شهدا عزت جهاد را انتخاب کردند/ اجرای برنامه های متنوع جهت بزرگداشت هفته دفاع مقدس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش ::جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: با معیار های الهی می شود در مقابل هر قدرتی ایستاد. پیام هفته ی دفاع مقدس یادآور خون شهیدانی است که در پای شجره ی طوبی اسلامی ریخته شده است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دکتر نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در برنامه صبح به خیر ایران، با اشاره به هفته دفاع مقدس با بیان پیامی از فرمانده معظم کل قوا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص هفته دفاع مقدس می فرمایند: "هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. در این مجموعه تابناک، درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است. آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند. هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران ها بداند".

امیر نامی با اشاره به نامگذاری ایام هفته دفاع مقدس، ادامه داد: اولین روز که با رژه نیروهای مسلح آغاز خواهد شد به نام روز اقتدار و صلابت نامگذاری شده است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: دانش پژوهی و دفاع ملی، سربازی و پایبندی، عفاف و پاسداری، گرامی داشت یاد شهدا و نکوداشت جانبازان، وحدت نیروهای مسلح، درس ها و عبرت ها از وقایع جنگ تحمیلی از دیگر نام های روزهای هفته مقدس می باشد.

وی با اشاره به دشمن تا بن دندان مسلح در 8 سال جنگ تحمیلی تاکید کرد: تلفات دشمن در این دوران 4 برابر نیروهای اسلام بود که نشان دهنده کار بزرگ رزمندگان اسلام می باشد.

امیر نامی تصریح کرد: زنان ایرانی با انقلاب اسلامی و جنگ حیاتی دوباره یافتند و آنها حماسه آفرینان امداد جبهه ها بودند که در صف مقدم جبهه از ناموس و عقیده ها دفاع می کردند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: با معیار های الهی می شود در مقابل هر قدرتی ایستاد. پیام هفته ی دفاع مقدس یادآور خون شهیدانی است که در پای شجره ی طیبه انقلاب اسلامی ریخته شده است.

وی با اشاره به کمک های خارجی که در دوران دفاع مقدس به صدام می شد، ادامه داد: کشورهای اروپایی و غربی و اعراب مرتجع منطقه با تمام توان در خدمت عراق بودند که در 1608 کیلومتری که از مرزهای ایران مورد هجوم قرار گرفت، نتوانستند به اهداف خود برسند.

امیر نامی ضمن بیان بخش هایی از کتاب "وفیق سامرایی" که مسئول میز ایران در استخبارات عراق بوده است، تصریح کرد: وفیق سامرایی می گوید در ساعت 11:25 روز 31 شهریور سال 1359، صدام در پادگان کوت یک گلوله تانک به سمت ایران شلیک می کند که به صورت نمادین جنگ آغاز شد.

وی ادامه داد: صدام پس از شلیک این گلوله و شنیدن خبر حرکت نیروهای بعثی به سمت ایران به تعدادی از وزرای دفاع کشورهای منطقه که در آن پادگان حضور داشتند اعلام می کند که تا نیم ساعت دیگر کمر جمهوری اسلامی خواهد شکست و ما در هفته آینده ناهار را در تهران خواهیم خورد.

امیر نامی علت پیروزی ایران در جنگ را استفاده از معیارهای الهی دانست و خاطر نشان شد: با معیار های الهی می شود در مقابل هر قدرتی ایستاد. هفته ی دفاع مقدس یادآور خون شهیدانی است که در پای شجره ی طوبی اسلامی ریخته شده است.

وی ادامه داد: شهیدان عزت جهاد را به ذلت در خانه نشستن ترجیح داده و این پیام بزرگ هفته دفاع مقدس است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با اشاره به جدا شدن 3500 کیلومتر از خاک کشور در تمام جنگ های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: برای اولین مرتبه بود که دشمن با تمام توان به کشور حمله کرده و نتوانست وجبی از خاک کشور را تصرف نماید.

وی با اشاره به برنامه های هفته ی دفاع مقدس خاطر نشان کرد: برخی از برنامه ها اعم از اعزام کاروان خبرنگاران و رسانه ها توسط راهیان نور به مناطق جنگی، افتتاح باشگاه خبرگزاری دفاع مقدس، معرفی  کتاب نورالدین پسر ایران به عنوان کتاب سال که مستند آن هم پخش خواهد شد، برگزاری مسابقه یک عکس و یک خاطره به نام "یاد باد آن روزگاران یاد باد"، تولید نماهنگ با موضوع دفاع مقدس، دو فیلم مستند با موضوع مقاومت 35 روز خرمشهر، پخش 11 قسمتی فیلم "قصه های جنگ" و رونمایی از چندین کتاب و آلبوم در خصوص دفاع مقدس، را در این هفته خواهیم داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا