الحاق زیردریایی «فاتح» به ناوگان دریایی در آینده نزدیک/ بازآمد زیردریایی‌ها در دستور کار قرار دارد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

الحاق زیردریایی «فاتح» به ناوگان دریایی در آینده نزدیک/ بازآمد زیردریایی‌ها در دستور کار قرار دارد

 
 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز توانایی تعمیرات اساسی «زیردریایی‌های کلاس طارق» که از پیشرفته ترین زیردریایی‌های دنیا است، در سطح این نیرو وجود دارد.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه آیین رونمایی از جدیدترین دستاوردهای این نیرو در جمع خبرنگاران گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش طبق قوانین و مقرارت بین المللی برای برقراری امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های خود در آبهای آزاد و بین المللی حضور پیدا می‌کند.
 
وی افزود: حضور ما در آب‌های آزاد به منزله تجاوز به حقوق دیگر کشورها نیست.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: آنچه که فرماندهی معظم کل قوا به نیروی دریایی در راستای حضور در آب‌های آزاد ابلاغ فرمودند با تکیه بر توان داخلی در دستورکار نیروی دریایی است. و هرجایی که تاکنون حضور پیدا نکردیم هم جهت حضور، برنامه داریم.  
 
امیر سیاری خاطرنشان کرد: امروز توانایی تعمیرات اساسی زیردریایی‌های کلاس طارق که از پیشرفته ترین زیردریایی‌های دنیا است، در سطح نیروی دریایی راهبردی ارتش وجود دارد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش اشاره به اینکه تعمیرات اساسی زیردریایی‌ها کار بسیار دشوار و عظیمی است، افزود: ما امروز به کمک جوانان خوشفکر توانسته‌ایم اولین زیردریایی در این کلاس را بازآماد کنیم و بازآمد زیردریایی‌های بعدی نیز در دستورکار قرار دارد.
 
وی ادامه داد: بخشی از تجهیزاتی که امروز می‌بینیم به بهترین شکل ممکن در داخل ساخته شده است و مورد بهره برداری قرار گرفتند و در حوزه آموزشی نیز کاربرد دارند که توان ما را در این حوزه ارتقا می‌دهد.
 
امیر سیاری تصریح کرد: همچنین بخشی از این دستاوردها در حوزه رزمی کاربرد دارند؛ همچون پروژه کنترل آتش ثامن که بهینه سازی شده و می‌تواند توان رزمی ما را بسیار بالا ببرد و آنچه که مورد نظر و نیاز ما بوده است در این پروژه پیاده شده و تفاوت‌های بسیاری با پروژه‌های شبیه خود دارد.
 
فرمانده نداجا گفت: ما با تکیه بر توانمندی‌های خود امروز توانستیم در آب‌های آزاد و اقیانوس اطلس حاضر شده و در آفریقای جنوبی مستقر شویم.
 
وی تاکید کرد: ما ظرف 8 سال گذشته تا به امروز 49 ناوگروه را به اقصی نقاط جهان اعزام کردیم، که 5 ناوگروه با ماموریت صلح و دوستی و 44 ناوگروه دیگر ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی داشتند. از جنوب شرق آسیا تا بنادر چین رفتیم و همچنین به سمت دریای سرخ و مدیترانه و تنگه جبل الطارق رفته و اقیانوس هند جنوبی را پشت سر گذاشتیم و اخیرا هم در اقیانوس اطلس حضور پیدا کردیم. قطعا ارتقای توانمندی ما باعث می‌شود تا هرجایی از آبهای آزاد که لازم است در آن حضور داشته باشیم، حاضر باشیم. عبور از عرض اقیانوس اطلس نیز در دستور کار قرار دارد.
 
امیر سیاری در خصوص وضعیت و مراحل ساخت زیردریایی «فاتح» گفت: این زیردریایی در حال گذراندن آزمایش‌های مختلفی است و ان شاالله در آینده نزدیک به ناوگان دریایی کشور ملحق می‌شود.
 
انتهای پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا