سرتیپ دوم خلبان اسماعیل موسوی: نیروی هوایی ارتش قدرتمند تر از گذشته است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

معاون سابق عملیات نیروی هوایی طی بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور در غرفه ارتش به خبرنگار ما گفت: نیروی هوایی ارتش قدرتمند تر از گذشته و با آمادگی کامل از تمامیت ارضی کشور دفاع می کند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی ارتش وی در ادامه گفت: اگرچه جنگ به طور رسمی از 31 شهریور ماه 1359 آغاز شد ولی ماه ها قبل از آن، رژیم بعث در کنار تحریک بعضی از قومیت ها و ایجاد اختلافات داخلی، تحرکات نظامی در مرزهای کشور انجام می داد به نحوی که اواخر سال 1358و قبل از آغاز جنگ بیش از یکصد مورد تجاوز هوایی به کشور ما ثبت شده است.
او در ادامه اظهار داشت: صدام در توهمات خود و محاسبات اشتباهی که انجام داه بود گستاخانه ادعای تصرف یک هفته ای پایتخت ایران را کرده بود که با اقدام موثر و واکنش سریع نیروی هوایی ارتش در همان روزهای آغاز جنگ به بی پایه بودن محاسبات خود پی برد.
سرتیپ دوم خلبان موسوی با تجلیل از یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس افزود: در عملیاتی به نام کمان 99 (140فروندی) تنها یک روز پس از حمله وحشیانه رژیم بعث بیش از 140 فروند از جنگنده بمب افکن های نیروی  هوایی ارتش وارد عراق شدند و بخش عظیمی از قدرت دفاعی عراق را منهدم کردند. البته در این عملیات بیش از 200 فروند هواپیما شرکت داشتند و چون 140 فروند وارد خاک عراق شدند به این نام شهرت یافت.
وی با مهم ارزیابی کردن 6 ماهه اول جنگ اظهار داشت: اقدامات نیروی هوایی در این 6 ماه مانع پیشروی دشمن و دستیابی آنها به اهداف از پیش تعیین شده شد.
او در ادامه افزود: نیروی هوایی در طول دفاع مقدس بیش از 13میلیون تُن بمب بر سر دشمن ریخت که همین مسئله سخت کوشی، ایثار و از خودگذشتگی کارکنان فنی نیروی هوایی را  نمایان می سازد.
سرتیپ دوم خلبان موسوی در پایان تأکید کرد: اگر سیاسیون ما با قدرت از جلوگیری از برگزاری کنفرانس غیر متعهدها در بغداد که با هدف منزوی کردن ایران قرار بود در کشور عراق برگزار شود سخن می گفتند به پشتوانه یک نیروی قوی نظامی و قدرت برتر نیروی هوایی بود لذا گفت و گو های موثر دیپلماتیک در مجامع بین المللی یک پشتوانه قوی نظامی نیاز دارد و بدون اقتدار نظامی اقتدار سیاسی تأمین نخواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا