حجت الاسلام آل هاشم: 4 هزار نفر از نیروهای ارتش حافظ قرآن کریم هستند
4 هزار نفر از نیروهای ارتش حافظ قرآن کریم هستند
 
 رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز ارتش نه تنها در داخل بلکه در میان ارتش های کشورهای مسلمان حرفی برای گفتن دارد و حضور 4 هزار حافظ قرآن موید این مطلب است.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل ا ز  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» در مراسم سالروز تشکیل عقیدتی سیاسی ارتش که پیش از ظهر امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا برگزار شد، با اشاره به خدمات ارزنده این سازمان اظهار داشت: این سازمان در دوران دفاع مقدس یکی از موثرترین نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی محسوب می شد.
 
وی افزود: کار فرهنگی که از سوی کارکنان عقیدتی سیاسی در جنگ تحمیلی صورت می گرفت، در افزایش روحیه جهادی و معنوی نیروهای نظامی بسیار موثر بود، ایجاد جلسات دعا و نیایش، برگزاری سخنرانی ها و حضور روحانیون در خط مقدم جبهه ها همه باعث رشد و ارتقای روحیه شهادت طلبی افراد بود.
 
آل هاشم تصریح کرد: در هر یکان نظامی که کار عقیدتی و فرهنگی خوبی در آن صورت گرفته بود، شاهد عملکرد موثرتر و مجاهدانه تری در زمان عملیات بودیم.
 
وی با تاکید بر اهمیت برنامه های فرهنگی در سطح نیروهای مسلح اظهار داشت: وضعیت باید به نحوی باشد که افراد با دیدن روحانیون و نیروهای عقیدتی به یاد خدا و پیامبر اکرم(ص) بیافتند.
 
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: سازمان عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.
 
وی ادامه داد: بنی صدر یکی از مخالفان تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش بود و با این جریان آشکارا مخالفت می کرد و در نهایت گفته بود اگر می خواهد تاسیس شود باید زیر نظر من باشد.
 
آل هاشم گفت: برخی در آن دوران فکر می کردند که تشکیلات عقیدتی سیاسی کار آنها را با مشکلات مواجه می کند، اما امروز فرماندهان ما به نتایج و عملکرد مثبت کار فرهنگی پی برده اند، خودشان در کمک کردن به این نهاد فرهنگی پیش قدم هستند.
 
وی با اشاره به فعالیتهای قرآنی این سازمان در سالهای اخیر افزود: امروز ارتش نه تنها در داخل بلکه در میان ارتش های کشورهای مسلمان حرف برای گفتن دارد و حضور 4 هزار حافظ قرآن موید این مطلب است.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در میان سازمانهای عقیدتی نیروهای مسلح امسال برای دومین بار بطور متوالی مقام اول را در برنامه اشراف ستاد کل نیروهای مسلح کسب نمود. این سازمان هر 45 روز یکبار مجالسی را بمنزله تقدیر از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس برگزار می کند و همچنین دوره های بصیرت افزایی را بمنزله هدایت و روشنگری برگزار می کند.
 
حجت الاسلام آل هاشم بیان داشت: برخی از ارتش های کشورهای اسلامی امروز از طریق وزارت خارجه و معاونت اطلاعات ارتش برای استفاده از تجربیات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی مکاتبه می کنند. تشکیل ساختاری با این کارکرد و عظمت فرهنگی در واقع نشان از دوراندیشی حضرت امام(ره) دارد.
 
وی عنوان داشت: مقام معظم رهبری از همان سالهای پیروزی انقلاب در ارتباط با ارتش بر سه موضوع محوری تاکید داشتند؛ اول اینکه ارتش باید اسلامی باشد، دوم ارتش باید ولایی باشد و سوم اینکه ارتش باید مردمی باشد. که بعدها این سه اصل به عنوان اصول مبنایی ارتش در قانون اساسی قرار گرفت.
 
در پایان این مراسم از خانواده شهید واعظی تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا