دشمن با راهبرد جنگ‌های ترکیبی به‌دنبال تحقق اهداف خود در منطقه است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دشمن با راهبرد جنگ‌های ترکیبی به‌دنبال تحقق اهداف خود در منطقه است

 
 
 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمن در مواجهه با ایران اسلامی راهبرد جنگ هیبریدی را در پیش گرفته و در اجرای آن از تهدید، تحریم، فشار اقتصادی و تمامی ظرفیت‌های جنگ‌های نرم، نیمه‌سخت و سخت استفاده می‌کند.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در ششمین جشنواره مالک اشتر که صبح امروز در مرکز آموزش و پشتیبانی نزاجا برگزار شد، با اشاره به اینکه فرماندهان نیروهای مسلح باید حضرت مالک اشتر را الگوی خود قرار دهند، اظهار داشت: حضرت مالک الگوی تقوا، شجاعت، بصیرت، مدیریت، فرماندهی، ولایتمداری، رزمندگی، تواضع و فروتنی بود؛ که مولا علی(ع) درباره او فرمود: «مالک اشتر همچون علی (ع) برای پیامبر (ص) بود.»

وی ادامه داد: نام‌گذاری این جشنواره به نام ایشان بدین جهت است که ما فرماندهان سعی کنیم برای علی زمان خود، همچون مالک اشتر باشیم و صفات و بزرگ‌منشی او را در خود ایجاد کنیم.

امیر پوردستان در ادامه با اشاره به اینکه دشمن دیگر نقاب از چهره برکشیده است و با گستاخی از تمامی ظرفیت‌های خود برای رسیدن به اهدافش در منطقه استفاده می‌کند، افزود: دشمنان امروز از راهبرد «جنگ‌ هیبریدی» برای مقابله با اسلام ناب استفاده می‌کنند و در این راستا تمامی امکانات خود را به کار می‌بندند.

وی تصریح کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم و تجربه جنگ ویتنام و کره، راهبرد عملیات «قاطع سریع» را مورد استفاده قرار داد؛ که لازمه این راهبرد این است که از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه ظرفیت‌های جنگ نرم، نیمه‌سخت و جنگ سخت استفاده شود؛ تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف مورد نظر دست یابند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با اتخاذ راهبرد  جنگ‌های ترکیبی، ازجمله بستن کریدورهای اقتصادی به دنبال منزوی ساختن انقلاب نوپای ما بود؛ اما هنگامی که به نتیجه نرسیدند، با حمایت از گروه‌های معارض در پی ناامن‌سازی مناطق مرزی برآمد و در نهایت نیز صدام را برای حمله به ایران تشویق و تطمیع کرد؛ که تمامی این توطئه‌ها به واسطه رهبری هوشمندانه امام(ره) و حضور مردم در صحنه از بین رفت.

وی افزود: دشمن امروز هم همان راهبرد جنگ های هیبریدی را در مواجه با ایران اسلامی پیش گرفته است با این تفاوت که امروز این راهبرد را با تکیه بر فن آوری‌های پیش رفته در دستور کار خود قرار داده است و در اجرای آن از تهدید، تحریم، فشار اقتصادی و تمامی ظرفیت های جنگ های نرم، نیمه‌سخت و سخت استفاده می‌کند.

امیر پوردستان با بیان اینکه دشمن امروز در حوزه جنگ سخت با چهره نیابتی و تکفیری وارد عرصه نزاع شده است، گفت: برای نمونه در سال 93 در غرب کشور با تهدید داعش مواجه بودیم؛ که با حضور مقتدرانه هوانیروز، توپخانه و دیگر نیروها این تهدید متلاشی شد.

وی عنوان کرد: آمریکا امروز با اعمال فشار اقتصادی به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و هیئت حاکمه است و بدین ترتیب می‌خواهد همچون فتنه 88 عده‌ای را فریب داده و در پی اهداف خود به خیابان‌ها بکشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در حوزه تهدید نرم به تلفن‌های هوشمند و آسیب‌های ناشی از آن اشاره و تصریح کرد: دشمن با استفاده از این فنآوری‌ها به دنبال تخریب فرهنگ و تغییر ارزش‌ها و سبک زندگی ملت ایران است.

وی یکی دیگر از مولفه‌های تهدید را در عصر حاضر تهدید «بیوتروریسم» عنوان کرد و در این رابطه گفت: بحث تهدید در حوزه «بیوتروریسم» مسئله بسیار مهمی است؛ که امروز دشمن بدین‌واسطه می‌خواهد جمعیت مسلمان جهان را تحت کنترل خود درآورد.

امیر پوردستان با بیان اینکه فرمانده ما امروز باید نسبت به تمامی ابعاد و ارکان نیروهای خود اشراف و تسلط داشته باشد، تاکید کرد: وقتی یک مدیر و یا فرمانده دارای برنامه بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت باشد و تسلط کامل داشته باشد، دیگر دچار موازی‌کاری نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا