«کیا»؛ خودروی تاکتیکی نسل سوم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

«کیا»؛ خودروی تاکتیکی نسل سوم

 
 
کیا؛ خودرو تاکتیکی سبک کره جنوبی (KLTV) که توسط شرکت کیا موتورز کره جنوبی طراحی و ساخته شده، از وسایل نقلیه نسل سوم نیروهای نظامی محسوب می‌شود.

 به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- رحیم محمدی؛ همه ما با اسم خودروی «کیا» که از محصولات صنایع خودروسازی کره جنوبی است، آشنا هستیم و به کرات مدل‌های مختلفی از شرکت خودروسازی کیا موتورز را در شهرهای مختلف کشور دیده‌ایم؛ اما یکی از محصولات جدید این شرکت که در کشورمان دیده نشده، خودرویی است که برای نیروهای مسلح ساخته شده؛ به همین خاطر آنچه در ادامه آمده بررسی اجمالی این خودروی تاکتیکی نسل سوم است.

کیا؛ خودروی تاکتیکی سبک کره جنوبی (KLTV) که توسط شرکت کیا موتورز کره جنوبی طراحی و ساخته شده، از وسایل نقلیه نسل سوم محسوب می شود؛ این خودروی دو «دیفرانسیل»، برای نیروهای مسلح کره جنوبی و همچنین صدور به دیگر کشورها، در نظر گرفته شده است.

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی دفاع (2015 IDEX) در ابوظبی امارات متحده عربی نمایش داده شد و تولید انبوه این خودرو نیز طبق آنچه پیش بینی شده از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده است.

این خودرو چندمنظوره، مناسب برای طیف وسیعی از ماموریت‌ها ازجمله حمل و نقل سربازان، گشت‌زنی، فرماندهی و کنترل، شناسایی و لجستیک طراحی شده است.

طراحی و ویژگی‌های KLTV

این خودروی زرهی برای ظرفیت چهار نفر طراحی شده و نوع دیگری از آن به گونه‌ای طراحی شده که فضای کافی برای حمل هشت سرباز و تجهیزات تخصصی آنها وجود دارد.

وزن ناخالص خودرو برای حمل چهار نفر 7/5 تن و برای حمل تا هشت نفر 7 تن است؛ همچنین دو قطعه شیشه در جلوی کابین خودرو نصب شده که قابلیت پرتاب شدن به سمت بیرون را دارد.

همچنین به گزارش دفاع پرس، در این خودرو به‌صورت اختیاری یک دستگیره کشنده خودرو (بُکسل) به همراه باتری صفحه پردازنده آن نصب شده که می توان به وسیله آن اقدام به حمل و نقل اشیاء یا افراد با طناب یا سیم بُکسل کرد؛ علاوه بر این سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز باعث می شود خستگی خدمه کاهش یابد.

جنگ افزار «کیا»

این خودرو را می توان با نصب سلاح سقفی مانند مسلسل و یا نارنجک‌انداز خودکار، مسلح کرد و از طریق درگاه سلاح‌های انفرادی که در طرفین بدنه خودرو تعبیه شده، این اجازه را به سرنشینان خودرو می دهد که هدف‌گیری و شلیک بهتری داشته باشند.

بدنه خودرو از مواد کامپوزیت با ورق های فلزی ساخته شده و شیشه های آن نیز همانند بدنه، ضد گلوله هستند؛ به نحوی که سرنشینان را در برابر گلوله سلاح های سبک، ترکش های توپ و موج ناشی از انفجارها محافظت می کند.

موتور KLTV

این خودروی تاکتیکی سبک، با در اختیار داشتن موتور توربو دیزل هشت سرعته اتوماتیک، از راندمان بهره‌برداری بالایی برخوردار است.

ژنراتور ترکیبی با موتور مستقیم یکی دیگر از گزینه های اختیاری برای KLTV است؛ البته برق این خودرو و پردازنده تجهیزات و نیز تمام بخش های برقی آن در برابر آب محافظت شده اند.

قابلیت های تحرک خودرو

به گزارش دفاع پرس، قابلیت تمام چرخ‌ها به نحوی است که باعث افزایش ثبات فرمان و بهبود رانندگی در جاده‌ها می‌شود؛ سیستم تعلیق مستقل خودرو نیز منجر به افزایش کیفیت رانندگی می‌شود؛ در حالی که سیستم ترمز ضد قفل (ABS) هم تضمین‌کننده ثبات آن است؛ همچنین ارتفاع بالای شاسی خودرو از سطح زمین این اجازه را به راننده می‌دهد تا بتواند خودرو را از موانع ناهموار عبور دهد.

یک سیستم مرکزی برای باد کردن لاستیک (CTIS) نیز بر روی این خودروی تاکتیکی سبک نصب شده، که فشار باد لاستیک‌ها را از داخل کابین برای مناطق صاف و ناهموار تنظیم می‌کند. همچنین با لاستیک های این خودرو می توان با سرعتی معادل 48 کیلومتر بر ساعت در درجه حرارتی بین 32 درجه سانتی گراد تا 42 درجه سانتی گراد بالای صفر در مناطق بیابانی، نفرات و محموله های آنها را جابه جا کرد.

این خودرو با داشتن سرعتی معادل حداکثر 130 کیلومتر بر ساعت، می تواند از آب‌هایی تا عمق 70 سانتی متری عبور کرده و از یک سو با شیب 40 درصد بالا رفته و با شیب 60 درصد پایین بیاید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا