با حضور سردار دهقان؛ مركز اسناد وزارت دفاع افتتاح شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

مركز اسناد وزارت دفاع افتتاح شد

 
 در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي با حضور وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح مركز اسناد وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح در محل اين وزارتخانه افتتاح و به بهره‌برداری رسيد.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آيين افتتاح اين مركز طی سخنانی با اشاره به اهميت نگهداری، پردازش و تدوين ميراث گران قيمت گذشته به منظور بهره برداری محققين اظهار داشت: با اتكا به اين راهبرد بحمدالله موفق شديم مجموعه ارزشمندی از اسناد تاريخی در حوزه دفاعی را با قدمت بالای 180 سال در اين مركز نگهداری نماييم.
 
وزير دفاع افزود: پس از شناسايی و جمع آوری بيش از سه ميليون سند فيزيكی و ديجيتالی، تنظيم و پردازش آن در حال حاضر بيش از يک ميليون و پانصد هزار سند فيزيكي و همين تعداد اسناد ديجيتالی در اين مركز نگهداری می‌شود كه به تدريج به آمار آن اضافه و در نرم افزار بارگزاری خواهد شد.

سردار دهقان در ادامه اظهار داشت: اسناد مذكور مربوط به وزارت جنگ پهلوی اول و دوم، انقلاب، دفاع مقدس، صنعت دفاعی و وزارت دفاع پس از پيروزي انقلاب اسلامی است كه در نوع خود منحصر بفرد و بی نظير می‌باشد كه می‌تواند مورد استفاده پژوهشگران، مديران و كارشناسان مربوط قرار گيرد.
 
وی افزود: آسيب شناسی، آسيب زدايی و مرمت اسناد مهم و با ارزش تاريخی، مكانيزه نمودن اسناد جمع آوری شده، ايجاد بانك اطلاعاتی، تدوين، چاپ و انتشار اسناد برگزاری نمايشگاه از اسناد مهم از ديگر برنامه‌هايی است كه در اين ارتباط در دست اقدام می‌باشد.
 
وزير دفاع با تشكر و قدردانی از دست اندركاران جمع آوری، شناسايی و پردازش اسناد مذكور، اين مركز را گنجينه‌ی ارزشمندی از تاريخ دفاعی كشور در 2 مقطع زمانی قبل و پس از پيروزی انقلاب اسلامی دانست و تصريح كرد: در مجموعه مركز اسناد وزارت دفاع، دو رويكرد را در سيستم اداره و فرماندهی بخش دفاع در قبل و بعد از پيروزی انقلاب اسلامی با اتكاء به اسناد خدشه ناپذير می‌توان مشاهده كرد كه عبارتند از اوج وابستگی و ذلت رژيم ستم شاهی در وابستگی به اجانب به ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستی و فساد گسترده‌ی حاكم بر آنان و رويكردی ديگر؛ اوج تلاش برای استقلال و قطع وابستگی و سلامت عمل فرماندهان و مسئولان بخش دفاعی پس از پيروزی انقلاب اسلامی است.
 
سردار دهقان در پايان خاطر نشان كرد: با اين تفاوت در نگاه، راهبرد و عمل از دستاوردهاي انقلاب اسلامی است كه بايد با اتكاء به اين اسناد آن را برای نسل‌های امروز و فردای كشور تبيين كرد.
 
انتهای پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا