوان انسان‌های مرجع محسوب می‌شوند. در حوزه کسب و کار و تجارت نیز نفوذ را به جلو پیش می‌برند، به عبارت دیگر در این حوزه با عبور از چراغ سبز و نشان دادن کارت از دستگاه‌های رسمی عبور می‌کنند.
 
سردار جلالی عنوان کرد: در بازدیدهای علمی که از آن به دیپلماسی علمی هم یاد می‌کنند، نفوذ علمی در بستر تعاملات آشکار علمی صورت می‌گیرد و یا در قالب حامی بعضی همایش‌های علمی و یا با دعوت از اساتیدی که در سازمان‌های جاسوسی یا سازمان‌هایی که به شبکه‌های جاسوسی وصل هستند و یا دعوت از اساتید به خارج از کشور این نفوذ انجام می‌شود.
 
وی گفت: یکی از حوزه‌های مهم که نفوذ در آن شکل می‌گیرد، نفوذ در قالب مقاله‌های علمی با عنوان مقاله آی اس آی است؛ چرا که مقالاتی در آی اس آی پذیرفته می‌شود که به تایید سازمان‌های جاسوسی رسیده باشد. این گونه مقالات در مجموعه وزارت علوم جلوگیری شده ولی متاسفانه در وزارت بهداشت هنوز مقالات آی اس آی مرجع هستند؛ مقالاتی که می‌تواند بستر ساز نفوذ در کشور باشد.
 
انتهای پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا