ماجرای نطق آتشین «سرلشکر سلیمی» در «آمریکا»

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ماجرای نطق آتشین «سرلشکر سلیمی» در «آمریکا»

 
 رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه خاطرات سرلشکر سلیمی در قالب کتاب «یار دوست» جمع‌آوری شده است، گفت:‌ سرلشکر سلیمی قبل از انقلاب زمانی‌ که در آمریکا حضور داشت، در یکی از کلیساها با نطقی آتشین از اسلام دفاع کرد.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در آیین رونمایی از کتاب «یار دوست» و نکوداشت مرحوم سرلشکر سلیمی اظهار داشت: ارتش با تقدیم 48 هزار شهید در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در رزم نابرابر داشت. همچنین 2 و نیم میلیون نفر سرباز با حداقل حضور 20 ماه، در جبهه‌های نبرد نقش آفرینی کردند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس فرماندهان و درجه‌دارانی از ارتش تقدیم انقلاب اسلامی شدند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتشیان لباس رزم و دفاع از انقلاب را بر تن کردند و در دوران پس از انقلاب، 700 ارتشی در درگیری‌های مرزی به شهادت رسیدند.

امیر گلفام در ادامه تصریح کرد: امیر سرلشکر سلیمی از بزرگان این دوران بود. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از مراجع تقلید اجازه گرفت و وارد ارتش شد و در روزی که درجه ستوان دومی گرفت در مسجد اذان گفت.
 
وی گفت:‌ سلیمی همچنین قبل از انقلاب اسلامی و زمانی‌که در آمریکا بود، در یکی از کلیساها با نطقی آتشین از اسلام دفاع کرد.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش خاطرنشان کرد: در کتاب یار دوست که در این مراسم رونمایی می‌شود، خاطرات سرلشکر سلیمی جمع‌آوری شده است. برای تدوین این کتاب، سه سال وقت صرف شده است. هر چند سرلشکر سلیمی از بیان خاطرات خود، خودداری می‌کرد؛ اما این کار به سرانجام رسید. علاوه بر خاطرات امیر سلیمی، خاطرات 9 نفر از همرزمان ایشان نیز در این کتاب آورده شده است.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا