عداد شهدای روحانیت در دفاع مقدس پنج برابر سایر اقشار به نسبت جمعیت است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 امیر سرتیپ رضا خرم طوسی گفت: روحانیت پنج برابر نسبت جمعیتی و دانشجویان سه برابر نسبت جمعیتی خود در دفاع مقدس شهید داده‌اند.

در مراسم گرامیداشت 344 شهید شهر دستجرد و بخش خلجستان استان قم که با حضور جمع کثیری از مردم و شخصیت‌های مختلف از جمله سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری استان قم برگزار شد، امیر سرتیپ خرم طوسی با بیان آمارهایی از جنگ تحمیلی به تبیین رشادت‌های اقشار مختلف مردم ایران در طول دفاع مقدس پرداخت.
وی گفت: جنگ ایران و عراق دارای ویژگی‌هایی بود که در دنیا نظیر نداشت. از جمله اینکه علیرغم طولانی بودن آن، اجازه اشغال وجبی از خاک کشور داده نشد. در حالی که در جنگ جهانی اول با اینکه ایران بی‌طرف بود، ظرف چند روز اشغال شد.
امیر سرتیپ خرم طوسی افزود: بنا بر اعتراف فرمانده وقت نیروی هوایی عراق در جنگ با ایران، ۵۲ هزار مستشار روسی، استرالیایی، آلمانی، فرانسوی، یوگسلاوی و… در قالب خلبان‌های ورزیده و غیره به عراق کمک می‌کردند. در حالی که ایران بر روی پای خود ایستاد و فقط از فرزندان خودش کمک گرفت.
وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد متوجه عظمت دفاع مردم ایران بشود، باید بداند که این ملت هشت سال در برابر ۳۲ کشور ایستادگی کرد، در حالی که همین وضعیت برای رژیم بعثی عراق پیش آمد و ۴۵ روز بیشتر نتوانست دوام بیاورد.
وی با یادآوری حمله ناتو به یوگسلاوی که در چهار هفته تسلیم شد و نیز ارتش مصر که در مقابل چند کشور تنها دو هفته مقاومت کرد، افزود: عظمت خون شهیدان باعث شد هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ این کشور شده و الگویی برای آزادی خواهان جهان باشد.
امیر سرتیپ خرم طوسی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام حضور ۲۶۰ هزار نفر از کارکنان و نیروهای ارتش، ۱۸۰ هزار نفر از نیروهای سپاه پاسداران و دو میلیون و ۱۳۰ هزار نفر بسیجی، در دفاع مقدس، گفت: ما با این آمار مدعی هستیم که همه ملت ایران در دفاع مقدس سهیم هستند.
مشاور عالی فرمانده کل ارتش افزود: در دوران دفاع مقدس، روحانیت پنج برابر نسبت جمعیتی و دانشجویان سه برابر نسبت جمعیتی خود شهید دادند و این یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه درس‌های عاشورا و اهل بیت(ع) شکل گرفته است.
وی در بخش پایانی سخنان خود به ادامه دادن راه شهدا اشاره کرد و گفت : این راه امروز توسط مدافعان حرم ادامه می یابد و این افراد، ادامه‌ همان نسلی هستند که به امام خمینی(ره) لبیک گفتند و امروز با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع از نظام و میهن اسلامی مجاهدت می‌کنند.
گفتنی است پیش از سخنان امیر خرم طوسی، سید داوود حاج حسینی بخشدار دستجرد با عرض خیر مقدم به حاضران، افزود: برگزاری اینگونه یادواره‌ها در جهت تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است چرا که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب یاد شهیدان کمتر از مقام شهادت نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا