شلیک موشک «مرصاد» و «یا زهرا» به سمت پهپاد هدف/ تمرین پدافند هوایی برای حراست از مراکز حساس

خبرگزاری فارس: شلیک موشک «مرصاد» و «یا زهرا» به سمت پهپاد هدف/ تمرین پدافند هوایی برای حراست از مراکز حساس

 

 سامانه موشکی مرصاد در جریان رزمایش مشترک پدافند هوایی به سمت یک هدف متحرک در آسمان شلیک کرد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در دومین روز از رزمایش مشترک پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، سامانه موشکی مرصاد به سمت هدف متحرک در آسمان جنوب کشور شلیک کرد.

این تمرین برای حراست از اماکن حساس و حیاتی در جنوب کشور انجام شد و سامانه مرصاد توانست هدف متحرک هوایی که یک پهپاد هدف بود را مورد اصابت قرار دهد.

این سامانه ارتفاع متوسط، نوع پیشرفته و بومی شده موشک هاوک است که برد رادار جستجو و کشف آن نیز توسط متخصصان صنایع دفاعی در گذشته افزایش یافته است.

علاوه بر این، سامانه موشکی بومی و برد کوتاه «یازهرا 3 (س)» نیز هدف دیگری را ضمن انجام عملیات کشف و رهگیری، مورد اصابت قرار داد.

سامانه موشکی برد کوتاه «یازهرا» نیز یک سامانه بومی و ساخت متخصصان صنعت دفاعی کشورمان است که می تواند اهداف را با استفاده از موشک‌های خود با نام ثاقب در برد حدودا 20 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

این سامانه متحرک و تاکتیکال توانایی اصابت به چند هدف را به صورت همزمان دارد.

سامانه موشکی یازهرا

سامانه مخابراتی دوربرد هوافضایی آسمان که به منظور ایجاد ارتباطات امن و پایدار با برد بیش از 150 کیلومتر برای نخستین بار در این رزمایش مورد بهره برداری قرار گرفت، از دیگر نکات قابل توجه در رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت بود.

به گزارش فارس، رزمایش مشترک پدافند هوایی با نام «مدافعان آسمان ولایت 7» از روز گذشته در وسعتی معادل 496 هزار کیلومترمربع در گستره اهواز، شیراز، تا کرمان، بوشهر، هرمزگان، جزایر سه‌گانه و در تمام مرزهای هوایی این مناطق برگزار شده و به مدت 5 روز نیز ادامه خواهد داشت.

پهپاد هدف در رزمایش

در این رزمایش، یگان‌های پدافند هوایی ارتش، سپاه (نیروهای هوافضای سپاه) یگان کنترل عملیاتی نداجا، توپخانه‌های ارتش و سپاه، یگان‌هایی از بسیج و نیروی انتظامی و همچنین جنگنده‌های F4 نیروی هوایی ارتش مشارکت دارند.

 

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا