امیر اسماعیلی: آسمان ایران برای هرگونه اقدام خصمانه، فضایی نا امن خواهد بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتشفرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: آسمان جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی برای کشورهای دوست فضایی ایمن و برای هرگونه اقدام خصمانه، فضایی نا امن خواهد بود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، شامگاه امروز(چهارشنبه) در مراسم پنجمین سالروز تشکیل پدافند هوایی کشور و در جمع وابستگان نظامی کشورهای خارجی در تهران، اظهار داشت: این روز بزرگ را خدمت همه عزیزان و منادیان صلح در جهان تبریک عرض می‌کنم و خداوند متعال را شاکرم که برای دومین سال فرصت برگزاری این مراسم باشکوه را به ما عطا فرمود.

وی افزود: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (صلوات‌الله علیه) ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد در پنجمین سال تشکیل، بر اساس مأموریت محوله در صیانت حریم هوایی کشور با اقتدار کامل اعلام کند که آسمان جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی برای کشورهای دوست فضایی ایمن و برای هرگونه اقدام خصمانه، فضایی نا امن خواهد بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء تأکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(صلوات‌الله‌علیها) ارتش جمهوری اسلامی ایران، بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی و اصول حاکم بر نظام دفاعی کشور و حاکمیت فرماندهی هوشمندانه مقام معظم رهبری در رأس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از اقتدار و توانمندی رو به رشد خود در جهت ایجاد بازدارندگی در مقابل تهدیدات استکبار جهانی، حفظ منافع ملی، گسترش صلح، دوستی و آرامش و امنیت برای تمام کشورهای آزادیخواه، مستقل و دوست بهره می‌گیرد.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه ملت ایران برای پیروزی انقلاب، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها، استقلال و آزادی بهای سنگینی را پرداخت کرده‌، گفت: ملت ایران به همین جهت برای عزت و سربلندی خود ارزش زیادی قائل است و بر اساس اصول حاکم بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و حفظ استقلال کشور در همه زمینه‌ها و جلوگیری از رخنه دشمن جزو اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی اصول انقلاب اسلامی را بر پایه ارزش‌های الهی، اخلاقی و انسانی عنوان و تصریح کرد: تربیت انسان‌ها بر اساس موازین انسانیت بنا شده که هرگونه سلطه‌گری و سلطه‌پذیری در هر شکل و ابعادی را نفی می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء معتقد است که هر تفکری بر پایه ایمان و وحدت کلمه شکل بگیرد به راحتی در فرهنگ بیگانه هضم نمی‌شود و زمینه‌ساز پیشرفت، تعالی و رفع مشکلات جامعه بشری خواهد بود.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (صلوات‌الله علیه) ارائه راه و فرهنگ نو مبتنی بر اسلام را به عنوان الگو برای بشریت و همچنین شکست تاریخی جبهه استکبار جهانی در مقابل ایمان صادقانه ملت ایران دلایل اصلی ستیز و استمرار دشمنی‌های استکبار جهانی با ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: دشمنان تلاش دارند در هر فرصتی، خاطره حرکت عظیم معجزه‌آسای ملت بزرگ ایران در پیروزی انقلاب را از دلها و ذهن بیدار ملت‌های جهان کمرنگ و پاک کند.

سرتیپ اسماعیلی با بیان اینکه امروز شاهدیم در برخی از کشورهای مسلمان غرب آسیا و شمال آفریقا دخالت قدرت‌های خارجی رنج و مشقت مضاعفی بر مردم این کشورها تحمیل کرده است، گفت: ایجاد تفرقه، کشمکش و اختلاف در مصر ، جنگ داخلی در سوریه، جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین همه امروز از مصادیق این مشقت ها است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (صلوات‌الله علیه) ارائه راه و فرهنگ نو مبتنی بر اسلام به عنوان الگو برای برای بشریت و همچنین شکست تاریخی جبهه استکبار جهانی در مقابل ایمان صادقانه ملت ایران دلایل اصلی ستیز و استمرار دشمنی‌های استکبار جهانی با ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: دشمنان تلاش دارند در هر فرصتی، خاطره حرکت عظیم معجزه‌آسای ملت بزرگ ایران در پیروزی انقلاب را از دلها و ذهن بیدار ملت‌های جهان کمرنگ و پاک کند.

 

سرتیپ اسماعیلی تصریح کرد: امروز شاهدیم در برخی از کشورهای مسلمان غرب آسیا و شمال آفریقا دخالت قدرت‌های خارجی رنج و مشقت مضاعفی بر مردم این کشورها تحمیل کرده است.

 

وی «ایجاد تفرقه»، «کشمکش و اختلاف در مصر»، «جنگ داخلی در سوریه»، «جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین»، «حملات تروریستی در عراق توسط گروه‌های تکفیری»، «ناامنی در افغانستان» و «برخورد قهرآمیز با خواسته‌های به حق مردم بحرین» را از نمونه‌های بارز تنش‌های امروز عنوان کرد که به دلیل دخالت حاکمان زیاده‌خواه جهان و عدم توجه به حاکمیت ملی، استقلال، آزادی و مردم سالاری صورت گرفته است.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) معتقد است که امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد تبعیض و برخورد‌های دوگانه ابر قدرت‌ها در مورد مسائل جهانی به ویژه بهره‌گیری از دانش "صلح‌آمیز هسته‌ای"، "حقوق بشر" و تروریسم هستیم.

 

سرتیپ اسماعیلی خطاب به ابر قدرت‌های جهانی گفت: آن‌ها باید بدانند در پیشگاه فهیم ایران، اعمال سیاست‌های دوگانه تاثیری در اراده ملت نداشته و سیاست شکست خورده‌ای خواهد بود.

 

وی ادامه داد: علی‌رغم اعمال فشار‌های مضاعف از سوی آمریکا و دول غربی علیه ایران، مردم قهرمان و ایثارگر جمهوری اسلامی گوش به فرمان مقتدای خود با حضوری پرشور و انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری، حماسه‌ سیاسی عظیم دیگری خلق که مهر تائیدی بر حمایت مردم از نظام اسلامی بود.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی با انتخاب آگاهانه خود، به دولت‌های بهانه جو پیام دادند که به جای تهدید با زبان تکریم سخن بگویند.

 

سرتیپ اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به رژیم غاصب صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی با حمایت امریکا به گنبد آهنین خود افتخار می‌کرد اما همین سپر آهنی در برابر موشک‌های حماس و حزب‌الله لبنان بسیار آسیب‌پذیر بود.

 

وی افزود: معتقدیم قدرت پوشالی استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس صرفاً تبلیغاتی است که توسط غول‌های رسانه‌ای بر افکار عمومی جهان القا می شود، بنابراین قادر نخواهند بود در برابر موج عظیم مردم، قدرت ایمان و وحدت کلمه ملت‌ها ایستادگی کنند.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ، قدرتمند، مستقل و با هویت و تمدن تاریخی است، گفت: ایران اسلامی در معادلات سیاسی جهان اثرگذار و لنگرگاه ثبات در منطقه است.

 

سرتیپ اسماعیلی تاکید کرد: مشی راهبردی ایران در موضوع امنیت جهانی، ایجاد اعتماد متقابل، تعامل سازنده با کشورهای منطقه و جهان به غیر از رژیم اشغالگر جعلی و غاصب قدس در کلیه زمینه‌ها، به ویژه دیپلماسی دفاعی بر پایه احترام متقابل، منافع مشترک و مواضع برابر است تا زمینه ارتقای امنیت ملی، صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی فراهم شود.

 

وی گفت که هم اکنون زمان آن رسیده تا جامعه جهانی تعامل سازنده و مثبت، تلاش همه جانبه برای پایان دادن به نا آرامی‌ها، برادرکشی‌ها، خوشنت‌های فرقه‌ای و قبیله‌ای و بی عدالتی داشته باشد و باید باور داشته باشیم که در جهان کنونی امنیت با ایجاد رعب، بحران و وحشت برای هیچ کشوری حاصل نمی‌شودو رفاه، امنیت و توسعه کشورها در تعامل سازنده جهانی قابل تحقق خواهد بود.

 

سرتیپ اسماعیلی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) اعلام می‌کنم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی و صیانت از حریم مرزهای زمینی، هوا فضایی و دریایی خود با عزت، اقتدار و هوشیاری لازم آمادگی پاسخگویی موثر به تهدیدات را امروز داشته و تامین کننده امنیت ملی، عمومی و گسترش صلح و ثبات در منطقه است.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای تامین تسلیحات مورد نیاز خود به هیچ قدرت خارجی وابسته نیستبلکه به برکت تحمیل تحریم‌های ناجوانمردانه، جوانان و دانشمندان ایرانی فرصت یافتند تا با اعتماد به نفس و اتکای به خود قادر به طراحی، تولید و تامین بومی نیازهای دفاعی کشور را با آخرین فناوری‌ها و استاندارد‌های روز دنیا و متانسب با تهدید جدید، شوند.

 

سرتیپ اسماعیلی گفت: افتخارمان این است که در حوزه پدافند هوایی در بخش «طراحی و تولید انواع رادار‌های فعال و غیر فعال»، «انواع حساسه‌های جمع‌اوری اطلاعات»، «سامانه ارتباطی، فرماندهی و کنترل»، «انواع سامانه‌های زمین به هوای توپخانه‌ای و موشکی»، و جهت مقابله با انواع تهدیدات به خودکفایی رسیده‌ایم.

 

وی در پایان این پشرفت‌ها در حوزه پدافند هوایی را مدیون هدایت هوشمندانه و فرماندهی فرزانه مقام عظمای ولایت، ولایتمداری مردم، احترام به اصول انقلاب و شعار "نه غربی و نه شرقی" دانست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا