توان دفاعی ایران را متناسب با تهدیدات پیش‌رو پیش بینی کرده‌ایم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

توان دفاعی ایران را متناسب با تهدیدات پیش‌رو پیش بینی کرده‌ایم

 

 
جانشين وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با بیان اینکه دشمنان امروز حتما برای حمله به ایران مصمم‌تر هستند، گفت: ملت ايران باید بدانند که تهدیدات را‌ با عقل و درایت خودمان می‌بینیم و توان دفاعی را متناسب با آن پیش‌بینی می‌کنیم.‌

 به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در مراسم جشنواره جوان سرباز وزارت دفاع با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: ‌امام بزرگوارمان‌ با ورودشان در 12 بهمن به کشور عزیزمان، ‌گام بلندی را برای پیروزی بزرگ ملت ایران و سرنگونی رژیم ستم شاهی برداشتند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه ‌جانبازان دوران آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی افزود: شهدا و جانبازان ‌در همه مراحل انقلاب ‌با نثار گوهر جان و سلامتی‌شان کمک بزرگی به پیروزی انقلاب کردند لذا همواره مدیون و شرمنده شهدای عزیز و جانبازان بزرگ انقلاب هستیم.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به اتفاقات و تحولات ‌سال 57 در ایران اسلامی تصریح کرد: حوادث سال 57 باعث تحولی عظیم در عرصه داخلی ایران و نابودی رژیم ستمشاهی و جایگزینی یک نظام الهي شد.

امیر سرتيپ حاتمی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یک تحول‌ جهانی را در پی داشت که آثار و برکات آن برای همه ملل مسلمان و مستضعف بود، خاطرنشان کرد: در همان روزها سران استکبار جهانی به ویژه آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، انگلیسی‌ها و ... اعلام کردند با پیروزی انقلاب ایران، زلزله ویرانگر برای ما اتفاق افتاد.

جانشین وزیر دفاع با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برای ‌‌ملت ایران یک تحول مبارک و ‌کار بزرگی بود، اضافه کرد:  در آن دوران به همه ملت ها القا شده بود که توانا‌یی انجام هیچ كاري را ندارند و باید به ‌بلوک شرق یا غرب متکی باشد، اما ملت ایران با رهبری بزرگ‌مردی با ‌شعار "نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی" ‌توانست یک رژیم وابسته و به ‌ظاهر‌ قدرتمند و دارای پشتوانه‌های بزرگ جهانی را سرنگون کنند.

وی با بیان اینکه ‌رژیم طاغوتی و شاهنشاهی در شأن ملت بزرگ ایران نبود، ادامه داد:‌ ملتی با داشتن دانشمندان، سرآمدان، افراد فرهیخته، علما و بزرگان هیچ گاه نمی‌توانست سلسله پادشاهی را که ‌همیشه خود را برحق می‌انگاشت‌ تحمل کند. ‌

وی با بیان اینکه تحمل کسانی که‌ در کاخ شیشه‌ای زندگی کرده و ‌خود را حاکم مطلق می‌دانست ‌غیر عقلی و علمی بود، تاکید کرد: ‌ملت‌های آگاه، هوشیار، آزاده ‌و بصیر هیچ‌گاه سلطه دیگران را ‌نمی‌پذیرند و آماده‌اند تا مسير پيشرفت و تعالي را در همه زمينه‌ها طي كنند.‌

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه با پیروی انقلاب اسلامی‌ آمریکایی‌ها ‌یکی از حساس‌ترین و مطلوب‌ترین نقطه جهان به لحاظ شرایط جغرافیایی، اقتصادی، نظامی و سیاسی را از دست دادند، گفت: پیام روشن و رسای انقلاب اسلامی با پیروزی آن به همه ملت‌هایی که تحت استعمار و سلطه این نوع حکومت‌های جبار و مستبد بودند صادر ‌شد، اما متاسفانه این کشورها مفهوم صدور انقلاب را درک نکردند چرا که تصورشان این بود که صدور انقلاب ایران یک ‌کار فیزیکی است اما صدور انقلاب در واقع با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد.

امیر سرتيپ حاتمی با بیان اینکه‌ ملت ایران بدون اتکا به شرق و غرب بر یک حکومت تا بن دندان مسلح پیروز شد، افزود: ملت ایران در سال 1357 با رهبر‌ی‌های بنیانگذ‌ار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضر امام خمینی (ره) به جای نظام غیر‌عقلانی، غیر‌مشروع سلطنتی، نظام مردم‌سالار و از نوع مردم‌سالاری دینی را حاکم کردند‌ و نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگزین رژیم فاسد پهلوی شد.

‌وی با بیان اینکه بعد از پیروی انقلاب اسلامی "عزت و شرف" به ملت ایران بازگردانده شد، خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ‌مسئولان از بین فرهیختگان، عالمان و بهترین فرزندان خودشان ‌انتخاب می‌شود و در سايه سار ولايت مطلقه فقيه مردم‌سالاری دینی در کشور حاکم است.

امیر حاتمی با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی باید تاریخ انقلاب به ویژه فرمایشات رهبر معظم انقلاب دراین باره را به طور مداوم مطالعه کنند، تاکید کرد: جوانان نسل جدید باید بدانند چه کار بزرگی را ملت ایران، شهدای عزیز‌ و امام بزرگوار ‌انجام دادند تا سرمایه بزرگ نظام و انقلاب اسلامی ‌به دست این نسل برسد لذا باید با قدرت از این انقلاب ‌دفاع کنیم و آن را به سرمنزل مقصود نهایی و به به دست با کیفیت حضرت ولی عصر (عج) برسانیم.

وی با بیان اینکه جوانان نیز در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش برجسته‌ای در دوره مبارزات دوران انقلاب و جنگ 8 ساله تحمیلی داشتند، ادامه داد: دشمنان در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ناامنی‌هایی به کشور تحمیل کردند و با تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی تلاش کردند حرکت انقلابی ملت ایران را با شکست مواجه کنند اما‌ ‌این اتفاق با نقش برجشته جوانان نیفتاد و تمام ‌توطئه‌های استکبار جهانی یکی پس از دیگری خنثی شد.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه جوانان عزیز ایران اسلامی در قالب‌های مختلف از جمله بسیج، دانشجویی، دانش‌آموزی، کارگری، علمی و سربازی در پیروزی انقلاب نقش اساسی ایفا کردند، اضافه کرد: در ایام پیروزی انقلا‌ب حضرت امام خمینی (ره) خطاب به جوانان سرباز فرمودند بروید به خانه‌هایتان و سربازان نیز پادگان‌ها را خالی کردند تا در مقابل مردم قرار نگیردند و در برهه‌ای که نظام مورد هجمه قرار گرفت و جنگ به ایران تحمیل شد جوانان این مرز و بوم در جبهه‌های جنگ حضوری پررنگ و موثر پیدا کردند.

وی با بیان اینکه حدودا 5 میلیون جوان در دوران دفاع مقدس برای دفاع از مرزهای جغرافیایی، اعتقادی و سیاسی کشور در جبهه‌ها حضور پیدا کردند، اظهار داشت: ‌نیمی از آنها در قالب بسیج و نیمی در قالب سربازی در جبهه‌ها حضور داشتند که بیش از 60 هزار شهید سرباز تقدیم انقلاب اسلامی شد.

امیر حاتمی با بیان اینکه حضور پرشور ‌در جبهه‌های حق علیه باطل تنها گوشه‌ای ‌از نقش‌آفرینی ‌جوانان در تداوم پیروزی‌های انقلاب اسلامی است، ادامه داد: ‌جوانان پس از جنگ تحمبلی در قالب سربازی کارهای بزرگی را به سرانجام رسانند ‌لذا ‌دشمنان به حساسیت و اهمیت سربازی در ایران پی برده‌اند و لحظه‌ای از آن غافل نیستند.

وی هشدار داد: دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال این هستند تا حضور جوانان در خدمت مقدس سربازی برای دفاع از انقلاب اسلامی و حدود و ثغور کشورمان را ‌شبهه‌دار ‌‌کنن؛ بنابراین جوانان باید بدانند ‌سربازی ‌‌موضوعی مقدس و در آموز‌های دینی و در فرمایشات ‌امام خمینی (ره) و ‌مقام معظم رهبری به اهمیت آن تأکید فراوان شده است.

امیر حاتمی ‌فداکاری،آمادگی برای جانبازی، آمادگی برای ایثار‌ برای مردم، کشور و امنیت را از مهمترین ویژگی‌های دوران خدمت مقدس سربازی برشمرد و گفت:‌ دوران خدمت مقدس سربازی هر چند سختی‌هایی دارد اما شرایط را برای جوانان تغییر می‌دهد تا در مواقع بحران بتوانند درست و سریع وارد عمل شوند.

جانشين وزیر دفاع با اشاره به آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تصریح کرد: آتش‌نشانان ‌سرباز نبودند اما ‌خودشان را برای ملت فدا کردند و با همان احساس فطری خدمت مقدس سربازی وارد عملیات شدند و اجازه نداند مردم در زیر آوار بمانند و مردم هم در مراحل مختلف به ویژه مراسم تشییع به خوبی شهدای آتش‌نشان ‌را تکریم ‌و احترام کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان لحظه‌ای دست از توطئه علیه ایران اسلامی برنمی دارد، گفت: یکی از دلایلی که دشمنان در دوران دفاع مقدس به کشورمان حمله کردند کاهش خدمت سربازی به ‌10 ماه بود، دشمن بلافاصله ‌محاسبه کرد و دید اگر سربازی از دو سال بشود 10 ماه یعنی دو سوم سربازان از پادگان‌ها‌ رفته‌اند و آموزش یگانی و آموزش انفرادی ضعیف ‌شده لذا به ایران حمله کردند.

امیر حاتمی با بیان اینکه دشمنان امروز حتما برای حمله به ایران مصمم‌تر هستند، خاطرنشان‌ کرد: همانطور که دشمنان در برجام به تعهداتشان عمل نکردند ‌و آشکارا دشمنی خود را نمایان کردند امروز نیز برای نفوذ، طرح و نقشه دارند و چنانچه قادر باشند ضرباتي را به ملت ايران خواهند زد.‌

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه سربازی برای دفاع از امنیت به عنوان نماد اراده، عزم و مشارکت ‌بنا به فرمایش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری واجب است، تاکید کرد: ‌برخی ها می‌گویند در سایر کشورها سربازی کم و یا اصلا وجود ندارد اما جوانان باید بدانند که تهدیدات را‌ با عقل و درایت خودمان می‌بینیم و توان دفاعی را متناسب با آن پیش‌بینی می‌کنیم.‌

امیر حاتمی با بیان اینکه یکی از پایه‌ها و ارکان دفاعی ایران اسلامی جوانان عزیز هستند، ادامه داد: ‌صبر و بردباری، ‌‌حس مسئولیت نسبت به کشور و مرز و بوم در خدمت مقدس سربازی‌ به دست می‌آید که یک سرمایه برای ملت و تک تک جوانان است.
 

انتهای پیام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا