رقابت 168 ایرانی در مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

رقابت 168 ایرانی در مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه

 
 
 
 رئیس هیئت اعزامی به مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه گفت: نیروهای مسلح کشورمان در قالب هفت تیم شامل 168 نفر در این مسابقات شرکت کرده‌‌اند.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم حسین شکوهی رئیس هیئت اعزامی به مسابقات نظامی بین المللی روسیه 2016 در نشستی خبری که صبح امروز برگزار شد، درباره این مسابقات عنوان داشت: اولین دوره مسابقات نظامی روسیه در مردادماه سال 94 برگزار شد؛ که در آن 56 تیم از 16 کشور جهان با حضور 1200 نفر شرکت کردند؛ اما کشورمان به دلیل محدودیت زمانی در آن شرکت نکرد.

وی افزود: به همین خاطر وزیر دفاع روسیه در آذر سال گذشته رسما از ایران برای شرکت در دومین دوره این مسابقات که در روسیه و قزاقستان برگزار می شود، دعوت به عمل آورد؛ لذا پس از تصویب و تأیید حضور ایران در این مسابقات، دبیرخانه مسابقات نظامی روسیه در معاونت آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد.

امیر شکوهی ادامه داد: براین اساس اهداف 10 گانه‌ای برای شرکت در این مسابقات تدوین شد که عبارتند از تحقق تدبیر فرماندهی معظم کل قوا، معرفی فرهنگ اسلامی نیروهای مسلح، کسب تجربه در مسابقات نظامی بین المللی، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای برقراری و توسعه تعاملات با سایر کشورها در مسابقات نظامی بین‌المللی، آشنایی با سلاح، تجهیزات، امکانات نظامی، تاکتیک و فنون رزمی روسیه و سایر شرکت‌کنندگان در مسابقات.

وی بیان داشت: ارتقاء آموزش و مهارت‌های تخصصی کارکنان نظامی، کسب آموزه های نوین نظامی، اعزام ناظرین و داوران جهت نیازسنجی و کسب استانداردهای اجرایی مسابقات نظامی در سطح بین‌المللی برای مسابقات سال 2017، شناخت نقاط قوت و ضعف اجرای مسابقات به منظور آمادگی برای مسابقات آتی، بخش دیگری از اهداف تعیین شده جهت شرکت در این مسابقات است.

رئیس هیئت اعزامی به مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه 2016 با اشاره به اینکه تیم‌های منتخب در سه مرحله برای شرکت در اردوهای آماده‌سازی در میادین تمرین‌هایی را انجام دادند، تصریح کرد: بنا بر اظهارات مسئولین برگزاری مسابقات حضور یکپارچه، آراسته و منظم تیم منتخب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جالب توجه بوده و نیروهای مسلح ایران را به‌عنوان یک قدرت نظامی منسجم در این دوره از رقابت‌ها معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه ترکیب نهایی تیم‌های منتخب به تعداد 168 نفر متشکل از ارتش، سپاه و ناجا به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح رسید، گفت: با توجه به حضور هفت کشور مسلمان در این مسابقات به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران تأمین غذای حلال و محل برگزاری مراسم عبادی برای شرکت‌کنندگان مسلمان در دستور کار مسئولین برگزاری مسابقات قرار گرفت.

امیر شکوهی همچنین با اشاره به اینکه تیم‌های شرکت‌کننده تا تاریخ هشتم مرداد به انجام تمرینات پرداختند، اظهار داشت: افتتاحیه این مسابقات در روز شنبه 9 مردادماه با حضور 120 تیم از 21 کشور جهان و با حضور 9 کشور ناظر برگزار شد؛ که کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات روسیه با 23 تیم، چین با 22 تیم، قزاقستان با 21 تیم، بلاروس با هشت تیم، ‌جمهوری اسلامی ایران با هفت تیم و مصر با شش تیم، از جمله کشورهایی هستند که بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در این مسابقات دارا هستند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات با هفت تیم و 168 نفر در مبارزه تانک‌ها، مبارزه نفربرها، هوابرد، کوهستان، تهاجم دریابرد، تک‌تیراندازی و غواصی عمق شرکت کرده‌‌اند؛ همچنین در 15 رشته از مسابقات نیز خبرگانی را به عنوان ناظر به تعداد 32 نفر حضور یافته اند.

رئیس هیئت اعزامی ایران به مسابقات دوستی نظامی بین‌المللی روسیه در ادامه بیان داشت: تأمین تجهیزات، امکانات، مهمات (به غیر از وسایل هوایی و شناوری)، پشتیبانی پزشکی و امنیت مسابقات در تمامی رشته ها و در طول رقابت‌ها با کشور میزبان بوده و صرفا سوخت و مهمات تجهیزات همراه ناهمخوان به عهده کشور اعزام‌کننده است؛ البته مهماتی هم که در این مسابقات از آن استفاده می شود، مهمات جنگی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها کشوری که تمامی سلاح و تجهیزات و سوخت خود را به همراه برده کشور چین است، گفت: ما نیز از سلاح، مهمات و تجهیزات کشور روسیه بنا به دعوت خودشان استفاده می‌کنیم و تنها تیم غواصی ما تجهیزات غواصی خود را با خود به همراه برده است.

امیر شکوهی در ادامه خاطرنشان کرد: در مبارزه تانک‌ها 17 کشور، نفربرها 5 کشور، تک‌ تیراندازی 11 کشور، کوهستان 5 کشور، تهاجم دریابرد 7 کشور، هوابرد 7 کشور و غواصی 4 کشور شرکت کرده‌اند.

وی با اظهار این مطلب که روز گذشته در اولین روز مسابقات، تیم کوهستان ایران در اولین مرحله رتبه سوم را کسب کرد، تصریح کرد: تیم هوابرد ما نیز چون مسابقات آن شروع نشده، در مرحله تمرین قرار دارد؛ البته در همین تمرینات نیز در مرحله پرش با چتر رتبه پنجم را کسب کردیم.

رئیس هیئت اعزامی ایران به مسابقات دوستی نظامی بین‌المللی روسیه در ادامه با بیان اینکه البته مسابقات بخش هوابرد از روز پنج‌شنبه و مبارزه تانک‌ها نیز در روزهای 13، 15 و 17 مرداد خواهد بود، اظهار داشت: ما در 31 تیر ماه هفت تیم را به روسیه و قزاقستان اعزام کردیم؛ که اول تا هشتم مرداد تیم‌ها تمرین، مراحل دریافت سلاح و تجهیزات و آماده شدن برای مسابقات را در پیش داشتند؛ 9 مرداد نیز با حضور وزیر دفاع روسیه افتتاحیه مسابقات انجام شد و از روز یکشنبه 10 مرداد اولین روز مسابقات آغاز شد و تا 22 مرداد ادامه خواهد داشت؛ که اختتامیه آن در 23 مرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا