امیر شمخانی: دشمن در صورت آغاز جنگ انتهایش را نمی‌تواند پیش‌بینی کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دشمن در صورت آغاز جنگ انتهایش را نمی‌تواند پیش‌بینی کند

 
 دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن این را می‌داند که اگر جنگ را شروع کند، نمی‌تواند انتهای آن را پیش‌بینی کند.
به گزارش  پایگاه مردمی ارتش  به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش ملی پدافند غیر عامل اظهار داشت: دشمنی دشمنان هرگز علیه منافع ما قطع نخواهد شد و این را ما در 37 سال پس از انقلاب بارها مشاهده کردیم، لذا نباید از این موضوع غفلت کنیم.

وی افزود: ملت ایران خود باور است و دشمن هم این را می‌داند که اگر جنگ را شروع کند نمی‌تواند انتهای آن را پیش بینی کند؛ ملت ایران در جنگ‌های ناخواسته پیروز بوده به عبارت دیگر ملت ما در چهار یا پنج جنگ که می‌توانسته علیه ما مستقیم یا غیر مستقیم روی دهد با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی جنگی رخ نداده و این تجربه را در ذهن برآورد ساخت که ملت ایران در عدم اتخاذ تصمیم جنگ پیروز شده است. در واقع اینکه در سال 82 یا 84 می‌خواستند به ایران حمله کنند اما این امر تحقق نیافت ناشی از عدم محاسبه صحیح از پایان جنگ توسط دشمنان بود.
 
امیر شمخانی خاطرنشان کرد: دشمن زمانی مذاکرات هسته‌ای را آغاز کرد که متوجه شد تحریم روند توسعه هسته‌ای را متوقف نمی‌کند و از سوی دیگر تحمیل جنگ نیز منجر به توسعه مشروعیت ملت ایران در منطقه می‌شود.

وی اضافه کرد: ملت ایران تجربه دیگری را نیز دارد و آن خویشتن داری در برابر رقیب ضعیف است؛ رقیبی که به دنبال تغییر الگوی حساسیت جهان اسلام از صهیونیست‌ها و ضد صهیونیست‌ها به سمت خونی کردن مرزهای جهان اسلام است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد:‌ بر اساس چنین سیاستی در شش سال گذشته ارتش‌های بسیاری در جهان اسلام منهدم شده و این همان سیاستی است که صهیونیست‌ها دنبال می‌کنند؛ لذا ملت ما با تحریکات ایذایی، شمشیر را علیه دشمن ضعیف خود نمی‌کشد.
 
وی ادامه داد: بنابراین ملت ایران به خوبی می‌داند که چگونه یک آسیب به تهدید و تهدید به بحران تبدیل می‌شود، در واقع این نشان می‌دهد ملت ما در آسیب شناسی از مهارت‌های بالایی برخوردار است.
 
امیر شمخانی تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها به این نکته معترفند که تهدیدات ناشی از قدرت سخت و بکارگیری قدرت نرم و هوشمند، پاسخگوی اقدامات ایران، روسیه و چین نیست لذا به سراغ قدرت وادارسازی رفته‌اند؛ قدرت وادارکنندگی هم شامل قدرت تحریم، قدرت حمایت از مخالفین و قدرت سایبری می‌شود و این هم تازه ترین راهبرد اصلی دشمن است.

وی گفت: البته هیچ زمانی مفهوم تغییر محیط تهدید ما را بی نیاز از داشتن قدرت مسلح قدرتمند نمی‌کند پس هر گاه در این زمینه احساس ضعف کنیم، ضربه می‌خوریم. البته همان گونه که دشمن را در بکارگیری قدرت سخت و نرم شکست دادیم، می‌توانیم در قدرت وادارسازی نیز آنها را با شکست مواجه سازیم.
 
انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا