تولید موشک‌های کروز دریایی با سرعت مافوق صوت در آینده نزدیک

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تولید موشک‌های کروز دریایی با سرعت مافوق صوت در آینده نزدیک

 
 
 وزیر دفاع گفت: توانستیم سرعت موشک‌ها را بالا ببریم و ان‌شالله در آینده‌ای نزدیک به موشک‌های کروز دریایی با سرعت مافوق صوت هم دست پیدا می‌کنیم.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار دهقان وزیر دفاع در مراسم رونمایی از نخستین موتور ملی توربوجت هواپیما به علمکرد این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: در بعد و زمینه های موشکی همه آنچه را که دنبال می کردیم طی این مدت به دست آوردیم؛ سیستم های هدایتی آن را چندگانه کردیم و سیستم های ناوبری آن را به گونه ای طراحی کردیم  که دقت اصابت و هدفگیری ما را بالا ببرد.

وزیر دفاع گفت:‌ در حوزه موشک های کروز گام های بلندی را برداشتیم و الحمدالله تمام موشکهایی که قبلا داشتیم بردشان را دو - سه برابر افزایش دادیم و سعی کردیم آنها را تنوع کاربری ایجاد کنیم یعنی اگر موشکی ساحل به دریا بود و یا از روی شناوری پرتاب می شد آنها را هواپایه کنیم و برای عملیات هوایی نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد:‌ توانستیم روی سیستم های هدایت آنها تغییر ایجاد کنیم و توان موتورهای آنها را افزایش دهیم و بردشان را زیاد کنیم بطوریکه اگر در بحث دریا یک زمانی نیاز به کیلومترها مسافت داشته باشیم آن را به 100 کیلومتر برسانیم.

سردار دهقان گفت: توانستیم سرعت موشکها را بالا ببریم و انشالله در آینده ای نزدیک موشکهای کروز دریایی با سرعت مافوق صوت هم دست پیدا کنیم.

وی افزود:  توانستیم یک نوع یکپارچگی و هم‌پیوندی خوبی را در صنایع دفاعی ایجاد کنیم که منجر به هم‌افزایی و افزایش قابلیت ها شد.

سردار دهقان گفت:‌ امروز این توفیق را داریم که با بیش از 3 هزار و 150 شرکت در سطح ملی همکاری می کنیم که بیش از 370 شرکت دانش بنیان هستند و بیش از 360 - 370 شرکت نیز صنایع بسیار توانمندی هستند که در صحنه ملی کار می کنند.

وزیر دفاع افزود:‌ در این خصوص بخش های خصوصی، دولتی و دانشگاهی نیز همکاری دارند به طوری که امروز با 92 دانشگاه در سطح کشور در زمینه های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی در جهت اکتساب فناوری ها همکاری داریم.

وی گفت: محصول این نگاه یک نوع نگاه نوآورانه و باز بود و منجر به این شد که در بعضی از فعالیت های تولیدی ظرفیت خود را 4 برابر افزایش بدهیم و در جایی تا 400 درصد رشد داشتیم که ناشی از همین استفاده از ظرفیت های داخلی بود.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا