تفکیک قرارگاه پدافند هوایی از نهاجا برکات فراوانی به همراه داشت

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تفکیک قرارگاه پدافند هوایی از نهاجا برکات فراوانی به همراه داشت

 
 
 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: تفکیک پدافند هوایی از نیروی هوایی سبب ارتقای توانمندی‌ها و ایجاد رقابت سالم میان دیگر نیروهای مسلح شده و تاکنون برکات فراوانی را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسمی که صبح امروز به مناسبت بزرگداشت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی در دانشگاه دافوس برگزار شد، با اشاره به اهمیت دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا به‌عنوان یک مرکز علمی استراتژیک، اظهار داشت: دافوس آجا یکی از عالی‌ترین مراکز علمی و آموزشی ارتش است؛ که دانشجویان قرارگاه پدافند هوایی به خاطر در اولویت بودن پدافند، نخستین گروه آموزشی هستند که در این دانشگاه حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اهمیت دافوس در حوزه تاکتیک و راهبرد گفت: باید از فرصت در کنار هم بودن جهت آگاهی از دانسته‌های یکدیگر بهره‌برداری کنیم و با نحوه عملکرد افسران زمینی، هوایی، دریایی، پدافند در مواقع مختلف آشنا شویم.

امیر اسماعیلی در ادامه به فلسفه تفکیک قرارگاه پدافند هوایی از نیروی هوایی پرداخت و در این رابطه عنوان کرد: در زمانی که بحث تفکیک مطرح شد بسیاری از افراد در نیروهای مسلح حتی پدافندی‌های پیشکسوت نیز مخالف این مسئله بودند؛ اما در این بین عده‌ای نیز دودل و عده‌ای هم موافق بودند. البته تا مخالفت نباشد، پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کارکنان نیروی هوایی مخالف تفکیک پدافند از پیکره نیروی هوایی نبودند، افزود: در نهایت امیر صالحی از این طرح حمایت کرده و آن را خدمت مقام معظم فرماندهی کل قوا ارائه کردند و ایشان نیز با سلحشوری مسئله تفکیک را پذیرفتند و از آن نیز حمایت کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: بحث تفکیک همچون یک جراحی برای نیروی هوایی و پدافند دردناک و دارای مشکلاتی بود؛ اما در نهایت نتیجه خوبی به همراه داشت.

وی افزود: تفکیک در این دو حوزه سبب ارتقای توانمندی‌ها و ایجاد رقابت سالم میان دیگر نیروهای مسلح شده و تاکنون برکات فراوانی را به همراه داشته است.

امیر اسماعیلی با اشاره به دیدار روز گذشته مسئولان و فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی با فرمانده معظم کل قوا گفت: حضرت آقا دیروز فرمودند: «پدافند به‌عنوان یک اصل در خط مقدم قرار دارد». خط مقدم یعنی اینکه همه نیروها اعم از زمینی، هوایی، دریایی، نیز در مسئله پدافند به نوعی دخیل هستند و با کمک یکدیگر شبکه یکپارچه پدافند هوایی را به‌وجود می آورند.

وی در ادامه به تعامل پدافند هوایی ارتش و سپاه پاسداران اشاره و تصریح کرد: تعامل و ارتباطی که امروز میان پدافند ارتش و سپاه برقرار است امری ستودنی است؛ که مقام معظم رهبری هم فرمودند «من اینطور هماهنگی‌ها و تفاهم‌ها را دوست دارم».

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین درخصوص ارتباط این قرارگاه با دانشگاه‌های صنعتی کشور گفت: تنها جایی که همواره به ما توصیه همکاری و ارتباط با مراکز دانشگاهی کشور را داشتند، مسئولان همین دانشگاه دافوس بودند و حضرت آقا هم در این رابطه فرمودند «من اطلاع دارم که شما ارتباط خوبی با دانشگاه‌های کشور دارید».

امیر اسماعیلی در این رابطه افزود: ساخت رادارهای کنترلی برای نخستین بار با بردهای دو برابر رادارهای فعلی با کمک و همکاری همین دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: امروز بسیج مسئولیت کنترل حدود هزار پست دیده‌بانی پدافند را عهده دار است؛ که بیش از 800 پست آن درحال حاضر عملیاتی است.

امیر اسماعیلی تاکید کرد: این منطقی‌تر است که امروز دانش‌آموزان به جای گذراندن درس قدیمی آمادگی دفاعی در مدارس، درسی مرتبط با پدافند را که در اولویت قرار دارد، بیاموزند و با مسائلی همچون دیده‌بانی و توپ آشنا شوند؛ که نتیجه آن هزینه کم و سرعت فزاینده در پاسخگویی به تهدیدات است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: افتخار ما در پدافند هوایی این است که با 700 هزار نفر چهره به چهره صحبت کردیم؛ چرا که معتقدیم باید به حرف مردم گوش داد و مشکلات را برطرف کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در پایان گفت: مسئله دفاع را باید مردم‌محور و باورمحور کرد.

در مراسم امروز خانواده‌ دو تن از شهدای قرارگاه پدافند هوایی تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا