آمریکایی‌ها امروز راهبرد جنگ ترکیبی را در منطقه ادامه می‌دهند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

آمریکایی‌ها امروز راهبرد جنگ ترکیبی را در منطقه ادامه می‌دهند

 

 
 
 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آمریکایی‌ها امروز راهبرد جنگ ترکیبی را در منطقه ادامه می‌دهند؛ با این تفاوت که به سبب پیشرفت در ابزار و تسلیحات، مدل‌ها و شیوه‌های این جنگ را نیز تغییر می‌دهند.
 

به گزاری پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش جنگ ترکیبی که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای آغازین انقلاب اسلامی استکبار جهانی به دلیل اینکه با ادبیات و گفتمان جدیدی از انقلاب و ظهور قدرت جدیدی در جهان به عنوان قدرت اسلامی مواجه شده بود دست به اقدامات براندازانه‌ای زد.

وی این اقدامات را در حوزه جنگ ترکیبی قابل بررسی دانست و افزود: آمریکا در همان دوران از تمامی ابعاد و ظرفیت‌های نظامی خود جهت براندازی نظام نوپای اسلامی استفاده کرد؛ زیرا از انقلاب اسلامی به‌عنوان بسترساز قطب سومی در جهان به‌عنوان قطب اسلامی هراس داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش  با اشاره به شکل‌گیری دکترین آمریکایی بعد از جنگ دوم جهانی با عنوان عملیات قاطع و سریع بیان کرد: آمریکایی‌ها با طراحی این راهبرد به دنبال تصرف و در اختیار قرار گرفتن کشور هدف با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بودند.

امیر پوردستان ادامه داد: آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی از همان اوایل انقلاب از تئوری جنگ‌های ترکیبی استفاده کرد؛ مثلا در یک بازه زمانی 18 ماهه ما را محاصره اقتصادی کرده و در مقطعی دیگر استراتژی منزوی‌سازی را مدیریت کردند. آمریکایی‌ها همچنین با ایجاد فراخوانی از تمامی اپوزیسیون برای مقابله با جمهوری اسلامی دعوت، مرزها را نا امن و کودتا طراحی کردند و موج وسیعی از ترور و بمب‌گذاری به راه انداختند و در نهایت صدام را تشویق کردند تا در جنگی تمام‌عیار با ایران اسلامی وارد شود.

وی در ادامه به مؤلفه‌هایی شامل پیچ تاریخی و رویکرد استکبار جهانی در قبال کشورهای صاحب ایدئولوژی چون ایران پرداخت و در این رابطه گفت: اولین مولفه پیچ تاریخی را که آمریکایی‌ها دنبال کردند تقسیم شوروی به کشورهایی مستقل بعد پایان جنگ سرد بود. دومین مولفه نیز اوج‌گیری قدرت دیپلماسی و بسترسازی برای ایجاد جهان تک‌قطبی بود و سومین مولفه هم ظهور قدرتی چون جهان اسلام با وحدت شیعه و سنی بود، که زمینه‌ساز آن انقلاب اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آمریکایی‌ها در این پیچ تاریخی 2 اقدام مهم انجام دادند؛ تا اقتدار و سیادت خود را به جهانیان ثابت کنند؛ لذا تئوری نظم نوین جهانی را طراحی کردند و دومین اقدام آنها نیز این بود که از شکل‌گیری قطب جهان اسلام جلوگیری کردند؛ بدین ترتیب که با دستاویز قرار دادن حادثه 11 سپتامبر زمینه را برای حضور در منطقه غرب آسیا و دخالت در این منطقه فراهم کردند.

امیر پوردستان اظهار داشت: آمریکایی‌ها امروز نیز همان راهبرد جنگ ترکیبی را در منطقه ادامه می‌دهند؛ با این تفاوت که به سبب پیشرفت در ابزار و تسلیحات، مدل‌ها و شیوه‌های این جنگ را نیز تغییر می‌دهند؛ لذا وظیفه ماست که ابعاد این تهدیدات را شناسایی کرده و راهکارهای مقابله با آن را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه همایش جنگ ترکیبی می‌تواند ما را در خصوص تبیین ادبیات نوین استراتژی و جنگ یاری کند، تأکید کرد: در مرحله اول باید سعی کنیم مفاهیم مرتبط با استراتژی را به خوبی شناخته و به فهم و ادبیات مشترکی در سطح نیروهای مسلح دست یابیم، و متعاقب آن تاکتیک و رزمایش طراحی کنیم.

فرمانده نزاجا افزود: یکی از مهم‌ترین تهدیدات حوزه جنگ ترکیبی که امروز با نوعی ظرافت به داخل منازل ما آمده است مسائل مرتبط با جنگ نرم دشمن است؛ که با ابزارهایی چون شبکه‌های اجتماعی، شبکه های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی و اینترنتی مدیریت می‌شود.

امیر پوردستان ادامه داد: جنگ نرم یکی از جنگ‌های ترکیبی است که دشمن سرمایه‌گذاری سنگینی در آن کرده؛ تا ارزش‌ها و مولفه‌های بنیادین زندگی ملت‌ها را با استفاده از آن تحت تاثیر قرار دهد.

وی اضافه کرد: دیگر محور جنگ ترکیبی تنگ کردن حلقه‌های اقتصادی است که دشمن در این رابطه سعی کرد با آغاز بحث برجام و بهره‌گیری از ابزار تبلیغاتی، سطح انتظارات مردم را بالا برده و یک نوع امیدواری در سطح مردم ایجاد کند، تا بعد از اجرای نقشه‌اش در این حوزه و اینکه بعد از برجام هم هیچ‌کدام از تحریم‌ها برطرف نشد به نوعی باعث کشانده شدن مردم به نشانه اعتراض در کف خیابان‌ها شود؛ که این توطئه نیز با رهنمودهای مقام معظم رهبری و بصیرت مردم خنثی شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به تهدیدات ناشی از محصولات غذایی ارائه شده از غرب و بیوتروریسم اشاره کرد و گفت: در این رابطه نیروی زمینی جلسه‌ای را با مسئولان پدافند غیر عامل برگزار کرده و همکاری‌هایی را در خصوص امنیت مرزها و ورود و خروج افراد صورت می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز غرب با استفاده از روش‌های مرتبط با محصولات غذایی به دنبال عقیم کردن انسان‌ها و کنترل جمعیت است.

امیر پوردستان تصریح کرد: مقابله با جنگ‌های ترکیبی یک عزم ملی را می‌طلبد؛ که الحمدلله ارتش و نیروهای مسلح پرچم‌دار این کار شده‌اند.

انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا