تربیت پرستاران نظامی توسط ارتش و سپاه
تاريخ : 14 / 6 / 1392برچسب:, | 17:54 | نویسنده : بسیجیان ارتش
رئیس دانشكده پرستاری ارتش گفت: هدف از تربیت پرستار نظامی حفظ آمادگی در برابر حوادث، بلایا، فوریت‌ها و تروماهای ناشی از آن است.

 به گزارش پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از مشرق، آرمین زارعیان اظهار كرد: پرستارانی كه گرایش آنها پرستاری نظامی است در مقابله با بحران‌های طبیعی و انسان‌ساز نظیر جنگ شایستگی و صلاحیت‌های لازم را برای امدادرسانی به مددجو پیدا می‌كند.

وی با بیان اینكه این فلسفه تربیت پرستار نظامی در زمان صلح است، ادامه داد: اما همین پرستاران در زمان جنگ موظف به مراقبت و پرستاری از آسیب‌دیدگان و مجروحان ناشی از جنگ هستند از اینرو در این زمینه (تربیت پرستار نظامی) پرستاران نیروهای مسلح در اولویت هستند و هم‌اكنون 2 دانشكده پرستاری بقیه‌الله(عج) و ارتش در مقطع كارشناسی ارشد پرستار نظامی پذیرش می‌كند.

رئیس دانشكده پرستاری ارتش با اشاره به علاقه پرستاران در مشاركت در امدادرسانی مواقع بحرانی و حوادث و بلایا افزود: ایران جزو 10 كشور بلاخیز دنیاست و حوادث و بلایاهای متعددی چون سیل، زلزله در آن رخ می‌دهد بنابراین پرستاران غیر نظامی هم می‌توانند برای حفظ آمادگی آموزش ببینند بنابراین پرستاری نظامی خاص گروه خاصی از پرستاران نیست و علاقه‌مندان می‌توانند در این‌باره آموزش‌های لازم را ببینند.

زارعیان با اشاره به وجود مركز مدیریت بحران در اكثر بیمارستان‌ها و مراكز درمانی و حتی هلال‌احمر با وظیفه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان گفت: این پرستاران می‌توانند در این مراكز به‌كار گرفته شوند.

وی در خصوص بكارگیری پرستاران نظامی در بخش فوریت‌های پزشكی(اورژانس پیش بیمارستانی) یادآور شد: هم‌اكنون به مدت 6 ماه است رشته پرستاری اورژانس در وزارت بهداشت مصوب شده است كه محل خدمت آنها اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی است.

رئیس دانشكده پرستاری ارتش خاطرنشان كرد: هم‌اكنون پرستاران می‌توانند همه‌ كوریكولوم‌ها و جزئیات برنامه‌های آموزشی همه‌ مقاطع كارشناسی ارشد پرستاری از جمله پرستاری نظامی را از طریق وب سایت معاونت آموزشی وزارت بهداشت دبیرخانه شورای گسترش دریافت كنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا