برگزاري رزمايش بيت‌المقدس 25 نيروي زميني ارتش در منطقه عمومي اصفهان

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

امير سرتيپ دوم حسين شكوهي، معاون تربيت و آموزش نيروي زميني ارتش با اشاره به اينكه رزمايش تاكتيكي بيت المقدس 25 نيروي زميني ارتش درآستانه سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر در حال برگزاري است، اظهار كرد: اين رزمايش به مدت پنج روز از 30 ارديبهشت تا سوم خرداد با شركت يگان‌هاي نيروي هوايي، هوانيروز و كليه رسته‌هاي رزمي و پشتيباني رزمي نيروي زميني ارتش ازجمله  زرهي، مكانيزه، توپخانه، پدافند هوايي، پهپاد،پياده، مهندسي، مخابرات و ... در حال انجام است.

وي با اشاره به اينكه سوم خرداد مقارن با آزادسازي خرمشهر روز اصلي رزمايش بيت‌المقدس 25 محسوب مي‌شود، گفت: رمز اين رزمايش يا علي ابن ابيطالب (ع) همان رمزي است كه عمليات بيت‌المقدس با آن آغاز و با توكل به خدا و اتحاد نيروهاي مختلف از جمله ارتش، سپاه، بسيج، ژاندارمري و نيروهاي مردمي پيروزي بزرگ آزادسازي خرمشهر رقم خورد.

سخنگوي رزمايش بيت‌المقدس تاكيد كرد: كشورهاي مختلف دنيا با توجه به جغرافياي منطقه اي خود و ويژگي‌هاي مختلف آب و هوايي در زمين‌هاي مشابه تمرينات تاكتيكي و رزمايشي خود را اجرا مي‌كنند، در كشور ما نيز با توجه به شناخت از مناطق مرزي، منطقه نصرآباد اصفهان به دليل ويژگي‌هاي خاص و مشابه با مناطق مرزي انتخاب و براي اجراي اين رزمايش درنظر گرفته شد.

وي با اشاره به تفاوت اين رزمايش با ساير رزمايشه گذشته تصريح كرد: استفاده گسترده از پهپادها (پرنده‌هاي هدايت‌پذير از راه دور) براي ارسال و دريافت تصاوير هوايي كه در اخذ تصميم در لحظات بحران سرنوشت‌ساز است، انجام رزمايش به صورت دو طرفه از زبده‌ترين نيروهاي خودي در نقش دشمن فرضي، عملياتي كردن تمام سلاح‌هايي كه تاكنون رونمايي شده مانند تفنگ تك تيرانداز شاهد، خودروي تكنيكي نينوا، تانك بهينه‌سازي شده اسكورپيون، لانچرهاي ضد بالگرد، سيستم‌هاي ارتباطي بيسيم فدك، و تيربار اخگر از ديگر ويژگي هاي اين رزمايش است.

معاون تربيت و آموزش نيروي زميني ارتش ادامه داد: همچنين ايجاد و استفاده از نقاط آمادي در نقاط پوشيده به گونه‌اي كه يگان هاي شركت‌كننده نياز به تدارك از سطح زمين نداشته باشند، استفاده از لايه‌هاي مختلف مخابرات كه در صورت قطع شدن هر كدام از لايه‌هاي مخابراتي مشكلي ايجاد نشود، طرح‌ريزي رزمايش به صورت تمركزي و اجرا به صورت غيرمتمركزي به منظور اينكه فرماندهان قدرت تصميم‌گيري در شرايط بحراني را داشته باشند نيز از ديگر طرح‌هاي اجرايي در اين رزمايش است.

وي تصريح كرد: استفاده تاكتيكي از مواضع الگو و كاملا مخفي به منظور جابجايي سريع ادوات و تجهيزات و اجراي آتش از مواضع مختلف و همچنين مداواي مجروحان در صحنه رزم ناهمتراز نيز از ديگر ويژگي‌هاي اين رزمايش است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا