سالانه 30 عنوان کتاب از خاطرات رزمندگان ارتش تالیف می‌شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

سالانه 30 عنوان کتاب از خاطرات رزمندگان ارتش تالیف می‌شود

 

 پایگاه مردمی ارتش سازمان حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی از تالیف سالانه 24 تا 30 جلد کتاب خاطرات فرماندهان و رزمندگان ارتش در دوران دفاع مقدس خبر

به گزارشپایگاه مردمی ارتش نقل از    خبرگزاری میزان، امیر سرتیپ دوم ستاد «ابراهیم گلفام» درمراسم تجلیل از مقام شامخ سرلشکر «شهید هوشنگ اسدالله پور» گفت: تالیف این تعداد کتاب به غیر از تجدید چاپ 200 عنوان کتاب تالیف شده دیگر از خاطرات فرماندهان و رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

وی همچنین از تهیه نرم افزار چند رسانه ای از رشادت های فرماندهان و رزمندگان ارتش در دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: این نرم افزار سوم خرداد امسال در سالروز آزادی خرمشهر رونمایی می‌شود.

امیر سرتیپ دوم گلفام، جمع آوری خاطرات شهیدان، رزمندگان و اسناد دوران دفاع مقدس و تولید فیلم و مستند با همکاری کارگردانان معتبر کشور را از دیگر اقدامات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی برشمرد.

وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس 48 هزار شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و 670 شهید دیگر ارتش نیز در دوران مبارزات مردم علیه رژیم طاغوتی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی درنامگذاری روز ارتش و حفظ و ماندگاری ارتش در اوائل انقلاب، یادآور شد: این فرمان مهم امام مانع از لطمه خوردن انقلاب و دلسرد شدن مردم از انقلاب شد.

امیر سرتیپ دوم گلفام گفت: فرماندهان ارتش نیز در دفاع از آرمان های انقلاب چه در ابتدای پیروزی و چه در دوران دفاع مقدس جانفشانی زیادی کردند که تقدیم 48 هزار شهید بخشی از رشادت های ارتش و همراهی آن با انقلاب و مردم می باشد.

وی که همرزم سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور بوده است با بیان خاطراتی از این شهید والا مقام، افزود: وی انسانی مومن، متعهد، ولایتمدار و متخصص درحوزه نظامی بود و با اینکه می توانست قبل از شهادت، صحنه نبرد را ترک کند اما با مقاومت خود در برابر دشمنان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امیر سرتیپ دوم گلفام، خاطرنشان کرد: باید زوایای زندگی این شهیدان والامقام را سرلوحه زندگی خویش قرار داده و آن را به نسل جوان نیز منتقل کرد.

به گفته وی، از مجموع حدود چهار هزار شهید استان گلستان 1400 شهید از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی بودند که از این تعداد 221 نفر اهل گنبدکاووس می باشند و از 9 شهید مدافع حرم این استان، شهید صادق شیبک از ارتش است.

در این مراسم معنوی که در شبستان امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس و باحضور امام جمعه و برخی مسئولان این شهرستان و نیز فرماندهان نظامی و انتظامی منطقه برگزار شد، از اعضای خانواده سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور با اهدای هدایایی تجلیل شد.

قبل از این مراسم نیز شرکت کنندگان با حضور بر مزار شهیدان امامزاده یحیی بن زید (ع) و نیز مزار شهید سرلشکر هوشنگ اسدالله پور مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهیدان را انجام دادند.

سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور متولد 10 خرداد 1342 در گنبدکاووس است که در اوائل دهه 60 با ورود به دانشکده افسری ارتش جمهوری اسلامی ، در رسته توپخانه مشغول فراگیری علوم نظامی شد و برای تکمیل این آموزش ها به اصفهان رفت و در ادامه درسمت فرماندهی آتشبار لشکر 16 قزوین مشغول خدمت شد.

این شهید در جریان جنگ تحمیلی درجبهه های نبرد حضوری فعال داشت، همزمان با حمله منافقین و اشغال شهر مهران به این شهر مرزی اعزام و با حملات توپخانه ای به مواضع دشمن، به دفاع دلیرانه از این شهر پرداخت.

رشادت های این شهید والامقام و ضربات سهمگینی که منافقین از ناحیه آتش توپخانه تحت فرماندهی وی متحمل شدند، سبب شد وقتی این فرمانده رشید ارتش اسلام در 29 خرداد 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد، منافقین کوردل به جبران خسارت های خود، جنازه مطهر این شهید را پس از شهادت به دار آویخته و آن را آتش زدند.

پیکر پاک این شهید پس از 13 روز تحویل خانواده شد و درجوار آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) شهر گنبدکاووس به خاک سپرده شد؛ از این شهید والامقام دو فرزند باقی مانده است.

شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و تاکنون افزون بر 500 شهید والامقام و حدود 250 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: