دریادار شیرانی علمدار آبادانی «سواحل مکران» بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دریادار شیرانی علمدار آبادانی «سواحل مکران» بود

 
 
امیر شیرانی که در میان همرزمانش به ولایتمداری و جهادگری معروف بود، در راستای اجرایی شدن تدابیر ولی امرش مبنی بر لزوم حضور در سواحل مکران و توسعه و آبادانی این مناطق محروم، در زمره نخستین علمداران مجاهد حداکثر توان و تلاش‌ خود را با تکیه بر اصل خودکفایی صرف امدادرسانی به هموطنان محروم بندرجاسک کرد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از   گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس،  در پی درگذشت امیر دریادار غلامرضا شیرانی فرمانده منطقه دوم دریایی راهبردی ارتش به انتشار زندگینامه وی پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

امیر دریادار غلامرضا شیرانی فرمانده فقید و مجاهد منطقه دوم دریایی راهبردی ارتش در سال 1348 در شهر اصفهان دیده به جهان گشود.

حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل

امیر دریادار شیرانی پس از اتمام دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی در شهر اصفهان، همزمان با طی تحصیلات مقطع متوسطه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر و در کسوت نیروهای مردمی به ندای امام امت و رهبر کبیر انقلاب لبیک گفت و همچون سایر جوانان ایثارگر و عاشق شهادت، شجاعت‌های چشمگیری در دوران دفاع مقدس از خود بر جای گذاشت.

سپیدپوش دریادل

وی با توجه به عشق و علاقه فراوان به دریا در سال 1366 پس از پذیرفته شدن در دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی(ره) نوشهر، لباس سپید دریادلی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر تن کرد و در رشته مهندسی عرشه فارغ التحصیل شد.

نظر به شایستگی‌ها و استعداد درخشان امیر دریادار غلامرضا شیرانی؛ این افسر جوان آن روزها، وی پس از فارغ التحصیلی، مراحل فرماندهی بر انواع یگان‌های شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش را به سرعت طی کرده و بیش از 15 سال حضور در آب‌های آزاد و بین المللی در سمت‌های مختلف اعم از فرماندهی بر ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیبانی رزمی و ناوشکن‌های رزمی را بمنظور تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی و با هدف به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه زرین خود به ثبت رسانید.

دریادار شیرانی علمدار آبادانی سواحل مکران/ «امیر آبادگر»

امیر دریادار غلامرضا شیرانی که در میان همرزمانش به ولایتمداری و جهادگری معروف بود، در راستای اجرایی شدن تدابیر ولی امرش مبنی بر لزوم حضور در سواحل مکران و توسعه و آبادانی این مناطق محروم، در زمره نخستین علمداران مجاهد، بیش از یک دهه از دوران خدمت و عمر خود را با بهره گیری از حداکثر توان و تلاش‌های فراوان با تکیه بر اصل خودکفایی بی هیچ چشمداشتی صرف امدادرسانی به هموطنان محروم بندرجاسک نمود و به معنای واقعی کلمه، عبارت سکاندار عرصه آبادانی منطقه جنوب شرق کشور شایسته این مجاهد خاموش است. تا جاییکه اقدامات این «امیر آبادگر» همواره مورد تأیید و تشویق سلسله مراتب ستاد کل نیروهای مسلح در پی بازدید از این مناطق واقع می‌شد.

از عرشه تا عرش

امیر دریادار غلامرضا شیرانی بالاخره همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) در حین اجرای مأموریت دعوت حق را لبیک و عرشه را به مقصد عرش وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا