انجام 288 مرحله درگیری با دزدان دریایی/ ایران در زمره 4 قدرت برتر زیر سطحی جهان به اذعان روس‌ها

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: انجام 288 مرحله درگیری با دزدان دریایی/ ایران در زمره 4 قدرت برتر زیر سطحی جهان به اذعان روس‌ها

 

فرمانده تیپ عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش از انجام 288 مرحله درگیری با دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ارتش خبر داد.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری فارس از یاسوج، امیر دریادار سید مرتضی درخوران  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز هفتم آذرماه روز نیروی دریایی اظهار کرد: اقدامات بزرگ نیروی دریایی در دوره دفاع مقدس بخشی از آن هنوز پوشیده مانده و باید این خدمات و ایثارگری‌ها را برای مردم بازگو کرد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شاید تنها چیزی که از نیروی دریایی در دوره 8 سال دفاع مقدس بیش از هر موضوع دیگر در ذهن‌ها باشد ناوچه پیکان است اما باید اذعان کرد که در زمینه اسکورت کشتی‌ها در دریای عمان و خلیج فارس کارهایی صورت گرفت که نمی‌توان در یک فرصت کم و اندک به آن پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه ایران در آن دوران به صادرات نفت بسیار متکی بود و اقتصاد کشور هم تنها از این راه اداره می‌شد تصریح کرد: دشمن به این موضوع پی برده بود و به دنبال سد کردن راه صادرات نفت با هدف قرار دادن نفت‌کش‌ها بود که نیروی دریایی با شهامت پرسنل خود توانست به خوبی مأموریت اسکورت نفت‌کش‌ها را انجام دهد.

 

درخوران بیان کرد: نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی در آن دوره تعداد 12 هزار کشتی و نفت‌کش را با موفقیت اسکورت کرد که در عملیات اسکورت 259 فروند از کشتی‌های ما راکت و موشک خوردند و نیروی دریایی توانست همه آن‌ها را با عملیات ویژه خود و با شجاعت و شهامت به ساحل برساند و کالاها را تخلیه کند.

 

وی با بیان اینکه اکنون جمهوری اسلامی با مجاورت خلیج فارس و قسمت شمالی اقیانوس هند بر مثلث طلایی دریایی جهان اشرافیت کامل دارد افزود: در حال حاضر 44 ناوگروه داریم که به تمام نقاط جهان و دریاها و اقیانوس‌ها اعزام می‌شوند.

 

این فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با دزدان دریایی معضلی بزرگ در جهان به شمار می‌رود افزود: جمهوری اسلامی در این زمینه با قدرت‌نمایی 288 مرحله درگیری با دزدان دریای داشته است و در همه این درگیری‌ها موفقیت کامل حاصل شده به نحوی که در یک عملیات بدون این که یک نفر تلفات داشته باشیم همه دزدان دریایی را اسیر کردیم.

 

درخوران گفت: ایران در زمینه علم زیر سطحی و زیردریایی در دنیا یکی از کشورهای مطرح به شمار می‌رود و به اذعان روس‌ها که خود علم اول زیردریایی را در جهان در اختیار دارند جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در علم زیر سطحی قدرت چهارم دنیا به شمار می‌رود.

 

وی ناوشکن جماران را یکی از افتخارات بزرگ ایران اسلامی در حوزه نیروی دریایی دانست و گفت: ساخت آن جزو افتخارات ملی به شمار می‌رود که اکنون در حال اسکورت کشتی‌های ما در خلیج عدن است.

 

انتهای پیام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا