آسمان ایران به گنبد آهنین تبدیل شده است/ آمریکا و عربستان کنار هم هستند

آسمان ایران به گنبد آهنین تبدیل شده است/ آمریکا و عربستان کنار هم هستند

 
 
 حجت الاسلام ابوترابی گفت: اگر به آیه «واعدو لهم مستطعتم من قوه» توجه نمی کردیم، امروز آسمان ایران به گنبد آهنین تبدیل نشده بود و امن ترین آسمان منطقه هم نبود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت شهید بابایی با اشاره به آیه «واعدو لهم مستطعتم من قوه» اظهار داشت: این آیه بیانگر راهبرد دفاعی اسلام استراتژی جمهوری اسلامی ایران است البته هر ملتی که بخواهد با اقتدار زندگی کند باید با توجه به آیه مورد اشاره برای رسیدن به هدف و آرمان خود گام بردارد.

وی  پیام این آیه را وجود تهدیدات دایمی علیه اسلام دانست و افزود:  یکی از دلایل موفقیت اهل ایمان، دشمن شناسی است که مهم ترین دشمن هم نفس انسان است؛ لذا مراقب هستند این دشمن برای آنها خطر آفرین نشود البته  شیاطین و دشمنان بیرونی را نیز می شناسند.

حجت السلام ابوترابی ادامه داد: براساس آیه مورد اشاره، باید بالاترین سطح از قدرت را در برابر دشمنان فراهم آوریم و تمام استعدادهای بالقوه را به بالفعل دربیاوریم.

وی با اشاره به توانایی های نیروهای مسلح کشورمان عنوان کرد: امروز نیروهای مسلح کشورمان از توانایی های بالفعلی برخوردارند که به عنوان نمونه می توان به توانایی نیروی هوایی ارتش در دفاع از ایران اسلامی عنوان کرد؛ البته در کنار این توانایی های بالفعل، استعدادهای فراوانی نیز وجود دارد که با بهره گیری از آنها می توان به ظرفیت های بالاتری دست یافت.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر به آیه «واعدو لهم مستطعتم من قوه» توجه نمی کردیم، امروز آسمان ایران به گنبد آهنین تبدیل نشده بود و امن ترین آسمان منطقه هم نبود؛ البته این موفقیت مرهون جان فشانی شهیدان بابایی ها است که ظرفیت های بالقوه را دیدند و برای به فعلیت در آوردن آنها تلاش کردند و حتی در این راه به لقاء الله شتافتند.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام اسلامی باید همیشه در مرز قدرت قرار داشته باشد، درباره حوادث اخیر ترکیه تصریح کرد: چند ماه قبل هیأت پارلمانی ترکیه برای شرکت در مجمع مجالس آسیایی به تهران آمده بود که در گفت و گو با رئیس هیأت مورد اشاره مطلبی را عنوان کردم که مصادیق آن در کودتای اخیر در ترکیه مشاهده شد.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: در آن دیدار مطلبی عنوان کردم مبنی بر اینکه در مصر وقتی "محمد مُرسی"به قدرت رسید، در اولین سفر خارجی خود به عربستان رفت و به آمریکا چراغ سبز نشان داد و علی رغم اینکه به عنوان جریان انقلابی به قدرت رسیده بود، دفتر نمایندگی مصر را در اسرائیل تعطیل نکرد اما غرب نشان داد هرگر امثال "مُرسی"را تحمل نمی کند؛ لذا دیدیم که او و جریان اسلامی توسط اولین کشوری که به آنها دست داده بود، برکنار شد.

وی گفت: کودتای اخیر ترکیه نشان داد که آمریکا و عربستان کنار هم هستند و هرگاه بتوانند نقشه راه خود را هموار سازند، در اجرای آن درنگ نمی کنند.   

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر اقتدار سیاسی، علمی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی تأکید داشتند، بیان داشت: راهبرد قرآن این است که قدرت نظامی باید به گونه ای باشد که دشمن تصور حمله به جغرافیای اسلام را نکند؛ توجه به این موضوع باعث شده تا امروز قدرت های جهانی جرأت تعرض به جغرافیای ایران اسلامی را نداشته باشند؛ بنابراین باید استعداد نیروهای مسلح ما به گونه ای باشد که دشمنان هرگز نتوانند از "گزینه های روی میز"سخن بگویند.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا