نارنجک‌انداز "کاوه" با قابلیت انهدام خودروهای زرهی در دست تکاوران ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

نارنجک‌انداز

 
 
  نارنجک‌انداز "کاوه" که برای نخستین بار در رزمایش "محرم" نزاجا رونمایی شد، با توانایی شلیک 350 تا 400 گلوله در دقیقه قابلیت نفوذ و انهدام انواع خودروهای زرهی را دارد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، بی‌تردید  نیروی انسانی مهم‌ترین رکن نیروی زمینی هر کشوری را تشکیل می‌دهد و به همان اندازه که جان یک فرد به‌عنوان یک نیروی پیاده اهمیت دارد نوع اسلحه، میزان کارایی و انعطاف پذیری آن نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. از این رو افزایش قابلیت‌های سلاح‌های انفرادی در عرصه نبرد از دیرباز مورد توجه اسلحه‌سازان بوده است.

در بسیاری از موارد در صحنه‌های مختلف نبرد از جمله عملیات‌های ایذایی و غافلگیرانه که توسط نیروهای مخصوص انجام می‌گیرد، دیده شده است که این افراد هنگام مواجهه با تجمعات دشمن با سلاح‌های انفرادی معمولی شانسی در برابر نیروهای مقابل ندارند؛ لذا در این مواقع به سلاح‌های سبک با قدرت انهدام بالا و
تولید آتش فزاینده نیاز پیدا می‌کنند؛ که نارنجک‌اندازها نمونه‌ای از این تسلیحات هستند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور نیز با توجه به اهمیت و قابلیت این سلاح در رزم ناهمتراز تعداد قابل توجهی از انواع مختلف این‌گونه سلاح‌ها را تولید کرده؛ که در رزمایش‌های مختلف مورد تست و آزمایش قرار گرفته‌اند. نارنجک‌انداز کاوه آخرین نمونه این سلاح بود که سال گذشته در رزمایش محرم نیروی زمینی برای نخستین بار مورد ارزیابی قرار گرفت و به گردان‌های تکاوری نزاجا تحویل داده شد.

* قابلیت‌های نارنجک‌انداز 30 میلیمتری "کاوه"

نارنجک‌انداز "کاوه" که به دو شکل تیربار و اسلحه انفرادی تعبیه شده است، از کالیبر 30 میلیمتری برخوردار بوده و می‌تواند تا شعاع  1800 متر اهداف خود را منهدم سازد.

این سلاح با توانایی نواخت 350 تا 400 گلوله در دقیقه قابلیت درگیری و مقابله با تجمعات دشمن، نفربرهای زرهی و حتی سامانه‌های بالگردی را در ارتفاع پست دارد.

نارنجک‌انداز کاوه با بهره‌گیری از نارنجک‌های شدید الانفجار، قابلیت انهدام اهداف مختلف را داشته و در دفاع زمینی می‌تواند همچون اسلحه‌ای کارآمد از نیروهای واکنش سریع، پشتیبانی کند.


نمونه اولیه نارنجک‌انداز


دوربین نصب شده بر روی این سلاح قابلیت تنظیم 45 درجه در اطراف و 75 درجه در ارتفاع را داشته و همچنین این سلاح قابلیت نصب دوربین‌های حرارتی را نیز دارد.

این سلاح به خشاب حلزونی مجهز است و توسط صنایع شهید کاوه وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.



اسلحه نارنجک‌انداز کاوه


گلوله‌های 30 و 40 میلیمتری


تیربار نارنجک‌انداز کاوه

بر اساس این گزارش نارنجک‌انداز کاوه قابلیت نصب بر روی خودرو، قایق و بالگرد را داراست و به دلیل وزن پایین قابلیت حمل توسط نفر را دارد. نارنجک‌انداز کاوه بدون پایه 18کیلوگرم وزن و با احتساب پایه 30 کیلو وزن دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا