حج، هجرتي مقدس از وابستگي ها و عادت ها به سوي خداست

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

  

پایگاه مردمی ارتش  رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران حج را آئينه تمام نماي دين و ابعاد مختلف فرهنگ اسلامي دانست.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش    به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد علي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در جمع زائرين ارتشي كه امسال به حج مشرف مي شوند، با اشاره به شرايط منطقه، گفت: حج امسال شرايط خاصي دارد كه بيش از همه به حركت هاي مسلمانان در يك سال اخير باز مي گردد.

وي با بيان اين كه انسان در مسير زندگي خود دچار روزمرگي مي شود، خاطر نشان كرد: نيازهاي صادق و كاذب و گرفتار هاي شخصي، شغلي و خانوادگي انسان را از آرمان هاي بلند و وظايف الهي باز مي دارد و او را از هويت اصلي خودش غافل مي سازد.

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم تأكيد كرد: حج، هجرتي مقدس از وابستگي ها و عادت ها، به سوي خدا و فطرت الهي است. بنابراين بايد قدر اين نعمت را دانست و از اين سفر معنوي نهايت استفاده را بُرد.

نماينده ولي فقيه در ارتش با اشاره به اين كه حج، جلوگاه روشن حقايق الهي است، گفت: حج، آئينه تمام نماي دين و ابعاد مختلف فرهنگ اسلامي و ميعادگاه حضور گسترده امت مسلمان است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به رازهاي اين سفر معنوي، گفت: حج، پيوستن به حق و پيراستن جان از همه زشتي هاست كه تبلور شكوه و تجلي قدرت امت مسلمان و نمايشگاه حضور همدلانه زنان و مرداني است كه تفاوت صورت را با تشابه سيرت خود پيوند مي زنند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان خطاب به زائرين خانه خدا با تأكيد بر اين كه حج، مراسم تشريفاتي، خشك و خالي و بي روح نيست، تصريح كرد: حج، روح و فلسفه اي عميق، عالي و اسرار و حكمت هايي فراوان دارد كه بانگ تحسين متفكران و انديشمندان و حقيقت جويان رابرانگيخته است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا