حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم: نقش عقیدتی سیاسی در شکل گیری و اعتلای معنویت در ارتش بی بدیل است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبریک ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی گفت: امروز نهاد عقیدتی سیاسی با تدبیر خردمندانه حضرت امام (ره) و هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری اثرات مثبتی را از خود برجای گذاشته است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل ا ز  روابط عمومی ارتش، وی که در جمع دانشجویان دوره عالی رسته ای مرکز آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخن می گفت با بیان اینکهامروز به برکت عقیدتی سیاسی  و فعالیت های فرهنگی، ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مکتبی در بین ارتش های اسلامی است، بیان داشت: نقش عقیدتی سیاسی در شکل گیری و اعتلای معنویت در ارتش بی بدیل است .

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه اظهار داشت: عملکرد عقیدتی سیاسی دارای اوراق زرین بسیاری در زمینه فعالیت های فرهنگی و معنوی است که انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده بخشی از آن می باشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین به اسلامی بودن، ولایی بودن و مردمی بودن که از تأکیدات مقام معظم رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود اشاره کرد و گفت: از ابتدای تشکیل این نهاد، این سه اصل مورد توجه قرار گرفت و در قانون اساسی نیز بعنوان خصایص اصلی عقیدتی سیاسی به شمار رفت.

آل هاشم در ادامه سخنانش به روند مثبت و رو به جلو سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره کرد و افزود: از بدو تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش این سازمان با جذب نیروهای ارزشی و فرهنگی موفقیت های زیادی را بدست آورده است.

وی همچنین به تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و فرمان ایشان در جهت تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره کرد و گفت: حال که 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و اثرات فرهنگی و معنوی تشکیل این سازمان به خوبی مشهود گشته پی به تدبیر و دور اندیشی حکیمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی می بریم به نحوی که می توان گفت تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش باعث تعالی معنوی و فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: زدودن فرهنگ رژیم گذشته که در ارتش پیش از انقلاب حاکم بود کار و وظیفه سنگینی بود که بر عهده نهاد عقیدتی سیاسی گذاشته شد و این سازمان توانست با همت نیروهای پرتلاش و جهادگر خود در مدت بسیار کوتاهی ارتش را از فرهنگ غربی حاکم بر آن رهانیده و به جایگاه مطلوب خودش برساند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنانش به نقش روحانیون و نظامیان عقیدتی سیاسی ارتش در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: روحانیون و نظامیان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور مستمر در میادین نبرد جنگ تحمیلی علاوه بر شرکت مستقیم در خطوط مقدم جبهه ها، فرهنگ ایثار، شهادت و معنویت را بر جبهه های نبرد حاکم کرده و موجب تقویت روحیه نیروهای رزمنده می شدند.

وی همچنین به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه جوانان اشاره کرد و گفت: نهادهایی مانند سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آسیب وارد کردن دشمنان به جوانان ما از طریق فرهنگی و جنگ نرم دارند که البته در این زمینه هر چه کار و تلاش شود باز هم نیاز به فعالیت بیشتر وجود دارد همانگونه که مقام معظم رهبری از ما کار 10 برابری را خواسته اند و ما باید با تلاش بیشتر به این خواسته معظم له جامه عمل بپوشانیم.

  رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش اهمیت بیش از بیش به جوانان و سعی و تلاش در جهت تربیت ایرانی اسلامی آنها را از مهم ترین وظایف روحانیون و دیگر کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دانست و گفت: همه ما باید در جهت تحقق تدابیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در این زمینه تمام سعی و تلاش خودرا بکار بگیریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا