سازمان پدافند غیرعامل با آینده‌پژوهی تهدیدات آتی علیه کشور را پیش‌بینی کند

سازمان پدافند غیرعامل با آینده‌پژوهی تهدیدات آتی علیه کشور را پیش‌بینی کند

 
 
 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: سازمان پدافند غیرعامل باید با انجام تحقیقات علمی و آینده‌پژوهی بتواند تا حدی تهدیدات آینده علیه کشور را پیش‌بینی کند.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی بازدیدی که از سازمان پدافند غیر عامل کشور داشت، در جمع رئیس و معاونین این سازمان با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته در این سازمان اظهار داشت: با وجود اینکه یک جنگ بزرگ ۸ ساله در کشور ما اتفاق افتاد، ولی متاسفانه مسئله پدافند غیرعامل یکی از مسائل مغفول در کشور ما بود؛ لذا از اواسط دهه ۷۰ توجه به پدافند غیرعامل جلب شد؛ که با تأکیدات مقام معظم فرماندهی کل قوا و همت سردار دکتر فیروزآبادی، سردار نقدی و سردار جلالی زحمات زیادی در این مسیر کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه در دوره سردار جلالی در پدافند غیرعامل تحول عمده‌ای اتفاق افتاده؛ به نحوی که فعالیت‌های سازمان به سمت افق‌هایی که انتظار می‌رود، در حال حرکت است، ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، باید پدافند غیرعامل همانند شعله‌ای زبانه بکشد و در کشور توسعه پیدا کند؛ که البته این مهم در حال روی دادن است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در ادامه با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان پدافند غیر عامل از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در مدت حدود دو سال که بنده عضو کمیته دائمی پدافند غیرعامل بودم، شاهدم که اسناد بالادستی بسیار خوب و با ارزشی تهیه شده و به تصویب رسید؛ مهمتر از همه اساسنامه این سازمان است که به تصویب مقام معظم فرماندهی کل قوا رسیده؛ که می‌بایست به‌عنوان قانون اساسی پدافند غیرعامل، آن را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه حیطه ماموریتی سازمان پدافند غیرعامل بیشتر خارج از نیروهای مسلح و در بخش کشوری است، عنوان کرد: این یک ویژگی خاص است؛ لذا این سازمان بایستی کار سنگین و سخت همراه‌سازی بدنه حاکمیتی، دولتی و قوای سه‌گانه در کشور را انجام دهد؛ کاری که ظرافت‌های خاص خودش را دارد و دقت خاصی را هم می‌طلبد؛ علاوه بر این نیاز به مداومت، حوصله، آموزش و فرهنگ‌سازی نیز دارد.

رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل ادامه داد: سازمان پدافند غیرعامل به‌عنوان یار و کمک به دولت محترم در تشخیص تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها و ارائه راهکارهای مناسب کمافی‌السابق باید اقدام کند.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم هرچه بیشتر آموزش‌هایی را درخصوص پدافند غیرعامل ارائه دهیم و فرهنگ‌سازی کنیم و در کنار آن اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل را نیز تفهیم کنیم. همچنین اعتقاد و اعتباری را هم که فرمانده معظم کل قوا برای پدافند غیرعامل قائل شده، می‌بایست به خوبی منتقل کنیم؛ که چنانچه این موضوع محقق شود مطمئنا کارها در این حوزه پیشرفت بهتری خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور سپس لزوم همراهی و مشارکت با دولت را مورد تاکید قرار داده و گفت: نکته اساسی که می خواهم تأکید کنم این است که باید مسیری را طی کنیم که دولت از رأس آن (ریاست محترم جمهور) تا وزراء، استانداران و مدیران و آحاد کارکنان دولت و همین طور بخش خصوصی که برخی کارهای حساس را انجام می دهند، نه تنها احساس رقابت و مزاحمت نکنند بلکه احساس کمک و همکاری داشته باشند، حتی احساس کمک به سود دهی را در کارهای اقتصادی و مدیریتی داشته باشند؛ پس هرچه بتوانیم به این ترتیب برنامه ریزی کنیم کارها موفق تر پیش خواهد رفت.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش خصوصا در بین جوانان، اظهار داشت: موضوع بعدی مسئله آموزش و فرهنگ‌سازی به خصوص در قشر نوجوان و جوان است؛ هرچه در مسئله آموزش جوانان، قوی‌تر وارد شویم و بتوانیم فرهنگ‌سازی کنیم، در آینده کارمان آسان‌تر است؛ زیرا پدافند غیرعامل ازجمله مفاهیمی است که باید از سنین ابتدایی آموزش داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تنوع در تهدیدات اشاره کرد و گفت: نکته دیگر که بحمدالله به آن توجه شده، تغییراتی است که در تهدید صورت می‌گیرد؛ در گذشته تهدید را تهدید نظامی و جنگی می‌دیدیم؛ اما الان هرچه از تهدید نظامی دور می‌شویم، تهدیدات دیگری توسعه پیدا می‌کند؛ که فاعل و مجری آن مشخص نیست.

رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل لزوم تحقیقات علمی و پژوهشی را نیز مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی که از ابتدای انقلاب با آن مواجه هستیم، غافلگیری‌هایی است که برای ما اتفاق افتاده است؛ لذا سازمان پدافند غیرعامل باید با انجام تحقیقات علمی و آینده‌پژوهی بتواند تا حدی تهدیدات آینده نسبت به کشور را پیش‌بینی کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در پایان اضافه کرد: امیدوارم سازمان پدافند غیرعامل همان‌طور که در این چند سال در مسیر رشد، حرکتی شتابان داشته، این سیر ادامه پیدا کند و بتوانیم موجبات رضایت مقام معظم فرماندهی کل قوا در این امر مهم را جلب کنیم.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا