ایمان مهم‌ترین ابزار برای مقاومت در برابر دشمنان است/ حافظان قرآن در نیروهای مسلح باید مردانی نمونه

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: ایمان مهم‌ترین ابزار برای مقاومت در برابر دشمنان است/ حافظان قرآن در نیروهای مسلح باید مردانی نمونه در عرصه عملیات باشند

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ایمان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه برای مقاومت در برابر دشمنان و پیروزی بر آنان است.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سی و ششمین مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و دانشجویان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس اظهار کرد: در میان مؤلفه‌های برتری‌بخش نیروهای مسلح کشورمان، قدرت ایمان، شجاعت، شهادت‌طلبی و ایثار برگرفته از اندیشه قرآنی و دینی می‌درخشد و همین عامل نیز موجب شد تا بتوانیم در جنگ هشت ساله در برابر دشمنان ملت ایران و نظام بایستیم و از کیان کشورمان دفاع کنیم.

 

وی بیان کرد: وقتی می‌خواهند به کشوری حمله کنند، مؤلفه‌های مختلف قدرت آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. به عنوان نمونه در اولین گام توانمندی‌های فیزیکی ارتش آن کشور را در حوزه‌های دریایی، زمینی، هوایی و پدافند ارزیابی کرده و در گام دوم به توانمندی‌های غیرفیزیکی آن کشور نظیر انضباط حاکم بر نیروهای مسلح، سطح آموزش، سطح تمرین، مهارت کارکنان و تعداد رزمایش‌ها و ... را ارزیابی می‌کنند.

 

فرمانده نیروی دریایی در همین زمینه ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی و به فاصله کمتر از دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی با بررسی مجموعه این مؤلفه‌ها نسبت به ملت ایران و توانمندی‌های آن احساس برتری کردند و لذا جنگ 8 ساله به ملت ایران تحمیل شد. اما دشمن به هدف اصلی‌اش که شکست انقلاب اسلامی بود نرسید و در سایه رشادت رزمندگان اسلام حتی یک وجب از خاک و آب کشور نیز در اشغال نماند.

 

سیاری با اشاره به نقش ایمان و اراده نیروهای مسلح کشورمان در پیروزی بر دشمنان، خاطرنشان کرد: باید ببینیم که اکنون دشمن ما و یاران و دوستدارانش کجا هستند و ما ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی کجا ایستاده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: آنهایی که در سودای ژاندارمی منطقه بودند اکنون کجا هستند؟ چه وضعیتی دارند؟ امنیت و اقتدار و ثبات ایران اسلامی در شرایط کنونی منطقه کجا و سرنوشت شوم دشمنان ملت ایران کجا.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بررسی و تشریح علل پیروزی ملت ایران بر دشمنان خود در طول 38 سال اخیر، گفت: ایمان همان مؤلفه سومی بود که دشمنان ما از آن غافل بودند و ملت ایران و رزمندگان اسلام با استفاده از آن و با اتکای به خدا و آیات الهی توانستند با توامان سازی روحیه شهادت‌طلبی و ایمان و تعهد با تلاش خستگی‌ناپذیر خود بر همه قدرت‌های جهانی غلبه کنند.

 

سیاری عنوان کرد: آمریکایی‌ها بیش از 750 پایگاه نظامی در سراسر جهان دارند و بزرگ‌ترین مانع آنان در منطقه نیز ملت ایران و نظام ایران هستند اما به واسطه روحیه ایمان ملت ایران جرأت حمله به ایران اسلامی را نداشته و نخواهند داشت.

 

وی برگزاری مسابقات و رقابت‌های قرآنی را در سطح نیروی دریایی بسیار با اهمیت و ارزشمند خواند و بیان کرد: امروز نیروهایی که با قرآن مأنوس هستند باید برترین مردان ما در صحنه عملیات باشند و تأسی خویش به آیات قرآن را در صحنه عمل نیز به اثبات برسانند.

 

به گزارش فارس، در بخش پایانی مراسم اختتامیه سی و ششمین مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و دانشجویان نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم امامت نداجا، از برترین‌های هر بخش نیز تجلیل شد.

 

انتهای پیام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا