نیروی هوایی نگذاشت عراق به عمق کشور نفوذ کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

نیروی هوایی نگذاشت عراق به عمق کشور نفوذ کند

 
فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش این نیرو در دوران دفاع مقدس گفت: نهاجا در آن دوران نگذاشت عراق به عمق کشور نفوذ کند.
امیر سرتیپ خلبان «حبیب بقایی» فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس ضمن انتقاد از صحبت‌های مطرح شده در خصوص نقش ارتش در سال‌های آغازین جنگ تحمیلی اظهار داشت: در 2 ماه نخست جنگ بالای هفتاد خلبان به شهادت رسیدند که متاسفانه به صورت مبسوط به آن پرداخته نشده است. ولی چیزی که نمی‌توان از کنار آن بی اهمیت گذشت نقش اثرگذار نیروی هوایی ارتش بود و اینکه نیروی هوایی بود که نگذاشت عراق به عمق کشور نفوذ کند.

امیر بقایی از همرزمان و دوستان سرلشکر شهید «عباس بابایی» در خصوص ویژگی‌های این شهید گفت: شهید بابایی انسانی استثنایی، ویژه و خاص بود که سه روز قبل از شهادتش بنده در خدمتش بودم. سه روز قبل از شهادتش با هم به همدان رفتیم و سپس به تبریز رفت و آخرین پروازش را انجام داد و در نهایت در روز جمعه و  عید سعید قربان و در وقت اذان ظهر به شهادت رسید.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های شهید بابایی این بود که در دوران خدمتش هیچ خسارتی به بیت المال وارد نشد. اتفاقا نحوه‌ی شهادت او نیز به گونه‌ای بود که خسارتی به هواپیمایش وارد نشد و تنها طلق کانویی جنگنده‌اش آسیب دید.

امیر بقایی با بیان اینکه من به عنوان یکی از همرزمان شهید بابایی خاطرات ناگفته‌ی بسیاری در رابطه با این شهید بزرگوار دارم، گفت: همیشه در دعایم از شهید بابایی خواسته‌ام که به خوابم بیاید و اذن نوشتن به من بدهد و تا زمانی که آرزویم برآورده نشود این کار را نخواهم کرد. ولی در خصوص شهید بابایی تنهای یک جمله می‌توانم بگویم و آن این است که وی به اذن پروردگار از فرماندهان نیروهای بسیج امام زمان(عج) خواهد بود.
 
 انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا