نداجا نقش موثری در تجارت کالا از طریق دریا دارد/ آماده افزایش همکاری ها با کشورهای دوست هستیم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

نداجا نقش موثری در تجارت کالا از طریق دریا دارد

 
 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این نیروی راهبردی برای مبارزه با دزدان دریایی و تضمین تجارت کالا از طریق دریا گام های اساسی برداشته است.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی 28 کشور خارجی مقیم تهران که بعد از ظهر امروز(شنبه) در ستاد این نیرو انجام شد، اظهار داشت: نیروی دریایی با اتکا به نیروی انسانی متعهد داخلی و علی رغم وجود تحریم های سخت از طریق تعمیرات و بومی سازی توانسته با عبور از مرزهای دانش و ساخت تجهیزات دریایی مورد نیاز از نیروی دریایی آب های سبز به نیروی دریایی آبی تبدیل شود و در مقیاس جهانی عمل کند.
 
وی ادامه داد: این اقدام موجب شد از دریای حاکمیتی به سمت دریاهای آزاد حرکت کنیم و بدین شکل به اقیانوس هند، آرام، اطلس و دریاهای مدیترانه، سرخ و چین جنوبی راه یابیم.
 
امیر سیاری خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعزام ناو گروه ها و هیات های صلح و دوستی، بستر توسعه و تحکیم روابط میان کشورها را فراهم آورده است.
 
فرمانده نداجا گفت: همزمان با نمایش اقتدار، برای مبارزه با دزدی دریایی و تضمین تجارت کالا از طریق دریا گام های اساسی برداشته است.
 
وی گفت: همچنین با برگزاری رزمایش هایی برقراری امنیت در دریای حاکمیتی، تنگه هرمز، خلیج عدن و تنگه باب المندب به اثبات رسیده است. اکنون نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عضو سمپوزیم نیروهای دریایی اقیانوس هند است و در سال 2018 میزبان این سمپوزیم هستیم.
 
 امیر سیاری بیان کرد: آمادگی برای توسعه و افزایش سطح تعاملات، برقراری امنیت، تبادل آموزش ناو گروه های رزمی، پشتیبانی و فنی با همه کشورهای دوست را اعلام می کنیم.

وی گفت: امنیت این منطقه با حضور کشورهای منطقه میسر می شود لذا نیازی به حضور سایر کشورهای فرا منطقه ای نیست. پیام این دیدار ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای دوست است.
 
انتهای پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا