همه دست آوردها و امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 همزمان با 24 مهرماه، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در حوزه مرکزی این سازمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین صفایی در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 24 مهرماه 1358؛ گستره فعالیت ها و دستاوردهای این سازمان از ابتدا تا امروز را بسیار ارزشمند و اثرگذار توصیف نمود و افزود: همه دست آوردها و امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا است و امیدواریم همه ما به گونه ای عمل کنیم که فردای قیامت شرمنده امام (ره) و شهدا نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به نهضت عاشورا، یکی از مهمترین اهداف این نهضت را اقامه عدل توصیف نمود و افزود: امام حسین (ع) چون ظلم حکومت یزید را می دید، مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داده و با قیام کردن علیه حکوت ظلم و فساد به شهادت رسید.

حجت الاسلام صفایی در ادامه با اشاره به ضرورت بصیرت و بصیرت افزایی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: اگر بخواهیم مکتب اسلام را در دو کلمه توصیف کنیم، آیه «لا تظلمون و لا تظلمون» یعنی نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید؛ کفایت می کند و امام حسین (ع) و یاران باوفایش چنین روحیه ای داشتند. ضمن اینکه اصحاب حضرت دارای بصیرت و موقعیت شناسی هم بودند. اما کسانی هم در آن زمان بودند که دوست نداشتند ظلم کنند و زیرباز ظلم بروند اما فاقد بصیرت لازم بوده و در موقع ضرورت نتوانستند به یاری امام بشتابند، لذا در کنار عدالت طلبی و ظلم گریزی داشتن بصیرت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا