ارتش در روزهای نخست جنگ آماده بود/ متناسب با تهدیدات ظرفیت دفاعی را ارتقا می‌دهیم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این سخن که برخی می‌گویند ارتش در روزهای نخستین جنگ غافلگیر شد و آماده نبود، سخن نادرستی است. ارتش به ویژه نیروی زمینی در آن روزها در سرحدات مرزی کشور قرار داشتند و به روایت تاریخ اولین سیلی را به صورت صدامیان زدند.
به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل ازخبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به برخی سخنان مبنی بر عدم آمادگی ارتش در روزهای آغازین جنگ اظهار داشت: این سخن که برخی می‌گویند ارتش در روزهای نخستین جنگ غافلگیر شد و آماده نبود، سخن نادرستی است. ارتش به ویژه نیروی زمینی در آن روزها در سرحدات مرزی کشور قرار داشتند و به روایت تاریخ اولین سیلی را به صورت صدامیان زدند. نیروی زمینی اولین شهید و اولین اسیر را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی ادامه داد: نیروی هوایی ارتش در دومین روز از آغاز رسمی جنگ با 140 فروند هواپیما مناطقی از کشور متجاوز را مورد حمله قرار داد؛ آیا آماده کردن این تعداد هواپیما در یک روز امکان پذیر است؟ پس چه جور می‌توان گفت که ارتش در روزهای نخستین جنگ آماده نبوده است.

پوردستان تصریح کرد: نیروی دریایی در سال اول جنگ چنان درسی به دشمن داد که تا پایان جنگ جرات ابراز وجود از آن گرفته شد. پدافند به گونه‌ای استقرار پیدا کرد که کار برای نیروی هوایی دشمن دشوار شد. این‌ها همه نشان از توانمندی یگان‌های ارتش در دفاع از جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین جنگ است.
 
فرمانده نزاجا عنوان داشت: ما امروز با تکیه بر همان آموزه‌های دوران دفاع مقدس به قابلیت‌های زیادی دست یافته‌ایم و با اعتماد به نفس در برابر هر تهدیدی می‌ایستیم و با اقتدار حرف خود را می‌زنیم. امروز با تدابیر مقام معظم رهبری، فرماندهی کل قوا و با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم متخصصان و صنعت دفاعی قادر هستیم تا هزاران کیلومتر دورتر دشمن را بر سر جای خود بنشانیم.
 
وی افزود: امروز اگر تهدیدی علیه ما خودنمایی کند هم مهاجمین و هم کسانی که به نیابت از آن‌ها می‌جنگند، با پاسخ سربازان ولایت مواجه می‌شوند و در این رابطه با هیچ کشوری تعارف نداریم.

پوردستان خاطرنشان کرد: دکترین جمهوری اسلامی دفاعی است و هر چه قدر هم که کشور ما قوی باشد هیچ گاه به خود اجازه نخواهد داد که به کشور ضعیف‌تر حمله نظامی داشته باشد. ما متناسب با تهدیدات ظرفیت دفاعی خود را ارتقا می‌دهیم.
 
وی با اشاره به ساروز عملیات ثامن الائمه اظهار داشت: از مهمترین ویژگی‌های این عملیات تحقق فرمان امام مبنی بر شکستن حصر آبادان بود. رزمندگان با رشادت فرمان تاریخی امام را محقق کردند. وحدت بین ارتش و سپاه از ویژگی‌های دیگر این عملیات بود که بعد از عزل بنی صدر شاهد آن بودیم.
 
در پایان این مراسم یگان‌های نمونه نیروهای 4 گانه ارتش از مقابل جایگاه رژه رفتند.
 
انتهای پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا