انواع شناورها و ناوشکن ها توسط متخصصان داخلی ساخته می شود/ امروز رزمایش زیردریایی ها آغاز شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

انواع شناورها و ناوشکن ها توسط متخصصان داخلی ساخته می شود

 
 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در بحث ساخت و ساز انواع شناورهای موشک انداز و ناوشکن و حتی در بحث تاکتیک و رزمایش نیز وابسته به دانش بومی هستیم.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دیدار وابستگان نظامی 28 کشور خارجی مقیم تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دیدار با هدف معرفی نیروی دریایی، علت نامگذاری روز 7 آذر به نام نیروی دریایی، شرح فعالیت های این نیرو در دفاع مقدس به منظور نشان دادن اقتدار این نیرو و نیز معرفی فعالیت‌های فعلی نداجا انجام شد.
 
وی افزود: همچنین در این دیدار وابستگان نظامی مبارزه با فعالیت‌های نیروی دریایی در مقابله با تروریسم و دزدان دریایی و نیز برقراری امنیت در تنگه باب المندب را ملاحظه کردند. ما با دعوت از این وابستگان از آنها تقاضا داریم که پیام صلح و دوستی را به کشورهای خود ببرند.
 
امیر سیاری گفت: ما این آمادگی را داریم تا تبادل ناو گروه با کشورهای دوست داشته باشیم و در مقابله با دزدان دریایی و قاچاق، حفظ محیط زیست، تعاملات آموزشی و فنی و رزمایش امداد و نجات با کشورهای منطقه و فرامنطقه ای در هر کجا که ایجاب کند، داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: ما در داخل کشور، بهترین آموزش ها را با بالاترین استانداردهای بین المللی ارائه می دهیم. به عبارت دیگر اگر اکنون ناو گروه ما در دماغه آفریقا دریانوردی می کند، افرادی هستند که در مرکز آموزش این نیرو در نوشهر آموزش دیده اند. در حالی که قبل از انقلاب در این زمینه کاملا وابسته بودیم.
 
فرمانده نداجا گفت: در بحث ساخت و ساز انواع شناورهای موشک انداز و ناوشکن و حتی در بحث تاکتیک و رزمایش نیز وابسته به دانش بومی هستیم.
 
وی گفت: از امروز رزمایش تخصصی زیر دریایی های این نیرو که به‌علت نامساعد بودن شرایط جوی به تعویق افتاده بود در دریای عمان آغاز شده است و ظرف روزهای آینده نیز رزمایش ولایت 95 در شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد.

امیر سیاری عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های آینده این نیرو اعزام ناو گروه به سمت شرق و بنادر چین خواهد بود.
 
فرمانده نداجا در خصوص حضور کشورهای فرامنطقه ای در خلیج فارس، تصریح کرد: حضور دیگر کشورها در این منطقه موجب نا امنی می شود لذا برقراری امنیت در این منطقه فقط باید توسط کشورهای منطقه حفظ شود.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا