ایمان به وعده‌های خداوند، وجود انسان را از امید به آینده سرشار می‌کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآن و عترت با اشاره به کلمه امید بعنوان یکی از کلید ‌واژه‌های رهبر معظم انقلاب، تکیه بر امید و توکل را راهی برای چیره شدن بر دشمن خواند.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآن و عترت با اشاره به کلمه "امید" بعنوان یکی از کلید ‌واژه‌های رهبر معظم انقلاب، تکیه بر امید و توکل را راهی برای چیره شدن بر دشمن خواند.
  حجت الاسلام سید جواد بهشتی محقق و پژوهشگر قرآنی، صبح امروز با حضور در آئین اختتامیه سی و ‌ششمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش و پانزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های آجا طی سخنانی از منتخبین این مسابقات خواست تا به خاطر موفقیت خود شکرگذار خداوند باشند و همچنان به تلاش برای قرآن آموزی ادامه دهند.
وی در ادامه با تقدیر از 12 هزار نفر متسابقینی که در جریان این دوره از مسابقات حضور یافتند از والدین، مربیان و معلمان آنها قدردانی کرد.
حجت الاسلام بهشتی همچنین با طرح این پرسش که حق تلاوت آیات قرآن چیست و کلام‌الله مجید شایسته ‌است چگونه قرائت شود عنوان کرد: خواندن قرآن با توجه، دقت، انگیزه و عطش و رعایت شمردگی و دوری از عجله در قرائت قرآن بسیار مهم است.
وی با اشاره به توصیه ای از امام صادق(ع) از حاضرین خواست در پی فهم آیات باشند و از قرائت قرآن به سوی فهم و بصیرت آن حرکت کنند.
این محقق و پژوهشگر قرآنی در ادامه از کتاب خدا بعنوان چشمه‌ بصیرت ناب و جامع یاد کرد و تدبر در آیات قرآن را لازمه فهم این هدیه آسمانی خواند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآن و عترت همچنین به آیاتی که در قرآن به ابعاد سیاسی، اجتماعی و خانواده پرداخته‌ ‌است، اشاره کرد و گفت: تکیه بر امید و توکل راهی برای چیره شدن بر دشمن است و خداوند راستگو‌ترین وعده‌ دهندگان می باشد لذا قرائت و فهم قرآن وجود مومن را از امید نسبت به آینده سرشار می‌کند.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه قرآن تنها برای قرائت نیست و باید به آن عمل کرد، افزود:
حق تلاوت آیات قرآن، فاصله گرفتن از نهی‌هاست که باید به آن توجه کامل کرد.

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا