واکنش فرماندهان نظامی ایران به حمله احتمالی به سوریه/ خسارت ها به مسلمانان محدود نمی شود

 
پایگاه مردمی ارتش دامنه خسارت حمله احتمالی به سوریه به جامعه مسلمانان محدود نخواهد شد، آمریکا شکست تارخی تجربه خواهد کرد،سوری‌ها نیاز به تجهیزات ما ندارند،اقدامات نظامی منطقه را به انبار باروت تبدیل خواهد کرد و وظیفه ماحمایت از مردم سوریه است از جمله سخنان مهمی است که فرماندهان عالیرتبه نظامی کشور مان در مورد حمله احتمالی آمریکا به سوریه بیان کردند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری مهر، تهدید باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به دخالت نظامی در کشور سوریه با واکنش‌های بسیار همراه بود اما در این بین واکنش ایران و فرماندهان نظامی کشورمان به عنوان متحد سوریه و جبهه مقاومت در منطقه در قبال حمله احتمالی آمریکا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بنابر این گزارش پس از تهدید نظامی سوریه از سوی آمریکا بسیاری از فرماندهان نیروهای مسلح به این اقدام واکنش نشان دادند که در ادامه به بخش‌هایی از آن اشاره شده است.

سرلشگر فیروزآبادی:دامنه خسارت حمله احتمالی به سوریه به جامعه مسلمانان محدود نخواهد بود

سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی پیرامون تحولات سوریه و تهدید آمریکا به حمله نظامی گفت: تهدید جبهه ضد سوری به دخالت نظامی در منطقه خسارات زیادی دنبال داشته و جز خشنودی صهیونیست ها برای هیچکس عایدی نخواهد داشت و این خسارتی بزرگ بر جامعه بشریت بوده و دامنه آن تنها به جامعه مسلمانان محدود نخواهد شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: آمریکا، انگلیس و سایر هم پیمانان آنها در لشکرکشی به منطقه و, هم‌پيمانان آن به سوريه زیان خواهند دید و هر اقدام نظامي عليه سوريه، صهيونيست‌ها را به كام آتش خواهد كشاند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه خاطر نشان کرد: کشورهای منطقه که حامی این جنگ ظالمانه هستند با خسارت‌های جدی مواجه خواهند شد.

سرلشگر فیروزآبادی در پایان با اشاره به آگاهی ملت آمریکا نسبت به فریبکاری های کاخ سفید در بهانه سازی برای لشکرکشی به منطقه، تأکید کرد: مردم آمریکا متوجه می شوند که بهانه کاخ سفید در جنگ افروزی به نام القاعده یک «دروغ بزرگ» از سوی حاکمان ایالت متحده به ملت آمریکا بوده است.

سرلشگر جعفری :آمریکایی ها فضاحت‌بارترین شکست تاریخی را تجربه خواهند کرد

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حمله احتمالی آمریکا به سوریه گفت: آمریکایی‌ها علی‌رغم تجربه‌های تلخ فراوان در افغانستان و عراق، در صورت اقدام نظامی علیه سوریه، دومینوی شکست‌های خود را تکمیل و فضاحت‌بارترین شکست تاریخی را تجربه خواهند کرد و سوریه به قتلگاه و معرکه‌ای بسیار خطرناک‌تر از ویتنام و در واقع مبدل به ویتنام2 برای آمریکا خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد دولت آمریکا بار دیگر تحت تأثیر لابی صهیونیست‌ها وارد تهدید به حمله نظامی شده است، گفت: صهیونیست‌ها باید بدانند که حمله نظامی آمریکا به سوریه نه‌تنها به نجات این رژیم جعلی از چنگ مقاومت منجر نخواهد شد بلکه حمله به سوریه به‌معنای نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل خواهد بود.

وزیر دفاع: حضور آمریکا در سوریه بحران را فراتر از سوریه می‌برد

حسین دهقان وزیر دفاع در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ما فکر می‌کنیم حضور آمریکایی‌ها در منطقه سطح بی‌ثباتی را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: حضور آمریکا در منطقه بحران را فراتر از مرز سوریه خواهد برد.

دهقان با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها از دخالت در سوریه نگرانی‌هایی خواهند داشت که این بخاطر تجربیات آنها در افغانستان و عراق است، گفت: آمریکایی‌ها مطمئن نیستند که عملیاتی موفق و قابل کنترل داشته باشند؛ چرا که آغاز جنگ با آنهاست، اما اینطور نیست که در مورد خاتمه آن تصمیم بگیرند.

وزیر دفاع در جواب این سوال که آیا ایران به سوریه تجهیزاتی خواهد داد،یا نه گفت: سوری‌ها نیازی ندارند که ما تجهیزات خاص در اختیارشان قرار دهیم ندارند و آنها خودشان از سیستم‌های پدافندی بهره‌مندند و می‌توانند خودشان را تامین کنند.

جانشین فرمانده سپاه: سوریه سرزمین خود را به گورستان متجاوزان تبدیل خواهد کرد

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آیا کسی می‌تواند تضمین کند اگر در چارچوب استراتژی آمریکا در سوریه مداخله کرد بازتاب این مداخله امنیت ملی خود آنها را در معرض مخاطره قرار ندهد. آیا کسی می‌تواند این تضمین را ایجاد کند، آیا آتش زدن انبار باروت می‌تواند توسط طرح‌های روی کاغذ مهار شود؟ ما راهی جز بازگشت به واقعیت‌ها نداریم.

وی افزود: نباید تصور کنند که سوریه در محیط بین الملل تنهاست. این هم جز تصورات نادرست غربی‌ها به شمار می‌رود؛ در هر صورت آنچه که اهمیت دارد این است که ملت، نظام و ارتش سوریه تصمیم گرفته است از خود شرافتمندانه دفاع کند و تاریخ هم نشان داده هر ملتی به دفاع شرافتمندانه روی بیاورد سرانجام سرزمین خود را گورستان متجاوزان خواهد ساخت.

سردار سلیمانی: ما وظیفه داریم از سوریه حمایت کنیم چون آنها زیر فشار ظلم هستند

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری به سخنان سردار حاج قاسم سلیمانی در نطق  مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و به نقل از وی  گفت: عده‌ای انتقاد می‌کنند که چرا ما از سوریه اینقدر حمایت می‌کنیم که باید در پاسخ آنها گفت که ما به تبلیغات دشمن توجه نداریم چرا که سوریه خط مقدم مقاومت بوده و این واقعیت انکارناپذیر است؛ ما وظیفه داریم از مسلمانان حمایت کنیم زیرا آنها زیر فشار و ظلم هستند.

وی افزود: سردار سلیمانی در این اجلاس تصریح کرد که در قضیه حمله به سوریه 7 کشور یعنی قطر، ترکیه، عربستان، فرانسه، انگلیس، آمریکا و اسرائیل در خط مقدم قرار دارند و در واقع معتقد به سقوط بشاراسد هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: دمكراسي با بمب و سلاح همخواني ندارد

امير سرتیپ حسن شاه صفي فرمانده نیروی هوایی ارتش در مورد تحولات سوریه گفت: آنچه در كشور سوريه رخ مي‌دهد متفاوت است؛ اين روزها مردم سوريه بهاي مواضع اصولي و ثابت خود را به خاطر مقاومت مي‌پردازد و متاسفانه شاهد هستيم تروريست‌هايي كه به بهانه مقابله با آنها نيروهاي فرامنطقه‌اي در افغانستان و پاكستان حضور دارند، همان تروريست‌ها در سوريه حمايت مالي و نظامي مي‌شوند.

وي با تاكيد بر اينكه تنها مردم سوريه حق تعيين سرنوشت و آينده سياسي كشورشان را دارند، اظهار داشت: دمكراسي با بمب و سلاح همخواني ندارد و كساني كه با سلام و خشونت وارد سوريه شده‌اند بايد به افكار عمومي پاسخ دهند.

امير شاه صفي افزود: از طرفي متحد راهبرد امپرياليسم يعني رژيم صهيونيستي همسو با اين كشور و متحدان آن جبهه ديگري را در اين راستا گشوده تا با ناامن كردن منطقه و حمله به لبنان، نوار غزه و سودان؛ رفيق ديرينه خود را در رسيدن به آرزوهای خود ياری كند ولي اين توهمی بيش نيست و هيچگاه تحقق نخواهد يافت.

سردار نقدی: نیازی به بسیج ایران نیست مقاومت سوری‌ها کفایت می‌کند

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه کنگره ملی 17000 شهید ترور با اشاره به تحولات اخیر پیرامون سوریه خاطرنشان کرد: با آنکه شورای امنیت سازمان ملل نزد ملت ایران مقبولیت ندارد ولی همه چیز باید تابع قانون باشد و آمریکا که خود معتقد به این شورا به عنوان ابزار برای تجاوز به کشورها می‌باشد، حداقل باید خود را پایبند به آرای این شورا بداند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با بیان اینکه در صورت حمله به سوریه، نیازی به بسیج ایران نیست افزود: مقاومت سوری‌ها کفایت می‌کند همانطور که در جنگ های 8، 22 و 33 روزه شاهد التماس رژیم اسرائیل برای اتمام جنگ بودیم که این در مقابل امکانات خیلی محدود گروه‌های کوچکی در غزه و لبنان بوده است و در مقابل سلاح‌های سوریه چقدر اینها التماس خواهند کرد که اگر عقلی برای آنها باقی مانده باشد به عاقبت کار خود فکر خواهند کرد.

وی در سخنان خود تصریح کرد: حمله به سوریه راه آزادی فلسطین را هموارتر می‌کند چراکه ملت ایران و ملتهای منطقه به خاطر رعایت ملاحظات بین المللی مقابله عملی نمی‌کنند و این تجاوزهای غیرقانونی سبب می‌شود تا این ملاحظات نادیده گرفته شده و عکس العمل‌های بیشتری در مقابله با آمریکا داشته باشند.

امیر اسماعیلی:این اقدامات منطقه را به انبار باروت تبدیل می‌کند

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش در واكنش به تهديداتي كه اخيرا از سوي آمريكا، برخي كشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي عليه سوريه مطرح شده است، بيان كرد: به اذعان بسياري از كشورها و كارشناسان مسايل سياسي و نظامي، تهديداتي كه هم اينك توسط برخي كشورها و در صدر آن آمريكا عليه سوريه مطرح مي شود، موجب شده تا منطقه خاورميانه به انبار باروت تشبيه شود كه اگر اتفاقي در اين كشور رخ دهد، كشورهاي منطقه نيز با آسيب و بحران روبرو خواهند شد.

امیر اسماعیلی در خصوص اخبار منتشر شده مبني بر اين كه رژيم صهيونيستي اخيرا اقدام به شليك موشك به درياي مديترانه كرده كه واكنش روسيه را نيز به دنبال داشته است، گفت: به نظر مي رسد كه اين اقدام در قالب رزمايش و يا هر حركت ديگري، اقدامي عجولانه از سوي اين رژيم بوده است.

سردار جزایری: هرگونه عبور از خط قرمز سوریه پیامدهای شدید برای کاخ سفید در پی خواهد داشت

سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به برخی اظهارنظرهای مقامات غربی مبنی بر استفاده از گزینه دخالت نظامی در سوریه اظهار داشت: جنگ تروریستی موجود در سوریه محصول طراحی و برنامه‌ریزی آمریکا و ارتجاع منطقه علیه مقاومت است و با وجود جبهه وسیع دشمن، دولت و ملت سوریه ضمن مقاومت و مقابله با این تهاجم گسترده، پیروزی‌های خوبی نیز بدست آورده‌اند.

این مقام مسئول نظامی تأکید کرد: آمریکا محدوده خط قرمز جبهه سوریه را می‌داند و هرگونه عبور از خط قرمز سوریه پیامدهای شدید برای کاخ سفید در پی خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا