تبدیل تفکر راهبرد دفاعی از زمینی به دریایی ارزشمند است/ در دریای خزر حضور مؤثری داریم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: تبدیل تفکر راهبرد دفاعی از زمینی به دریایی ارزشمند است/ در دریای خزر حضور مؤثری داریم

مشاور عالی فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اینکه تفکر و راهبرد دفاعی کشور ایران از نیروی زمینی به دریایی تبدیل‌ شده ارزشمند است و خوشبختانه این تفکر چند سالی است که در کشور جاافتاده است.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از  خبرگزاری فارس از مشهد، امیر دریادار دوم سیاوش جره در مراسم تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی استان که ظهر امروز در هتل توریست توس برگزار شد، اظهار داشت: در 10 سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در دریا داشتیم و اینکه تفکر و راهبرد دفاعی کشور ایران از نیروی زمینی به دریایی تبدیل‌شده ارزشمند است و خوشبختانه این تفکر چند سالی است که در کشور جاافتاده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از عوامل کشور ما تقویت نیروی دریایی و قدرت آن است، افزود: ناوگان تجاری، زیرساخت‌ها در حاشیه سواحل جزء عواملی است که به قدرت دریایی ما کمک می‌کند و باعث شده که روزبه‌روز به‌پیشرفت در عرصه دریا افزوده شود.

 

مشاور عالی فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: طبق فرمایش رهبر، نیروی دریایی امروز نیروی راهبردی است و نه در حاشیه، این امر مسؤولیت ما را سنگین‌تر می‌کند تا تدابیر مقام معظم رهبری را به‌پیش ببریم.

 

امیر جره خاطرنشان کرد: حضور راهبردی نیروی دریایی در عمق بخشیدن به دیپلماسی تأثیر فراوانی داشت و جایگاه کشور ایران در منطقه را بالا برد و اقتدار ملی و جایگاه کشور را تقویت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه تا 12 سال گذشته در دریای خزر نیروی دریایی نداشتیم، گفت: اکنون در شمال و دریای خزر در بندر انزلی و آستارا حضور مؤثری داریم و ناوگان‌های زیادی ازجمله ناو پیکان، جوشن، درفش و دماوند راداریم و این امر، مرهون خودباوری در نیروی دریایی ناشی از تدابیر رهبری است.

 

همچنین معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: نیروی دریایی را جزء رزمندگان ایثارگر آبی کشور قلمداد می‌کنیم، هم چنان‌که بقیه نیروها برای مردم ایران ارزشمند راهبردی و استراتژیک هستند.

 

سید جواد حسینی با بیان اینکه قرآن سه گروه از مردم را برتر و افضل‌تر از سایر مردم می‌داند، افزود: باتقوایان، عالمان و مجاهدین و رزمندگان گروه‌هایی هستند که قرآن آن‌ها را برتر از دیگران می‌داند و اینجا اهمیت مجاهدان و ایثارگرانی که در دفاع از میهن جان‌برکف می‌گذارند نسبت به کسانی که بی‌تفاوت‌اند، روشن می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: 183 هزار شهید هشت سال دفاع مقدس با همین نگاه از کشور خود دفاع کردند و نیروی دریایی هم برای امنیت آب‌ها و اقتدار ایران و عمق‌بخشی به راهبردهای کشور ایران نقش بی‌بدیلی را ایفا کرده است.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: نیروی دریایی در منظر جمهوری اسلامی ایران نگاه راهبردی و استراتژیک است و یکی از پایه‌های اساسی امنیت، امنیت دریایی کشور است.

 

این مراسم به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش با حضور 600  نفر از بازنشستگان نیروی دریایی ارتش به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد.

 

انتهای پیام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا