آموزش ها در نداجا متناسب با تهدیدات است/ ساخت تجهیزات ناوشکن ها توسط متخصصان داخلی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

آموزش ها در نداجا متناسب با تهدیدات است/ ساخت تجهیزات ناوشکن ها توسط متخصصان داخلی

 
 
 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همواره در بحث زاویه پروانه و اس اس کلاچ ناوشکن ها مشکل داشتیم که امروز در صنایع وزارت دفاع شافت، پروانه و زاویه پروانه ساخته می شود.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تجلیل از جانبازان، پیشکسوتان و خانواده های شهدای نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: روز نیروی دریایی مصوب حضرت امام است و این سند افتخاری برای نیروی دریایی ارتش محسوب می شود.

وی افزود: اگر امروز شاهد بالندگی و پیشرفتها هستیم، بواسطه تلاش ها و زحمات چندین ساله شما عزیزان پیشکسوت است.

امیر سیاری گفت: ما امروز به عنوان شاگردان شما به خدمات و زحمات ارزشمند شما افتخار می کنیم، شما حماسه های ارزشمندی را همچون عملیات اشکان، کوی ذوالفقاریه، دفاع از خرمشهر و آبادان و عملیات مروارید را در کارنامه خود دارید. شما 150 عملیات اسکورت را در دوران دفاع مقدس با موفقیت انجام دادید و مقام معظم رهبری فرمودند به مردم بگویید اینکه اقتصاد کشور سالم مانده است، مرهون زحمات نیروی دریایی است. و ما امروز احساس بالندگی و افتخار می کنیم.

فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: امروز در جذب نیروی انسانی کسانی را انتخاب می کنیم که شایستگی لازم را برای پر کردن جای شما عزیزان داشته باشند. در بحث آموزش،  آموزشی های متناسب با تهدید را در دستور کار قرار دادیم و  در مراکز آموزشی پایه ای و تاکتیکی آموزش ها به خوبی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: ما امروز در دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر 5 رشته در مقطع کارشناسی ارشد اعم از رشته های مکانیک، برق، مخابرات، عرشه و لجستیک داریم و برای تاسیس مقطع دکترا نیز تلاش داریم. این نشان از توانمندی علمی است.

امیر سیاری گفت: عزیزانی که امروز در دماغه امید نیک منطقه ای که اقیانوس اطلس به اقیانوس هند پیوند می خورد، می توانند دریانوردی کنند همان افرادی هستند که در دانشگاه حضرت امام آموزش دیده اند. تا به امروز 49 ناوگروه اعزام کرده ایم که از این تعداد یک مورد هم تقاضای کمک از کشور دیگری نکردیم که این نشان از توان علمی و دانش کارکنان نیرو است.

فرمانده نداجا گفت: به لحاظ نگهداری و تعمیر الحمدالله امروز به تدبیر مقام معظم رهبری گام های موثری برداشتیم که آخرین مورد آن تعمیرات اساسی زیردریایی طارق بود که هیچکس حتی کشور سازنده باور نمی کرد که چنین توانی در سطح نیرو باشد.

وی افزود: ناو خارک جمهوری اسلامی که از سال 63 وارد کشور ما شده بود و تا به امروز کسی به سامانه رانش آن دست نزده بود، امروز کاملا نو و جدید شده است، که می توان آنرا ناو تمام ایرانی دانست.

امیر سیاری گفت: همواره در بحث زاویه پروانه و اس اس کلاچ ناوشکن ها مشکل داشتیم، امروز در صنایع وزارت دفاع شافت، پروانه و زاویه پروانه را می سازیم. در حوزه نوسازی ما ناوهای جماران، پیکان، جوشن، درفش و مراحل ساخت ناو سهند و شیراز و ناو شکن های شماره 3 و 4 پروژه موج را انجام دادیم. باورمان اینست که خودمان می توانیم موارد مورد نیاز را طراحی کرده و بسازیم، به جای اینکه بدنبال خرید از دیگر کشورها باشیم. البته هیچ عیبی هم ندارد اگر بدنبال خرید باشیم اما هیچوقت دست نیاز دراز نمی کنیم که خواهش می کنیم به ما ناوشکن بدهید.

وی افزود: در بحث کنترل امنیت خطوط مواصلاتی در خلیج عدن و باب المندب که یک سوم تجارت جهانی در آنجا انجام می شود و گلوگاه اقتصادی ما محسوب می شود، حضوری موثر داریم و  بیش از 3844 فروند کشتی تجاری و نفتکش را در مناطق خطر اسکورت کردیم که اقتصاد کشور سالم بماند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص نیروی دریایی می فرمایند، نیروی دریایی نیرویی راهبردی، نظامی، علمی، بین المللی، سیاسی و نیرویی است که در آبادسازی کشور هم موثر است. که در بحث سیاسی و بین المللی آن ما تا به امروز 49 ناوگروه اعزام کرده ایم. یکی از ماموریت های اصلی این ناوگروه ها برقراری امنیت در خلیج عدن است.
 
 ادامه دارد...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا