عملیات گسترده کشف و شناسایی الکترونیکی هوایی انجام شد

عملیات گسترده کشف و شناسایی الکترونیکی هوایی انجام شد

 
سخنگوی هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت از اجرای عملیات گسترده کشف و شناسایی الکترونیکی هوایی خبر داد.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت، امیر سرتیپ دوم «عباس فرج‌پور علمداری» سخنگوی رزمایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مرحله از رزمایش با استفاده از رادارهای تاکتیکی و بومی و پست‌های سیار شبکه دیده‌بانی بصری، سیستم‌های شنود زمین پایه و هواپایه در محورهای نفوذی نسبت به تامین اشرافیت اطلاعاتی مورد نیاز برای مراکز تصمیم گیری از جمله قرارگاه تاکتیکی رعد پدافند هوایی اقدام شد.

وی تصریح کرد: استفاده از سامانه‌های جمع آوری اطلاعات هوایی توسط پروازهای گشت و شناسایی الکترونیک و تصویربرداری هوایی از اهداف مورد نظر در دریا توسط پهپادهای شناسایی و انجام عملیات روانی پیش دستانه در مقابل عملیات روانی دشمن، تمرین مدیریت بحران در برابر جنگ‌های نوین (ش.م.ه) و سیستم‌های سایبری و جنگالی(جنگ الکترونیک) از دیگر اقدامات انجام شده در این مرحله از رزمایش مورد ارزیابی و تمرین قرار گرفت.

سخنگوی این رزمایش توضیح داد: انجام ماموریت‌های حساس تاکتیکی و کنترل عملیاتی انواع سامانه‌های بومی ارتباطی و موشکی ارتفاع کوتاه، متوسط و بلند و هدایت یگان‌های تحت امر برابر ماموریت‌های ابلاغی توسط افسران جوان مستقر در قرارگاه تاکتیکی حضرت علی اکبر(ع) که به منظور ارتقای سطح مهارت‌ها و انتقال تجربیات پیشکسوتان به نیروهای جوان پدافند هوایی در منطقه عمومی رزمایش تشکیل شده است، یکی از محورهای قابل توجه در این مرحله از رزمایش بود.

رزمایش مشترک و نیمه سراسری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام «مدافعان آسمان ولایت_7» صبح امروز(دوشنبه ششم دی 1395) با اعلام رمز «یا قمر بنی هاشم(ع)» توسط امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده این قرارگاه در منطقه عمومی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور آغاز شد.

این رزمایش مشترک در گستره‌ای به مساحت 496 هزار کیلومتر در حساس‌ترین و پر ترافیک‌ترین محدوده آسمان کشور به شکل دو سویه در حال برگزاری است.

این رزمایش که در نوع خود رزمایشی بزرگ، تخصصی و نیمه سراسری است بخش وسیعی از  منطقه جنوب کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران از ماهشهر تا چابهار به نقطه عمق، از اهواز و دزفول تا شیراز و متصل به کرمان و از چابهار به طرف دریای عمان و خلیج فارس در جزایر سه گانه تا مرزهای هوایی و دریایی کشور را در بر می‌گیرد.

در اجرا و برگزاری این رزمایش یگان‌هایی از پدافند هوایی ارتش و سپاه به همراه یگان‌های کنترل عملیات از نیروهای دریایی ارتش و سپاه، نیروهای هوایی ارتش و هوافضای سپاه، توپخانه و دیده‌بانی نیروی زمینی ارتش و سپاه، دفاع هوایی نیروی انتظامی و بسیج مشارکت و همکاری دارند.

این رزمایش در بیش از یک هزار نقطه دفاع هوایی در سطح تمام نیروهای مسلح و با بهره گیری از توان عملیاتی بیش از 17 هزار نفر از پرسنل پایور و وظیفه که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن حضور دارند، در حال برگزاری است.
 
انتهای پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا