تولید شناورهای رزمی با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت/ ایجاد خط تولید ناو موشک انداز کلاس سینا

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تولید شناورهای رزمی با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت/ ایجاد خط تولید ناو موشک انداز کلاس سینا

 
 رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از ایجاد خط تولید ناو موشک انداز کلاس سینا به طور گسترده خبر داد.
امیر دریادار «امیر رستگاری» رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است، چرا که می‌تواند از منابع و منافع خود در ورای آب‌های سرزمینی دفاع و حراست کند.

وی افزود: امروز ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هزاران کیلومتر دورتر از سواحل کشورمان از خطوط کشتیرانی و کشتی‌هایی که در حال جابه‌جایی منافع  کشورمان هستند، حراست می‌کنند و ناوهای ما در خلیج عدن، سواحل آفریقای جنوبی و اقیانوس اطلس در حال انجام ماموریت و حراست از خطوط مواصلاتی هستند.

دریادار رستگاری در تبیین نیروی راهبردی گفت: اساسا نیرویی که می‌تواند در فرای مرزهای خود عمل کند و اراده یک کشور را در فرای مرزهای خود پیاده کند، یک نیروی راهبردی محسوب می‌شود و امروز نیروی دریایی ما یک چنین نیرویی است و همانطوری که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند این نیرو یک نیروی بین المللی است، چرا که در آبراه‌های بین المللی قرار داشته و با دیگر کشورها ارتباط دارد. همچنین یک نیروی سیاسی است چون می‌تواند اعمال حاکمیت سیاسی کند و یک نیروی نظامی نیز است چون می‌تواند بستر امنیت را در منطقه‌ای که حضور دارد ایجاد کند. این‌ها همه از شاخصه‌های یک نیروی راهبردی است.

وی ادامه داد: حضور در دریا و زندگی در تلاطم طوفان‌های سهمگین و شرایط سخت بر روی شناورها و زیردریایی‌ها کار بسیار دشواری است که همانطور که امروز می‌بینید، عزیزان در نداجا این سختی‌ها را به جان و دل خریده و با نشاط کار خود را انجام می‌دهند و با اخلاص و تعهد مشغول به انجام ماموریت هستند.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع عنوان کرد: نیروی دریایی، نیروی تجهیزات محور است و برای اینکه بتواند تجهیزات مورد نیاز را به کار بگیرد، کارکنان آن باید آموزش‌های زیادی را سپری کنند زیرا همه سیستم‌ها و تجهیزات از یک پیچیدگی و فناوری بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر ما تجهیزات را به دو قسمت تقسیم کنیم، تجهیزات نظامی از فناوری بالاتری برخوردارند و در بین حوزه‌های نظامی، تجهیزات دریایی از پیچیدگی خاصی برخوردار هستند که آن را با دیگر نیروها متمایز می‌کند.

وی تصریح کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتخار دارد که انواع ناوهای موشک انداز، ناوشکن‌ها، زیردریایی‌ها، شناورهای تندرو و شناورهای اثرسطحی را تولید کند و امروز همانطور که مشاهده می‌کنیم ناوشکن جماران توسط نیروی دریایی ارتش و ناوشکن دماوند توسط صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته می‌شود.

دریادار رستگاری از تولید گسترده انواع ناوهای موشک انداز کلاس سینا که این موشک‌ها از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند، خبرداد و افزود: خط تولید ناو موشک انداز سینا ایجاد شده و تعداد زیادی از این ناوها در حال تولیدند.

وی همچنین از مراحل ساخت زیردریایی‌های کلاس سبک و سنگین خبر داد و گفت: به زودی زیردریایی فاتح تحویل نیروی دریایی خواهد شد.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان گفت: امروز وزارت دفاع به توانمندی ساخت و تولید شناورهای رزمی تندرو با سرعت بالای 70 گره دریایی یعنی چیزی بیش از 130 کیلومتر در ساعت رسیده است و این شناور قادر به حمل موشک و حرکت سریع در دریا بوده و می‌تواند در کسری از ثانیه شناورهای مهاجم را مورد انهدام قرار دهد.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا